Miten niin moni julkisuuden henkilö on entinen koulukiusattu
Onko tämä joku cool trendi olla aikuinen ja entinen koulukiusattu. Ja saa siitä kivaa syvällistä jutunaihetta (minusta tuli vahva/parempi ihminen/minä/ ja annoin/en antanut anteeksi kiusaajilleni, jne) ja takuuvarmaa sympatiaa.
Kommentit (8)
Niin no, jokaista on varmaan joskus jollain tapaa kiusattu tai syrjitty jonkun toimesta. Pitäisi kuitenkin erottaa jatkuva ja vakava kiusaminen noista muista.
Koska siitä saa ilmaista mainosaikaa...
No onhan ne joskus vähän tällaisia "minua ja minun kavereita pilkattiin". Niilä pahimmin kiusatuilla ei edes ollut kavereita.
Sillä pääsee helposti otsikoihin ja saa läjäpäin säälipojoja.
Jos nyt oikein syväluotaavasti kahlataan koko koulutaival läpi, niin ihan varmasti meiltä ihan jokaiselta jonkunlainen koulukiusauskokemus löytyy. Toisaalta aika moni meistä kiusatuistakin on jossain vaihessa ollut itsekin kiusaajien puolella. Koulukiusaaminen on erittäi laaja ja epämääräinen käsite, niinpä lähes jokainen meistä voi valehtelmatta kertoa tulleensa koulukiusatuksi ja sillä tarinallahan on helppo päästä lööppeihin, jos sattuu olemaan julkimo.
Kokonaan eri asia on nämä todelliset koulukiusatut, jotka lähes koko koulutaipaleensa kulkevat pää märkänä vessanpönttövedestä. Tähän joukkoon tuskin monikaan julkimo kuuluu.
Heissä oli sitä, mitä muissa ei. Sitä, miksi heitä kiusattiin, mutta se ei heitä estänyt.
Koulukiusaaminen on nyt muodikas puheenaihe ja mitenkä sitä kivemmin saakaan itsensä otsikoihin ja positiivista huomiota kun tulemalla esiin kiusattuna.
Jokaisella meistä on koulusta jotain ikäviä kokemuksia, kun joku kamppasi, mottasi, ei ollut kaveri tai sanoi kurjasti. Saahan niistä muovattua itsestään kiusatun uhrin jos haluaa.
Lahjakkaita ja kauniita kiusataan. Lisäksi Suomessa on paljon koulukiusaamista. Nostan hattua julkkiksille, jota kertoo kokemuksistaan, se luo toivoa kiusatuille.