On varsin yleistä että "kiusattu" tekee itsestään niin suuren marttyyrin että muuttuu kiusaajaksi
Hyökkäys on paras puolustus, ajattelee narsisti-"kiusattu" eli henkilö joka ei siedä mitään kritiikkiä tms. Kokee välittömästi olevansa "kiusattu" ja levittää tätä sanaa selän takana koko työpaikalle.
Ja hups hetkessä narsisti on tehnyt itsestään todellisen kiusaajan!
Kommentit (11)
Ihan klassinen ilmiö. Ei se, että joutuu kokemaan jotain epäoikeudenmukaista, takaa että henkilö itse käyttäytyisi oikeudenmukaisesti.
Nykyään näkyvin näistä ironisista ilmiöistä on suvaitsevaisuus. Ollaan tosi suvaitsevaisia, kunnes joku on väärää mieltä, ja sitten ollaankin aivan huikean törkeitä ja ahdasmielisiä tätä väärinajattelijaa kohtaan - kaikki keinot 30-luvulta käytössä, yritetään jopa tehdä tietynlaisesta puheesta laitonta.
Ihmiset on äärimmäisen lahjakkaita tekopyhyydessä, koska ihmiset on äärimmäisen huonoja käsittelemään omia puutteitaan - mutta parhaimpia lykkäämään ne muiden niskaan.
No, en sanoisi yleistä, mutta valitettavasti tuntemistani kiusatuista osa on itseasiassa pahimpia mahdollisia kiusaajia. He ajoivat toiset lapset jo lapsena aivan puun ja kuoren väliin, jossa heidän piti tehdä kaikki tämän kiusatun pillin mukaan tai muuten alkoi taas kiusaamisselvitys. Se oli tapa alistaa toisia, viedä heiltä oma toiminnanvapaus kokonaan. Jo pelkästään se, ettei leikitä sitä, mitä "kiusattu" oli kiusaamista. Hetken päästä sitten toisten piti aina tehdä niin kuin tämä kiusattu halusi tai nousi meteli.
Mitä kiusaaminen on? Se on kaikessa negatiivisuudessaan vallankäyttöä.
Ei kyllä varmasti tule kiusatuista yleisesti kiusaajia. Sen verran sitä ihmistä rikotaan. On yleisesti kaksi vaihtoehtoa. Joko et saa mitään aikaiseksi koskaan, täällä palstalla on näitä pilvin pimein, tai sinusta suokeutuu ihan kelpo ihminen ja pääset kiusaamisasiasta yli, jolloin ei kyllä kiusata halua (olen itse tällainen).
Kyökkipsykologiaa, lässynlää.... jatka sinä vain kiusaamistasi, ennen pitkää saat itsekin tuta..