Kun lapsi täyttää 18 vuotta niin tarviikohan mun enää sen jälkeen olla missään tekemisissä lapseni isän kanssa?
Ollaan siis erottu ja yhteishuoltajuus. Onko mun pakko enää sen jälkeen pitää minkäänlaista yhteyttä? Lapsi voi nähdä isäänsä itsenäisesti jos haluaa? Lapsen isän lupaa ei sitten tarvitse enää mihinkään? Mietin vaan että milloinkahan tää piina virallisesti päättyy vai päättyykö ikinä....
Kommentit (4)
Lapsen yo- tai valmistujaisjuhlat (toki näitä voi järkätä kahdet...), lapsen mahdolliset häät, mahdollisen lapsenlapsen ristiäiset etc... Yleensä tällaisiin kutsutaan molemmat vanhemmat ellei lapsi ole riidoissa toisen vanhempansa kanssa.
Ei mun eronneet vanhemmat olleet enää tekemisissä edes kun mä olin teini. Mun vanhojentabsseihin tulivat molemmat, sitä ennen eivät tavanneet 5 vuoteen. Sen jälkeen eivät ole olleet missään tekemisissä. Nyt vanhetessaan, molemmat joskus viinipäissään puhelevat että olispa kiva joskus saada kerran vielä perhe koolle.
Jos exäsi ei ole tehnyt sinulle jotain aivan karmeaa, anna lapsellesi se lahja, että voitte olla normaaleissa väleissä. Se helpottaa aikuisenkin lapsen elämää, vaikkei välttämätöntä olekaan. Tulette aina kuitenkin olemaan perhettä. Ehkä jaatte joskus isovanhemmuudenkin. Niin se menee: avioliiton voi helposti purkaa, mutta yhteinen vanhemmuus on ikuista.
Ei tietenkään tarvi. Tulevat häät ja ristiäiset varmaan voitte joutua juhlimaan.