Kerro itsestäsi viisitoistavuotiaana!
Olin yläasteella. Harrastin ratsastusta ja pianon soittoa (vaikka ei huvittanut mutta äiti pakotti). Parhaan kaverin kanssa juoruttiin puhelimessa salaa yöllä. Kotiintuloaika oli klo 8 arkisin ja klo 10 viikonloppuisin. Maistoin ekan kerran alkoholia. Oli pahaa. Tuosta en jäänyt kiinni. Joskus päädyin maistamaan tupakoivilta luokan pahiksilta röökiä. Oli pahaa ja siitä tuli paha olo. Tuosta jäin kiinni ja jouduin puhutteluun ja arestiin. En oikein uskaltanut puhua pojille, olin kyllä aika ihastunut yhden poikabändin tyyppiin. Iiik! Ensimmäisen seurustelusuhteeni aloitin vasta kahden vuoden päästä saman ikäisen pojan kanssa.
Tuolla yhdessä ketjussa väitetään, että 15v sekaantuminen ei ole mitenkään paha juttu. Epäilen etteivät nuo miehet muista kuinka lapsellisia olivat itse 15v.
Kommentit (23)
Minä 15-vuotinaana: masentunut, ujo, epävarma, ruma (pahan atooppisen ihottuman takia), henkisesti aivan kakara vielä.
Nykyään kaikkea päinvastaista. Jos voisin tavata 15-vuotiaan itseni, antaisin ison halauksen ja lupauksen siitä, että elämässä on luvassa kaikkea niin paljon parempaa kuin mitä sillä hetkellä, eli hang in there!
Samoilla linjoilla ap:n kanssa siitä, että 15-vuotiaisiin lapsiin sekaantuvat aikuiset ovat sairaita hyväksikäytäjiä.
Olin nuori, lapsellinen ja liian laiha.
Ja olin innokas miellyttämään. Olisin varmaan kuvitellut haluavani seksiä kun mulle olisi aikuisen arvovallalla ja vähän imarrellen sanottu, että se olisi ”normaalia”. Onneksi ympärilläni oli normaaleja ihmisiä, jotka eivät tuollaiseen sortuneet.
olen 13 vuotias, en vielä tiedä, mutta nykyään rakastan uimista, pelloilla olemista, piirtämistä, laulamista, puhumista, maalaamista, kiipeilyä, askartelua, lumessa ja mudassa möyrimistä, musiikkia, tanssimista, teräviä esineitä... Ja sellaista se on... En katso elokuvia, mutta tubettajien videoita katson. En katso telkkaria, paitsi vaan Salatut Elämät sarjaa. Muuten olen aika raju tyttö. Katsotaan kahden vuoden päästä millainen olen. Käyn koulua tietty 7lk.
Olin hiljainen, ahdistunut ja yksinäinen. Minua kiusattiin, olin siis normaalin näköinen ihan mielestäni sievä tyttö en mitenkään ulkonäöllisesti poikkeava. Jotenkin vaan eristäydyin muista ja jäin yksin koska olin herkkä ja pelkäsin. Olin kuitenkin muita henkisesti kasvaneempi koska yleensä hengailin vanhempien siskojen kanssa. Olin empaattinen ja halusin auttaa aina kaikkia. Piirtelin paljon, itkin paljon, olin masentunut. En ikinä maistanut tupakkaa ja alkoholi maistuu hirveälle jos sitä sai maistaa, juhliin en ikinä mennyt koska ahdistuin ihmispaljoudesta. Keskityin musiikinsoittamiseen pianolla ja muilla instrumenteilla.
Olen nyt 24v Oikeastaan vaikka kävinkin läpi todella surkean ja tuskaisen teini-iän niin silti koen että kaiken sen tuskan takia minusta tuntuu että löysin oman tieni ja olen oma itseni. Tietenkin traumat näkyvät tietynlaisena epäluottamuksena tuntemattomiin ja vieraisiin ihmisiin ja edelleen vaikea tavata uusia ihmisiä. Tosin tiedän keitä haluan lähelleni ja myrkylliset ihmiset heitän ulos tai pakenen jos sellainen sattuu tielleni :) Olen hyvin omistautunut taiteelle ja itseni kehittämiselle ja minulla on ihan hyvä olla.
Olin 15v äiti...... Liian aikaisin aloitettu. Puuttui vanhemmat jotka olisivat välittäneet...
Hei numero 6!
Voi harmi :( Haluatko avata enempää elämääsi? Miten raskaus meni ja miten siihen suhtauduttiin?
Jouduin 15 -vuotiaana raiskatuksi, masennuin ja aloin viiltelemään itseäni, mulle kehittyi todella paha sosiaalisten tilanteiden pelko, yritin itsemurhaa ja jouduin pöpilään hetkeksi. En uskaltanut kertoa tapahtuneesta kellekään ennenkuin päälle parikymppisenä, koska tekijä lähetteli minulle uhkailuviestejä ja teininä otin ne tosissani.
Harrastin kilpauintia neljästä viiteen kertaan viikossa. Se oli parasta.
Olin paatunut pikkuhäirikkö. Join joka perjantaina halpaa punaviiniä tai keskiolutta. Olin polttanut jo muutaman vuoden vakituisesti. Varastelin kaupoista ja lintsasin koulusta. Jäin aina kakkoseksi koulun mustalaispojalle, joka piti lintsasuennätustä hallussaan koko yläkoulun ajan.
Ensimmäisen kerran sain pimppaa 13 vuotiaana ja siihen kertaan se sitten jäikin usean vuoden ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin paatunut pikkuhäirikkö. Join joka perjantaina halpaa punaviiniä tai keskiolutta. Olin polttanut jo muutaman vuoden vakituisesti. Varastelin kaupoista ja lintsasin koulusta. Jäin aina kakkoseksi koulun mustalaispojalle, joka piti lintsasuennätustä hallussaan koko yläkoulun ajan.
Ensimmäisen kerran sain pimppaa 13 vuotiaana ja siihen kertaan se sitten jäikin usean vuoden ajaksi.
Kuinka usean?
Olin saanut pillua, mutta oli huono pano. Jälkeenpäin äitini sanoi, että tyttöystäväni eivät olleet niin nättejä. Se söi miestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 15v äiti...... Liian aikaisin aloitettu. Puuttui vanhemmat jotka olisivat välittäneet...
Voi kulta pieni! Katsoitko sen vuoden tilastoja koskaan? Olitko sen vuoden nuorin synnyttäjä? Toivottavasti elämä kantoi ja sait kaiken mitä ikinä halusit. =)
Vierailija kirjoitti:
Olin saanut pillua, mutta oli huono pano. Jälkeenpäin äitini sanoi, että tyttöystäväni eivät olleet niin nättejä. Se söi miestä.
Valehtelija. =)
Vierailija kirjoitti:
Jouduin 15 -vuotiaana raiskatuksi, masennuin ja aloin viiltelemään itseäni, mulle kehittyi todella paha sosiaalisten tilanteiden pelko, yritin itsemurhaa ja jouduin pöpilään hetkeksi. En uskaltanut kertoa tapahtuneesta kellekään ennenkuin päälle parikymppisenä, koska tekijä lähetteli minulle uhkailuviestejä ja teininä otin ne tosissani.
Voi rakas! Mä olen niin pahoillani vuoksesi. Hirveää mitä olet joutunut keskenkasuisena kokemaan. Tekisi mieli kirjoittaa "voimahali" mutta kun se on niin kökköä. Voimahymy? =)
Olin ruma epäsosiaalinen nörtti. Minua kiinnostivat luonnontieteet ja historia, ajattelin että edessä on akateeminen ura jossain laboratoriossa. Menestyin koulussa mutta en pitänyt siitä. Kavereita minulla ei ollut; koulun pihalla välitunneilla hengailin luokan epäsosiaalisten luusereiden kanssa tai olin yksin. En ollut kiinnostunut muodista tai ulkonäöstä, vaatteiden shoppailu oli pakollinen paha joka joskus vain oli tehtävä. Oloni oli kai vähän väärälle planeetalle pudonnut tarkkailija, ja sillä samalla silmällä tarkkailin ihmisten käyttäytymistä ja seurustelusuhteitakin. Omituisuudestani huolimatta (tai ehkä juuri siksi) jouduin joidenkin vanhempien miesten lähentely-yritysten kohteeksi, enkä edes torjunut niitä, katselin vain omituista tilannetta ulkoapäin. Romanttisia fantasioita minulla kyllä oli, sekä minä itse että kohde niissä saattoivat yhtä hyvin olla miehiä tai naisia.
Kyllä olisin kovasti kaivannut sitä, että joku aikuinen olisi kiinnostunut ajatuksistani. Sellaista minulla ei elämässäni oikein koskaan ollut ollut, no toinen mummoni ehkä, mutta häntä näin kovin harvoin. Jos tuollainen aikuinen olisi ollut niin varmasti olisin kyllä myös rakastunut häneen, mutta toivon tosiaan etten olisi joutunut hänen tarpeittensa tyydyttämisen välikappaleeksi.
Tosi lapsellinen ja ihan liian vietävissä.
Sitten ajauduinkin huonoon seuraan ja sattui kaikenlaista. Ei mulla ollut sellasta normaalia itsesuojeluvaistoa ja järkeä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä on vale tai sulla on ollut ihan kamala lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä on vale tai sulla on ollut ihan kamala lapsuus.
Mitä tarkoitat?
En ole tuo kirjoittaja mutta minulla oli ihana lapsuus ja hyvät vanhemmat, silti kun menin yläasteelle niin tuli mieletön kaipuu vaan olla ja rellestää ja olla kavereiden kanssa ja juoda, näpistelin ja poltin tupakkaa, liftailtiin satoja kilometrejä ja mentiin minne sattui. Ei ollut vanhemmilla mitään syytä tuohon.
15-vuotiaana olin ujo ja just se luokan hikke!
Harrastin voimistelua ja luin paljon. Minulla oli itsetunto-ongelmia koska olin pienikokoinen ja en kehittynyt ulkoisesti yhtä nopeasti kuin luokkani muut tytöt. Vanhempani erosivat myös sinä vuonna. Minulla oli kyllä paljon kavereita vaikka ujo olinkin. Aloin seurusteleman erään pojan kanssa ja se eräs poika on nyt aviomieheni.
Olin aika samanlainen kuin sinä.