Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette kansanlaulusta jossa ”hevosetkin nauraa”?

Vierailija
26.10.2017 |

Mitä esim erityislapsi ajattelee tuon kuultuaan? Onko sopiva esim tarhan juhliin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä esim erityislapsi ajattelee tuon kuultuaan? Onko sopiva esim tarhan juhliin?

Miten erityislapsi liittyy tähän? Ei kai tuossa laulussa puhuta mistään erityislapsista tai -aikuisistakaan?

Vierailija
2/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt näe, miksi erityislapsi ajattelisi siitä mitään erityistä. Minusta se on ihan ok laulu tarhassa laulettavaksi, jos pitäydytään parissa ensimmäisessä säkeistössä. Niitä viimeisiähän harvat tunteekaan, mutta se huumori on sit jo aika rasvaista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse tuollaista soittaisi jos paikalla on erityislapsia. He ovat hyvin herkkiä kaikelle tuommoiselle. Itselläni on erityislapsi ja hän ainakin menisi tuollaisesta aivan tolaltaan. Muutenkin elämä erityislapsen kanssa on hyvin raskasta niin turha sitä hankaloittaa entisestään... Ei siis missään nimessä kannata riskeerata!!

Vierailija
4/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan menisi tuosta tolaltaan? Kun minä vien sen markkinoille, niin hevosetkin nauraa. Ketä tuollainen häiritsisi? Ei kai kukaan erityislapsille naura, ja miten heila liittyy erityislapsiin millään tavalla? Siinähän juuri opetetaan, että hän rakastaa kultaansa, vaikka kulta on vähän persoonallisen näköinen.

Vierailija
5/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapset usein ovat aika rumia ja ymmärtävät kyllä että laulussa hevoset nauraa kun minun kultani on niin erityiskulta...

Vierailija
6/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletävä tämä laulu on ilmanmuuta!

Samoin ehdottaisin kiellettäväksi joululaulun "Varpunen jouluaamuna". Sanathan tuputtavat selvästi jälleensyntymisuskoa, joka saattaa loukata monia uskontokuntia, joihin em. ei kuulu.

"Kello löi jo viisi jne" on myös hyvin arveluttava. Miten siihen suhtautuvat uskontojen edustajat,jotka eivät kirkoista perusta?

Tarkemmin ihan kaikki joululaulut joutaisivat kieltolistalle! :(

Vierailija
7/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätkin kieronlaiset... Ei taida olla mukava laulu jos lapsella karsastusta.

Vierailija
8/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri on supukka suu, jos on toista syltä.

Vierailija
9/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ko. kappale on nimeltään Minun kultani kaunis on. Olen kuoroharkoissa joutunut sitä laulamaan ja sanoitus on kyllä aika karsea.

Vierailija
10/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hauska, jos oma itsetunto on kunnossa. Ja naistahan siinä haukutaan.

Vierailija
11/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kyseinen nainen laulun kertojaminälle rakas ja kaunis, hän näkee kaikessa ensisijaisesti hyvät puolet, vaikka ulkopuolisen silmissä noita kritisoitavia kohtia onkin.

Vierailija
12/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi hyvä versio:

Vierailija
13/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä tästä poliittisesti korrektin, niin että ei kosketa tai loukkaa minkään näköistä ihmistä.

Kaikki kansanlaulut pitäisi muuttaa poliittisesti korrekteiksi.

1.     

Minun kultani kaunis on,

vaikk’ on kaitaluinen taikka paksuluinen, mahdollisesti myös normaaliluinen,

minun kultani kaunis on,

Hei luulia illalla,

hei luulia illalla,

2.     

Silmät sill’ on siniset, voi olla muunkinväriset, voi olla että ei ole silmiä lainkaan,

vaikk’ on karsastavat, toki voilla myös suora katsekin,

silmät sill’ on siniset, voi olla muunkinväriset, voi olla että ei ole silmiä lainkaan,

vaikk’ on karsastavat, toki voi olla suora katsekin,

Hei luulia illalla,

hei luulia illalla,

3.     

Suu on sillä supukka, muunkinlainen on tietenkin yhtä hyvä

vaikk’ on toista syltä, tai ihan vaan pieni, mahdollisesti keskivertolevyinen.

suu on sillä supukka, muunkinlainen on tietenkin yhtä hyvä

Hei luulia illalla,

hei luulia illalla,

4.     

Kun minä vien sen markkinoille, niin

Erikseen määrittelemättömät eläimetkin nauraa, mutta ei kuitenkaan tälle kullalle

kun minä vien sen markkinoille, niin

Erikseen määrittelemättömät eläimetkin nauraa, mutta ei kuitenkaan tälle kullalle

Hei luulia hah hah haa,

Erikseen määrittelemättömät eläimetkin nauraa, mutta ei kuitenkaan tälle kullalle

hei luulia hah hah haa,

Vierailija
14/14 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen ikäni ollut kierosilmäinen, niin en ole koskaan "ymmärtänyt" tuosta laulusta loukkaantua. Siinähän kerrotaan, että kulta on kaunis, vaikka hänellä on joitakin puutteita ulkonäössään. Hauska rallatus.

Sen sijaan loukkaannun kyllä, kun muutamat näyttelijät kuvittelevat olevansa kovinkin vitsikkäitä, kun vääntelevät silmänsä kieroon, pahimpia kai tämä joku Rasila eli Touko Pouko, joka esiintyi aikanaan telkkarin lastenohjelmissa. Ettei ollut peräti sama näyttelijä, joka esiintyi pari vuotta sitten DNA:n mainoksessa silmät kierossa. Se mainos katosi hyvin nopeasti eli monet muutkin minun laillani pahoittivat mielensä. Kaikkien silmiä ei nimittäin voi korjata edes kirurgin veitsellä. Samalla tavalla näiden näyttelijöiden päävammaa ei myöskään voi korjata leikkaamalla. Tyhmä, mikä tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän