Miten tukea lasta, joka suree muiden puheita
Lapsi sanoo, että hänen isän puoleiset sukulaiset puhuvat sellaisia asioita hänen kuullen, jotka ei mielestäni lapsen korviin kuulu. Kyseessä erotilanne ja näitä asioita siellä puitu lapsen kuullen. Isä ei näitä puhu vaan muut sukulaiset. Olen sanonut, että ei välittäisi muiden puheista ja yrittänyt tukea, että ihmisistä pitäisi ajatella ja puhua hyvää tai ei ollenkaan, jos ei ole hyvää sanottavaa. Mutta lasta asia silti vaivaa. Miten auttaa häntä asiassa, jolle en mitään voi?
Kommentit (3)
Siis toki keskustelen hänen kanssaan asiasta enkä vain mitätöi sitä. Mutta eihän se ongelmaa poista.
Vierailija kirjoitti:
Siis toki keskustelen hänen kanssaan asiasta enkä vain mitätöi sitä. Mutta eihän se ongelmaa poista.
En oikein usko että saat ongelmaa poistettua sen takia mielestäni lasta on hyvä opettaa käsittelemään mielipaha joka ongelmasta aiheutuu.
Lapsen mielipaha on sinun ja lapsen ongelma keskity sen ratkaisemiseen älä ex:n sukulaisten ongelmiin jotka ilmenee asiattomia puheina.
Minusta kannattaa keskustella asiasta. Miksi asia lapsesta tuntuu pahalle ja mitkä asiat auttaa purkamaan tilannetta ja pahaa mieltä. Jos itse kokisin jonkun asian vaivaavan mieltäni ja minulle sanottaisiin "älä välitä tuosta" se tuntuisi tunteiden ilmaisu mitätöinniltä eikä helpottaisi oloani.