Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut julkaisevat esim. Instassa julkisesti perheensä sairauksista ja loukkaantumisista

Vierailija
25.10.2017 |

Eksyin eräänkin mamman julkista Instaa katsomaan ja todella monet kuvat olivat esim. antibioottipakkauksista (toki koko nimen kera). Tai lapsesta surkean näköisenä päivystyksessä kipsiä odotellen. Ja punkin puremista jne.

Ja ei ole ainoa lajissaan. Mitä nämä ihmiset hakevat näillä postauksilla? Jopa tuntuu että toivovat mahdollisimman paljon näitä sairauksia arkensa ja jos ei niitä ole, jokaikinen lapsen naarmu luvataan ja julkaistaan.

Ihmettelen vain...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi... ehkä jos ei tapahdu mitään. otin kyllä joskus kuvan missä oli yskänlääkkeet, buranat ja finrexit kun kaipasin lohdutusta tai vertaistukea kovaan flunssaan. En kyllä haavoja kuvaisi. Voi olla syynä myös tuo vertaistuen kaipuu.

Vierailija
2/4 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun lasten koko sairaushistoria netissä kuvien kera:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset

Vierailija
4/4 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä tosi paljon, lähinnä Facebookin osalta. Minulla on kavereissa ihmisiä, jotka kertovat avoimesti mielenterveysongelmistaan tai julkaisevat juuri esimerkiksi lastensa sairaskertomuksia. Ensimmäisen vielä ymmärrän (jos itse kokee siitä saavansa apua), toista en ollenkaan. En myöskään itse julkaisisi mummojen tai muiden sukulaisten kuolinilmoituksia somessa. Harva niistä kavereista kai vainajaa on tuntenut.

Olen itse pitänyt somen ulkopuolella niin omat hääni, syöpäkasvaimen leikkaamisen ja hoidot, sekä kaikki muutkin liian henkilökohtaiset asiat. Voi olla monen mielestä tiukkakin linjaus, mutta minä en halua jakaa tärkeimpiä asioitani somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi