Työsuojeluvaltuutettu ei aja työntekijöiden etuja — väheksyy ja kyseenalaistaa
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710242200484183_u0.shtml
”Tunnen pomoni yli viiden vuoden ajalta, enkä itse ole joutunut kosketeltavaksi. Ehkä se johtuu siitä, että olen kohta jo nelikymppinen, Puustinen naurahtaa.” — Varsin asiaton ja seksistinen heitto työsuojeluvaltuutetulta!
Kommentit (29)
Mä luin tuon jutun myös ja ajattelin avata keskustelun.. olin aivan suu auki, joka toisessa lauseessa tuli sellaista tekstiä että ihmettelen, jos PAM pitää tällaisen henkilön liitossa. Ainakin jonkinlainen puhuttelu olisi paikallaan. Ihan järkyttävää. Oletan myös, että julkisuuden henkilöt, poliitikot ja toimittajat, kirjoittavat tästä jonkin napakan blogin, koska tällaista pa*kakäytöstä ei oikeasti tarvita Suomessa!
On aivan turhanpäiväistä sakkia, pelkkiä juoksupoikia ja epäluottamusmiehiä.
Ihmettelin kanssa tota ”nelikymppis”-heittoa. Ei kuulosta oikein ammattimaiselta tuo touhu. Puolustelee työnantajaa, vaikka kuuluisi olla työntekijän puolella.
Olipa todella vähättelevä asenne ilmoituksen tehneitä kohtaan. Sai kuvan että työantajalta tai pomolta pitää sietääkin huutamista koska yrittäjillä nyt vaan on niin rankkaa!
"..on yhtä pöllämystynyt perjantaina julkisuuteen tulleista väitteistä"
- Ei ole ikinä mitään kuullut, ihan järkyttävän yllättävää
"Kaksikko laittoi asian vireille suoraan Palvelualojen ammattiliittoon. He eivät kertoneet minulle mitään, vaan olivat suoraan yhteydessä PAM:iin"
- kaksikko-termistä tulee mieleen kuinka työpaikalla on normaali porukka ja sitten kahden ilkeän ämmän jengi, oikein kaksikko. Ja kertoo jotain kun mennään työsuojeluvaltuutetun ohitse, mitähän se kertoisikaan, hmm?
"Tunnen pomoni yli viiden vuoden ajalta, enkä itse ole joutunut kosketeltavaksi. Ehkä se johtuu siitä, että olen kohta jo nelikymppinen, Puustinen naurahtaa"
- Olen sanaton. SANATON
"Puustisen välit kollegoihinsa ovat asialliset, myös Tammepoldiin ja Pukkilaan. Olemme tekemisissä vain työaikana. Meillä oli yksi erimielisyys “Liisun” ja Maarikan kanssa syyskuussa, mutta sen olemme jo sopineet. Ei minulla ole välit poikki heihin, mutta emme juuri juttele keskenämme"- nopeasti tuodaan kyllä esille "erimielisyys" sivulausessa
..jatkuu.,.
"Puustisen ja muiden työntekijöiden huoli ei ole kuitenkaan laantunut. Jo viikon päästä pitäisi aloittaa uuden kauppiaan alaisuudessa, puhtaalta pöydältä. Olen ollut yhteydessä kauppiaaseen, mutta kysynyt oikeastaan vain sitä, milloin uusi kauppias tulee. Olemme kaikki shokissa tilanteesta. Mistä me nyt löydämme töitä"
- Kaksikko vei työtkin! Ja ollaan huolissaan töistä. Mistään muusta ei
"Puustinen voi vain toivoa, että myös media antaisi työntekijöille jatkossa työrauhan..Toivon, että media ei nyt enää kaivelisi asiaa, vaan jättäisi asian viranomaisten hoidettavaksi"
- olkaa nyt hiljaa asiasta
"En ole saanut ohjeita pestä kalaa"
- Ehkä sekin johtuu siitä että olet 40 vuotias nainen, hihi
"Sen Puustinen kuitenkin myöntää, että välillä kauppiaalla on mennyt “kuppi nurin”"
- ihan pikkasen vaan meni "kuppi nurin", ihan pikkasen pari kertaa vaan
"Se tietää tavallisesti korkeita äänenpainoja, joihin Puustinen sanoo suhtauvansa äidinvaistolla"
- Äiti kyllä ymmärtää
"Itse en katso kelloa, vaan teen vain töitä. Ehkä suomalaisille tilanne on erilainen, Indonesiasta Suomeen muuttanut Puustinen pohtii"
- Suomalaiset työntekijät katsoo kelloa ja vaatii ihan turhuuksia, pohditaanpas joo mitä tässä yritetään sanoa
"Joskus hän saattaa suuttua täydellisesti. Silloin hänen äänensä nousee"
- ihan vaan vähän kuppi meni nurin mutta vähän vaa
"Olen äiti, ja kauppiaan kiukuttelu on minulle kuin oman lapsen kitinää"
- ei herra isä
"Myös yrittäjän vaimo työskentelee kaupassa. Puustisen mukaan hänet nähtiin asioiden julkitulon jälkeen kaupassa itkuisena. Siihen, kuinka paljon vaimo tietää esimerkiksi puolisonsa väitetyistä ahdisteluista, ei Puustinen osaa sanoa, mutta ymmärtää hyvin vaimon reaktion. Olisin minäkin vihainen"
- kaksikon takia vaimokin siellä nyt itkeskelee! ps. kauppiaalla ei ole siihen osaa eikä arpaa, vaan kaikki on kaksikon ja median syytä
"Mutta en ole nähnyt häirintää. Meillä on aina kiire. Jos emme ole kassalla, olemme hyllyjä täyttämässä tai purkamassa"
- en ole nähnyt, ei ole tapahtunut. ja olen muuten ahkera työntekijä, koska en ehdi nähdä mitään
"Kaikki työntekijät tiesivät hänen ongelmistaan Kangasalla, mutta tulivat silti töihin tänne. Ne tapahtumat ovat kuitenkin nettijuttuja. Itse tulen aina rentona ja reippaasti töihin, painottaa Puustinen"
- aiemmat ongelmat olivat NETTIJUTTUJA.. :o ja RENTONA JA REIPPAANA TÖIHIN
"Kohun välitön vaikutus nähtiin heti laskeneena asiakasvirtana. Tällä hetkellä Puustinen voi vain toivoa, ettei asialla olisi kovin pitkäkantoiset seuraukset, tai että sen vaikutukset eivät ulottuisi samassa kiinteistössä toimiviin pitseriaan, apteekkiin ja yksityiseen lääkäriasemaan"
- uhkaus siitä että ihan varmasti ilkeän kaksikon ja median temput vaarantavat nyt pitserian, apteekin ja lääkäriasemankin.. ihanko aikuisten oikeasti?
Tämä juttu on suurinta tuubaa mitä tänä herran vuonna 2017 olen lehdestä lukenut.
Samaa mieltä, tuo nainen on ihan pihalla toimenkuvastaan.
Minkään esimiehen ei ole asiallista huutaa alaisilleen niin että ihan äidilliset vaistotkin herää. Antaakohan se sille maitoa?
Ihmettelen jos tästä ei tule huomenna pakinoita ja blogipostauksia ja twiittejä..
Joo, samaa ihmettelin... melkoista juttua työsuojeluvaltuutetulta.
Tosin aika turhia ne valtuutetut ovat usein, meidänkin työpaikalla väheksyvät homeoireita ja väkivallan uhkaa. Mikäs siinä jos ei itse "ole nähnyt mitään" ja tulee töihin "rentona ja reippaana".
Siis ei tää juttu voi olla totta? EIHÄN? Oliko tää joku iltalehden sketsi tai trolli? Näytelty ja sepitetty juttu? Ihan parodiahan tuo oli!
Minulle tulee myös asiattomia ajatuksia ja mielleyhtymiä tuosta työsuojeluvaltuutetusta, mutta niitä en tähän viitsi pistää. Toivottavasti tämä tapaus herättää keskustelua TYÖSUOJELUVALTUUTETUN TOIMENKUVASTA JA TOIMINNASTA.
On kyllä paksua tekstiä. Miten tällaista kehdataan edes julkaista? Pistää koko ajan enemmän vihaksi tämä juttu. Nainen todellakin on naiselle susi.
Mä mietin tätä lukiessani, että reagoinko ite jotenkin vahvasti, kun tuli mitä v*ttua -fiilis, mutta ilmeisesti en ollut ainoa! :D
Nyt tämän työSUOJELU???ihmisen lausunnot käännetään sit kulttuurieroiksi. Vähätellään vähän vielä lisää.
Ja vuoden iltalehti-parodia-palkinto menee...
Epäuskoisena luin tuota. Voiko olla tottakaan? En nähnyt mitään , en tiedä mitään, ei ole tapahtunut, pelkkiä nettijuttuja...
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, tuo nainen on ihan pihalla toimenkuvastaan.
Minkään esimiehen ei ole asiallista huutaa alaisilleen niin että ihan äidilliset vaistotkin herää. Antaakohan se sille maitoa?
Ehkä se imettää sitä? Jos tämä oli epäasiallinen kommentti niin kyllä oli työsuojeluvaltuutetun ajatuksenvirtaoksennuskin. Hyih.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tää juttu voi olla totta? EIHÄN? Oliko tää joku iltalehden sketsi tai trolli? Näytelty ja sepitetty juttu? Ihan parodiahan tuo oli!
Minulle tulee myös asiattomia ajatuksia ja mielleyhtymiä tuosta työsuojeluvaltuutetusta, mutta niitä en tähän viitsi pistää. Toivottavasti tämä tapaus herättää keskustelua TYÖSUOJELUVALTUUTETUN TOIMENKUVASTA JA TOIMINNASTA.
Ihana tietää, etten ole ainoa jonka suu loksahti auki. Järkytyksestä.
Esimerkki, miten kaikki ihmiset eivät ole täysin tietoisia siitä, mitä ajattelevat ja sanovat ääneen. EIHÄN HERRAJUMALA TYÖSUOJELUVALTUUTETTU VOI PUHUA TUOLLAISIA! :O
No ne onkin ihan turhia, jos on valitettavaa, niin valittaa suoraan liittoon. Meidänkin työsuojeluvaltuutettu ei myönnä, että työolot ovat ala-arvoiset tai esimies on alkanut kiusaamiskampanjan.