Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveysongelmista toipuminen vertaishenkilöltä saatavan "terapian" avulla, kokemuksia?

Vierailija
25.10.2017 |

Yhteydenpito vertaishenkilön kanssa ja sitä kautta saatava "terapia", oletko saanut apua sellaisesta? Oletko ollu siis tekemisissä toisen mielenterveysongelmista kärsivän/kärsineen kanssa ja saanut apua siten että molemmat olette terapioineet toisianne tai toinen on ollut enemmän terapeutin roolissa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos olet ollut itse enemmänkin terapian antaja niin onko tämä toinen saanut apua sinulta?

Vierailija
2/3 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuen merkityksestä on ihan tutkimuksia. Ryhmämuotoinen psykoterapia on esimerkiksi osoittautunut vaikuttavammaksi kuin yksilöterapia.

Itse olen käynyt ihan vertaistukiryhmässä ja tällä hetkellä käyn ryhmäpsykoterapiassa. Olen käynyt myös yksilöterapiassa. Ja juu, en selvästikään parane millään mutta vertaistuen kyllä koen mitä suurimmassa määrin kärsimystä lievittäväksi ja kyllä siitä on apuakin: minun kohdallani homma toimii niin että huomaan "tuo tyyppi toistaa aina tuota samaa kaavaa ja voisi paremmin jos saisi sen purettua" ja sitten huomaan että omassa elämässänikin toistan jotakin variaatiota siitä kaavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistuen merkityksestä on ihan tutkimuksia. Ryhmämuotoinen psykoterapia on esimerkiksi osoittautunut vaikuttavammaksi kuin yksilöterapia.

Itse olen käynyt ihan vertaistukiryhmässä ja tällä hetkellä käyn ryhmäpsykoterapiassa. Olen käynyt myös yksilöterapiassa. Ja juu, en selvästikään parane millään mutta vertaistuen kyllä koen mitä suurimmassa määrin kärsimystä lievittäväksi ja kyllä siitä on apuakin: minun kohdallani homma toimii niin että huomaan "tuo tyyppi toistaa aina tuota samaa kaavaa ja voisi paremmin jos saisi sen purettua" ja sitten huomaan että omassa elämässänikin toistan jotakin variaatiota siitä kaavasta.

Tässä tarkoitin sellaista vertaishenkilön kanssa kanssakäymistä jossa ei ole ammattilaisen ohjausta mukana. -ap