Miten joku mies voi perustaa uusperheen 4 lapsen yh-äidit kanssa?
Kuten tuossa Jaanan tapauksessa jossa jo yksi yhteinen lapsi ja miehellä edellisestä liitosta teini. Miksi haluaa elätettäväkseen tuollaisen perheen?
Kommentit (16)
Niin saako noissa suhteissa sitä parisuhdeaikaa ollenkaan ?
Tässä Jaanan tapauksessahan tuntuu ettei tämä äiti osaa tehdä kuin lapsia. Surullista.
Koska tykkää siitä lasten äidistä..?
Mun mies halusi perustaa perheen 3 lapsen yh:n (minä) kanssa. Ihmeellistä?
Mulla on sukulaismies jonka naisystävällä on neljä lasta. Mies on kyllä aika väsynyt usein, koska kotona on tietysti aina kova meteli, rahaa menee ihan sikana ja vaimo ei saa yksin lapsiaan hoidettua vaan miehen pitää hoitaa vaimon lapsia. Ja ostaa ruoat tietysti. On kyllä puhunut, ettei arvannut miten rankkaa se on ja kaipailee sinkkuvuosiaan. Saa nähdä miten käy..
Parhaiten kai se sujuukin, jos molemmilla on saman ikäisiä lapsia? Sitten ymmärtää.
No kuka mies nyt muutenkaan haluaa elää perheessä, jossa on neljä lasta? Aika paljon tällaisia perheitä kuitenkin on, vaikka en itse sitä ymmärräkään.
mä perustin perheen mieheni kanssa joka oki yh 4 lapselle
Linkki Jaanan tapaukseen auttaisi ehkä ymmärtämään avauksesi.
Niin. Minunkin nykyinen mieheni perusti perheen kolmen lapsen äidin kanssa. Varmaan ei olisi haitannut yhtään enempää vaikka lapsia olisi ollut neljäkin. Minä olen käytännössä totaaliyh ja miehellä 2 lasta joka toinen vikko. Eli onhan noita.
Mutta minkäs teet. Vaihtoehtona olisi elämä yksin lasten kanssa. Molemmat valitsimme rakkauden. Eikä täällä kukaan yksin muita elätä. Yhdessä se tehdään. Vielä taloudet käytännössä erillään. En esim tiedä miehen tilin saldoa, mutta joustavasti elellään. Kumpikin maksaa omanssa ja yhteisiä tarkkaan laskmatta, mutta silti suurinpiirtein tasapainossa.
Ja mitä lastenhoiton tulee, saan toki mieheltä apua, mutta niin saa hänkin minulta.
Kun aiempi puoliso on lähtenyt, ei mahdollisuutta ydinpeeheeseen ole. Valitsisitko mieluummin yksinäisyyden kuin lämpimän kumpanuuden ja toimivan parisuhteen? Me.molemmat teimme.oman valintamme.
Kyllä meidän uusperheessä minä pääsääntöisesti elätän omani ja mies omansa. En todellakaan ottanut miestä elättämään lapsiani. Ja miksi joku mies haluu neljän lapsen äidin- voisko olla vaikka rakkaus? Kyllä minäkin otin miehen rakkaudesta, enkä häntä hänen lapsilukunsa tähden hylkää. Koska rakastan. Nimenomaan häntä, en ketään muuta. Lapset myös kasvavat ja muuttavat jonakin päivänä elämään omaa elämäänsä, mutta kumppanuus ja rakkaus kumppaniin jäävät. Lapsilla on oma elämänsä ja valintansa, kumppani on parhaassa tapauksessa se läheisin ihminen, ystävä, rakkaus ja lämpö lopun elämää. Siis tärkein ja läheisin ihminen. Kun löytää sen oikean, elämässä kaikki loksahtaa paikoilleen. Ehkä tämä mies on löytänyt sen oikeansa?
Onhan se kummallista että ei osata käyttää ehkäisyä ja sitten ihmetellään kun on niin paljon lapsia ja hommaa..
Rakkauden takia tässä itsellä pientä juttua menossa 4 lapsen yh:n kanssa.
Nainen kerta muuten tuntuu itselle täydelliseltä, niin lapsien takia halua jättää katsomatta jos johtaisi suurempaankin juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Rakkauden takia tässä itsellä pientä juttua menossa 4 lapsen yh:n kanssa.
Nainen kerta muuten tuntuu itselle täydelliseltä, niin lapsien takia halua jättää katsomatta jos johtaisi suurempaankin juttuun.
Ja kyllä ne lapset siitä kasvaa. Muista sit et on tärkeää määritellä itse itselleen mitä jaksaa ja mitä ei. Lähtökohtaisesti et oo vastuussa toisen lapsista. Niin ei suhde kuole siihen et katkeroidut kun suostut johonkin mitä et oikeesti halua. Siis on tärkeää puhua ja sopia miten noi arjen vastuut enevät. 4 lasta on kuitenkin aika iso kakku.
Vierailija kirjoitti:
Niin saako noissa suhteissa sitä parisuhdeaikaa ollenkaan ?
Kyllähän se kekseliäisyyttä vaatii:) Meillä bioisä ei halunnut tavata lapsia kuin isänpäivänä joten hänestä ei ollut apua.
Meidän kuherruskuukausi oli oman talon raksa, silloin olimme kahdestaan. Rakennettiin, puhuttiin, istuttiin välillä kahville ihmettelemään jne. Siinä kummasti hitsautui yhteen. Muuten se tuli hoidettua siinä arjen keskellä.
Hyvin on toiminut jo yli 20v ja lapsiakin saatiin lopulta 1 lisää
Elättämisellä nyt niin väliä ja luultavasti sen lasten isänkin pitää elareita maksaa ihan kiitettävästi. Ongelma tuossa oikeastaan olisi se, että koska lapsille kuitenkin toivoisi hyvää niin kaikki aikahan tuossa lasten ehdoilla menisi. Koulut, harrastukset ja lomat.