Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa puri

Vierailija
25.10.2017 |

Neljän kuukauden ikäinen kissa puri nimettömään sormeen. Tuli kaksi reikää, joista toinen vähän syvempi, ei kuitenkaan mitään kovin pahoja. Liotin sormea Neoamisept-nesteessä jonkin aikaa. Hieman jomottaa toista puremakohtaa. Jäykkäkouristus on otettu 2010. Mutta kai sitä pitää hakea antibioottikuuri, kuitenkin.

Miten teillä kissanpuremat ovat parantuneet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minua on koiran- sekä kissanpennut purreet varmasti tuhansia kertoja elämäni aikana (mun kanssa saa pennut leikkiä rajusti, näykkimällä jne) niin että on verta tullut, ei ole tullut mieleenkään mitään antibiootteja hakea. Koskaan ei ole tulehtunut tai mitään.

Vierailija
22/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, minua on koiran- sekä kissanpennut purreet varmasti tuhansia kertoja elämäni aikana (mun kanssa saa pennut leikkiä rajusti, näykkimällä jne) niin että on verta tullut, ei ole tullut mieleenkään mitään antibiootteja hakea. Koskaan ei ole tulehtunut tai mitään.

Se ettei sulle ole tullut mitään, ei tarkoita etteikö muille voisi tulla. Ja ehkä pentujen puremat eivät ole niitä eniten infektoitavia. Pennut eivät välttämättä ole vielä olleet juuri ulkona tai ainakaan syöneet raatoja. Myös ihmisten immuniteetti on erilainen. Muakin on usein purrut ties mitkä eläimet, mutta lähinnä kylläkin pintapuolisesti, eikä koskaan ole infektoitunut. Silti kyllä seuraan eläintenpuremahaavoja tarkkaan, koska mahdollinen tulehdus voi olla vakavakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut koiria ja kissoja koko elämäni ja molemmat elukkalajit ovat purreet ja kynsineet aina silloin tällöin vuosien varrella, mutta en ole kyllä koskaan vaivautunut niiden vuoksi lääkäriin asti. Turhia antibioottikuureja ei muutenkaan pitäisi kenenkään syödä. Jos haava turpoaa tai kuumottaa, menisin lääkäriin. Jäykkäkouristusrokotus kylläkin kannattaa pitää aina voimassa.

Vierailija
24/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei takuulla ole vaarallista. Ennemmin miettisin syytä, miksi kissa puri. Jos silitit sitä kohdasta, joka on kipeä tai muuta vastaavaa. Koki muuten olonsa ahdistuneeksi ?

Ei täällä kirjoittavia kiinosta kissanha hyvinvointi vaan kauhistella ja kerjätä sääliä kissan puremalla.

Sinun tapaistesi kommentoijien takia alkaa usein epäilyttää koko kissaväen mielenterveys.

Vierailija
25/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja sain viikon antibioottikuurin. Päätöstä edesauttoi se, että toinen puremajälki on aika lailla nivelen kohdalla.

Kyseessä siis pentukissa, joka puri. Ja pureminen johtui minun varomattomasta pennun käsittelystä.

T.ap

Vierailija
26/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkärissä ja sain viikon antibioottikuurin. Päätöstä edesauttoi se, että toinen puremajälki on aika lailla nivelen kohdalla.

Kyseessä siis pentukissa, joka puri. Ja pureminen johtui minun varomattomasta pennun käsittelystä.

T.ap

Nauttikaa antibiooteistanne vielä kun voitte. Seuraava sukupolvi saattaa jo elää maailmassa, jossa antibiootit eivät enää tehoa. Vanhoja antibiootteja muuttuu tehottomaksi paljon nopeammin kuin uusia löytyy. Pian kuolemme taas tulehduksiin kuten ennen antibiootteja ja tavallisimpiakaan leikkauksia ei voida enää suorittaa, koska seurauksena on tulehdus, joka tappaa potilaan kuitenkin.

Vierailija
27/27 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Nauttikaa antibiooteistanne vielä kun voitte. Seuraava sukupolvi saattaa jo elää maailmassa, jossa antibiootit eivät enää tehoa. Vanhoja antibiootteja muuttuu tehottomaksi paljon nopeammin kuin uusia löytyy. Pian kuolemme taas tulehduksiin kuten ennen antibiootteja ja tavallisimpiakaan leikkauksia ei voida enää suorittaa, koska seurauksena on tulehdus, joka tappaa potilaan kuitenkin.

Meikäläinen ei ole juurikaan antibiootteja syönyt. Tämä kuuri taitaa olla kolmas koko elämäni aikana, ja ikää on reippaasti yli 40 v. Järki kuitenkin sanoi, että nyt on kuurin paikka eikä varmasti tee pahaa mun sormen nivelelle, joka juuri nyt vihoittelee aikas lailla enkä mielelläni taivuta sormea.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi