Kivilattiat
Vuokrasin tilapäisen kämpän ja tässä on lattiat jotain harmaata kiveä. Nyt kun olen tallustanut näitä muutaman päivän niin olen aika tykästynyt näihin.
Näyttää hyvältä ja modernilta, ja tuntuu mukavalta paljailla jaloilla. Luulisin myös että puhtaana pitäminen ja siivoaminen on helppoa jos sellaiseen riemuun täytyy ryhtyä.
Maailmalla asuessani minulla on ollut kaikenlaisia marmorijäljitelmä- ja laattalattioita joista en ole erityisemmin pitänyt mutta tämä kivi miellyttää enemmän.
Onko palstalaisilla kokemusta kivilattioista pidemmältä ajalta?
Kommentit (4)
En ole fani myöskään, meillä on eteinen, keittiö, ruokailutila, takkahuone kivilaattalattiaa. Kova eli kaikki hajoaa mikä sille putoaa eikä edes mitenkään kovin helppo pitää puhtaana, jokainen tahra näkyy metrien päähän ja koko lattia on pestävä kun sen poistaa, pelkä tahran pyyhkiminen ei riitä.
Kun ottqa huomiooon, että sen kiven paksuus on alle sentin ja se on täsmälleen samalla tqvalla kiinni lattiassa kuin kuivapuriste tai keramiikkalaattakin, niin ei se oikeasti tunnu yhtään erilaiselta jalan alla. Meillä on osassa tiloja mattagraniittilaattaa (eli ei ole liukas märkänään) ja osassa kuivapuristelaattaa ja osassa parkettia. Tykkään kaikista, mutta alakerrassa, missä. Uo kivi ja laattalattiat on, tykkään myös käyttää villasukkia - siitä huolimatta, että lattialämmitys on.
En ole koskaan pitänyt kivilattiasta sen kovuuden ja kylmyyden takia lattialämmityksestä huolimatta. Meillä on laattaa pesutiloissa ja vessoissa ja kivilaattaa eteisessä.
Grafiitinharmaa kivilattia on huono kun kaikki kura ja pöly näkyy. Yllättäin edellisen talon valkoisensävyinen "marmorijäljitelmä" oli hieman kirjavana ja karkeapintaisena paljon parempi. Ikinä ei mikään lika näkynyt:)
Pistin keittiön lattiaan kivilaatat rempan yhteydessä. Onhan ne kivat, mutta kaikki lattialle tippuva särkyvä menee sitten ihan varmasti palasiksi.