Anoreksia
Oon 12v tyttö ja oon 170-175 pitkä ja ite viiltelen joka päivä sairastan Anoreksiaa ja masennusta poikkis on huolissaan musta ja mua haukutaan ja kiusataan koulussa oon harkinnut monta päivää itsemurhaa mitä mitäis tehä
Kommentit (3)
Kerro jollekin aikuiselle johon luotat. Ihan varmasti löytyy joku. Myös terkkarille voit kertoa. Mulla on sama menneisyys ja selvisin. Olen nykyään kolmekymppinen ja terve.
Jos sinulla on välittävä poikaystävä niin et ole ihan yksin! Alat syömään terveellisesti, korostan terveellisesti. Mene puhumaan kouluterkan kanssa syömisestä, sinulla on vielä oikein hyvät mahdollisuudet parantua, kun itse tajuat tilanteen ja taipumuksesi anoreksiaan. Jos pystyt kerrot terkalle myös huonosta olosta enemmän, esim noista itsemurha-ajatuksista. Käy vaikka muutamana eri kertana jos yhdellä kertaa tuntuu liian ahdistavalta kertoa kaikesta. Kuraattori tai terveydenhoitaja esim.
Yritä ajatella niin että teet sen myös poikaystävän takia, hän on varmasti huolissaan ja se on myös hänelle raskasta ja hän varmasti toivoisi eniten maailmassa että saisit apua. Kukaan ei kuitenkaan sinua voi pakottaa hoitoon, joten se sinun on tehtävä itsesi ja poikaystäväsi vuoksi itse.