Olen niin köyhä että en pysty menemään työpaikan pikkujouluihin, joissa juhlapukukoodi,
Kommentit (17)
Viime vuonna ne oli miehen pikkujoulut, olet siis päässyt tänä vuonna jopa itse töihin? Onnea.
En voi lainata pukua keneltäkään, mieheni firmassa ei ole pikkujoulujuhlia joten tuota kommenttia en ymmärtänyt.
Pitääkö olla iltapuku vai riittääkö esim musta kotelomekko. Niitä luulisi löytyvän ihan kirppareiltakin.
Iltapukuja löytää kympillä uffilta , fidasta ja kirppareilta.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalle tuo olisi mahdollisuus mutta köyhälle tuollaisen ehdottaminen on paha loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhälle, typerälle ja näköalattomalle ihmiselle voi noin näppärää ratkaisuja ehdottaa. Tuollasta luovuutta voi odottaa vain varakkailta ja älykkäiltä.
Miten tää postaus voi tulla hieman eri sanakääntein joka syksy. Viime vuonna miehen pikkujoulut, oliko edellisenä ongelma syömiskulut vai lastenhoito. Mikään ehdotus ei mene läpi ja ryhdyt marttyyriksi. Kohta joku lupaa vaikka postittaa sulle oman iltapukunsa, mutta sitten vaikenet kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää postaus voi tulla hieman eri sanakääntein joka syksy. Viime vuonna miehen pikkujoulut, oliko edellisenä ongelma syömiskulut vai lastenhoito. Mikään ehdotus ei mene läpi ja ryhdyt marttyyriksi. Kohta joku lupaa vaikka postittaa sulle oman iltapukunsa, mutta sitten vaikenet kokonaan.
Vau, sä palstailet liikaa :D
minne kahden työssäkäyvän rahat valuvat?
Miksi pitäisi olla jotain kysyttävää.
Nasiten pukukoodit ovat yleensä varsin väljiä ja sopiva mekko löytynee, jos ei omasta kaapista, niin kaverin.
Miehillä se kyllä tarkoittaa sitä että pitää kaivaa kuvetta ja ostaa puku, jos ei sopivaa ole valmiiksi.
Vuokraa tai osta uffilta jotain todella tylyä ja raflaavaa settiä.
Esim. harmaa puku ja harmaat tekonahka taksimies kengät on jäätävä combo. Pikkusen liian pieni puku tietenki.
Lainaa kaverilta tai sukulaiselta. Laita Facebookin kaupunginosakirpputoripalstalle ilmoitus, että haluat ostaa halvalla tai lainata. Käy UFFissa ja kirpputoreilla. Käy läpi netin kirpputoripalstat. Aivan varmasti löytyy asu tarpeeksi halvalla, jos näet vähän vaivaa, etkä heittäydy marttyyriksi.
Olispa meilläkin pukupakko niin ei tarviis mennä ja vois sanoa että ei näillä palkoilla pukuja ostella.
Käytän itse aikani muuhun kuin työpaikan pikkujouluihin. Olen myös aika vähävarainen joten ei tulisi mieleenkään laittaa vähäisiä rahojani johonkin juhlavaatteisiin, joita en oikeastaan koskaan muuten tarvitse. Olen myöskin huomannut että pikkujouluissa on sellainen tunnelma josta en pidä. Kartan kaikkea työajan ulkopuolista toimintaa työyhteisön kanssa. En halua viettää vapaa-aikaani niiden ihmisten kanssa, mutta töissä kyllä olen ihan sosiaalinen ja keskustelen asioista. Ihmettelen kylläkin tässäkin keskusteluketjussa esiintyvää ilkeämielistä kommentointia.
Voisitko lainata keneltäkään ystävältä puvun?
Maksaako pikkujoulut muutenkin, illalliskortin tms?