Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea huonoihin öihin!!!

08.04.2006 |

Heipsan!!

Meillä tyttö 7kk ja yöt ovat ihan hirveitä :(( Tyttö heräilee 1-2h välein koko yön (syö 1-2 krt) ja saattaa valvoa keskellä yötä jopa 3h.Usein vaipuu takaisin uneen taputtelemalla, mutta vaatii tosiaan sen, että käyn taputtelemassa ja tätä tapahtuu MOONTAA kertaa yössä.

Kiinteitä syö kohtalaisesti (4-5 kertaa pvssä, max 1dl kerralla). Mutta nyt tuntuu, että alan itse olemaan aika lopussa, ei vaan enää jaksa, kun ei itse saa nukkua kuin pieniä pätkiä :(

Onko kenelläkään muulla tällaista tai ollut tällaista? Mistä ihmeestä voisi johtua? Ja ennen kaikkea kuinka kauan tätä voi jatkua??

t. väsähtänyt hope-a

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kovin niukkasanainen tuossa aiemmassa viestissä, joten lisäilen hieman.

Meillä siis tassuteltiin. Parhaimmillaan kävin vaan laittamassa tutin. Pahimmillaan pitelin kiinni tunnin putkeen kaksikerroin sängynlaidan yli taipuneen - Auts! Selkä!

Meillä oli siis ongelmana se, että lapsi oli kovin aktiivinen ja uutta taitoa piti aina koettaa. Mahalleen kääntymisen oppi parin päivää vaille 3 kk, mutta nukkumisen kannalta ongelmat alkoivat lähellä 5kk. Tällöin oli aivan pakko kierähtää mahalleen, kun väsyi asentoon, alkoi huuto. Mahalleen ei osannut nukahtaa, eikä itse siitä pois kääntyä. Seuraavassa vaiheessa ryömittiin sängyn päätyyn, otettiin kiinni pinnoista niin korkealta kuin pystyttiin ja jäätiin roikkumaan. Sitten oltiinkin jo seisaillaan, eikä osattu tulla alas.

Nyt tulee jo alaskin itsekseen, joten sen puolesta uskallettiin pitää huutounikoulu vajaan 8,5 kk iässä. 2 ensimmäisenä iltana jouduin päivystämään ja kävin laittamassa useamman kerran pitkälleen, rauhoittelin ja annoin tuttia. Samoin yöt oli suunnilleen samanlaisia kuin edellisetkin. Sitten helpotti, oppi nukahtamaan vaikka minkälaiseen asentoon ja vaikka olisikin ollut välillä pystyssä. Herää nykyään (noin 2 vkoa unikoulusta) yössä 1-2 kertaa, joista toinen on syöttö ja toisella kerralla etsitään tuttia. Viihtyy nykyisin myös hetken aamulla heräämisen jälkeen yksin sängyssään. Ihanaa!

Titi

Vierailija
22/26 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta puolestani tähän, vaikken mujerita olekaan :-)...

valitettavasti vaikuttaisi siltä, että maitoallergian klassiset merkit täyttyvät...sinuna kokeilisin jättää kaiken maidon ruokavaliosta kahdeksi viikoksi ja katsoa tapahtuuko muutosta parempaan. Eli siis pelkkien maitotuotteiden välttäminen ei riitä, vaan kaikki tuotteet, jotka sisältävät maitoproteiinia jossain muodossa tulisi jättää pois (myös nimillä kaseiini, hera, jne.). Lisäksi usein myös kananmuna-allergia kulkee " käsi kädessä" maitoallergian kanssa, joten senkin voisi kokeilla jättää pois samalla.

Jos huomaat dieettisi auttavan, kannattaa varata aika esim. allergologille jatkotoiminnan kannalta. Jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/26 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilimme tuota tassu-uniukoulua, johon on linkki edellä, ja saimme sillä YHDESSÄ YÖSSÄ (!!!) vähennettyä yösyötöt miljoonasta yhteen. Siis ennen roikkui koko ajan tissillä, mutta tassun avulla syö vai kerran yössä. Olen ajatellut, että saakin syödä, koska selvästi on nälkäinen.

MUTTA: nyt sitten heräiillää harjoittelemaan milloin mitäkin uusia taitoja. Pari viikkoa on harjoiteltu konttaamista ja on se säälittävän näköistä kun toinen yöllä huojuu sängyssä ja itkee silmät ristissä. Tähän kukkumiseen ei kyllä käsittääkseni auta mikään unikoulu - aika vain. Jotkut lapset vain ovat niin aktiivisia.

Eli ei muuta kuin sympatiaa täältä...

Vierailija
25/26 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todettiin muna- ja maitoallergia pari viikkoa sitten. Selittänee jonkun verran yöllisiä heräämisiä. Lisäksi oireena kuiva iho.

Vierailija
26/26 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloit epäilemään allergian mahdollisuutta?

Meilläkin tyttä ainakin kovin herkkä maitotuotteille, en edelleenkään juo maitoa, syö jugurttia, jäätelöä etc., koska tyttö saa mahdotomat vatsanväänteet.Lisäksi kasvoissa on jonkinverran kuivia " läiskiä" , mutta luulen ettei ehkä kuitenkaan allerginen...

Tsemppiä kaikille!!!

t.hope-a ja typy 7kk1vk