Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt se Joulun vouhotus sitten taas alkoi! LOKAkuussa, äly hoi!

Vierailija
24.10.2017 |

Onko kaikesta ihan pakko viedä maku ja merkitys ylihaippauksella? Ymmärrän, että kauppiaiden ja markkinamiesten on otettava idiooteilta rahat pois, mutta mautonta tämä on. Niin mautonta. Joulupäivänä voitaisiin alkaa mainostamaan jo pääsiäistä, pääsiäisenä vappua, vappuna juhannusta jne. Ei ole järkeä ei.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo innossani. Tanssahtelin kun glögit ensi kertaa näin! Tunsin kupeissani joulurauhaa, kun naapuri ensimmäisen valon sytytti. Odotan jo uutuuskirjoja joita rakkailleni ostan. Kuinka odotankaan kynttilöitä ja kotini koristelua. Kuinka innoissani olin, kun mies eilen oli ostanut uuden jouluvalon!

Minä se olen joka ostaa ekana piparisuklaata ja fiilistelee jo paketointi-iltaa. Minä jo mietin millainen paperi ja nauha tänä vuonna. Miehelle olen jo miettinyt pari ihanaa lahjaa.

Vierailija
22/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan näkökulmasi, mutta kyllä nää aiheeseen liittyvät valivali -vouhotukset vie voiton ärsytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ruskeassa talossa vietetään joulua?

Vierailija
24/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa muulta tulleiden puolesta jotka eivät vietä uskontonsa puolesta joulua että joutuvat pakostakin seuraamaan tätä jouluhössötystä. Onneksi useissa koulussa tämä on otettu huomioon ja sen takia ei järjestetä joulujuhlia tai muutakaan siihen liittyvää. Tämä voisi koskea kaikkia kouluja?

Grinch!

Niin ja: maassa maan tavalla.

Vierailija
25/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo innossani. Tanssahtelin kun glögit ensi kertaa näin! Tunsin kupeissani joulurauhaa, kun naapuri ensimmäisen valon sytytti. Odotan jo uutuuskirjoja joita rakkailleni ostan. Kuinka odotankaan kynttilöitä ja kotini koristelua. Kuinka innoissani olin, kun mies eilen oli ostanut uuden jouluvalon!

Minä se olen joka ostaa ekana piparisuklaata ja fiilistelee jo paketointi-iltaa. Minä jo mietin millainen paperi ja nauha tänä vuonna. Miehelle olen jo miettinyt pari ihanaa lahjaa.

Minäkin sain lauantaina uuden ihanan lyhdyn. Tuossa se loistaa katoksen alla. Yksi laittaa, niin muutkin laittavat. Nautin tästä tunnelmasta. Ja lunta tulee etelään 10 cm. Ihanaa.

Vierailija
26/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ankeaa porukkaa. Nautin JOULUN kauneudesta, tunnelmasta, jouluruoasta, koristeista, kynttilöistä, lahjoista, lyhdyistä,konjakista, suklaasta. Ihanan tunnelmaista. Itsellä on vasta kaksi lyhtyä ulkona. Täällä laitetaan jo Pyhäinpäivänä jouluvaloja, Etelä-Suomessa. Emme ole ankeita murjottajia. HOU HOU HOU!!!!!!!!!!!!!!

Joulu nimenomaan on kokemukseni mukaan ankeiden murjottajien juhla. Syödään kynttilänvalossa lipeäkalaa ja käyskennellään hautausmaalla.

Vierailija
27/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ankeaa porukkaa. Nautin JOULUN kauneudesta, tunnelmasta, jouluruoasta, koristeista, kynttilöistä, lahjoista, lyhdyistä,konjakista, suklaasta. Ihanan tunnelmaista. Itsellä on vasta kaksi lyhtyä ulkona. Täällä laitetaan jo Pyhäinpäivänä jouluvaloja, Etelä-Suomessa. Emme ole ankeita murjottajia. HOU HOU HOU!!!!!!!!!!!!!!

Joulu nimenomaan on kokemukseni mukaan ankeiden murjottajien juhla. Syödään kynttilänvalossa lipeäkalaa ja käyskennellään hautausmaalla.

Kurjaa jos teillä on ollut tuolöaista :(

Vierailija
28/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa muulta tulleiden puolesta jotka eivät vietä uskontonsa puolesta joulua että joutuvat pakostakin seuraamaan tätä jouluhössötystä. Onneksi useissa koulussa tämä on otettu huomioon ja sen takia ei järjestetä joulujuhlia tai muutakaan siihen liittyvää. Tämä voisi koskea kaikkia kouluja?

Grinch!

Niin ja: maassa maan tavalla.

Siksi mitään nasaretilaisen poppaukon syntymäpäiviä ei Suomessa kuulu viettääkään. Pakanaperinteet, päihtyminen ja sian syöminen ok.

Vierailija
29/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua pakoon Thaimaahan. Siellä ei niin häiritse kun katuhoroilla tonttulakit ja poronsarvet päässä.

Vierailija
30/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ärsyynnyin, kun joulusuklaat tulivat kauppaan jo syyskuun lopussa, niin tänäkin vuonna meidän pikku kyläkauppaan. Nykyään suhtaudun neutraalimmin, saatan katsella jo kaikkea joulukrääsää, mitään en osta.

Jouluhössötys ja lahjojen perässä juoksu ei kuulu minun jouluuni.

Vierailija
31/39 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruoat, musiikki, koristeet yms. ovat oksettavia. Koko "juhla" tulisi kieltää.

Joo. Kun sinä et tykkää niin ei saa ketään toinenkaan tykätä! Kenellekään toisella ei voi olla nälkä kun sinulla on varsin täysi!!!

Vierailija
32/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää myös tämä ilmiö. Ei mitään tekemistä Joulun oikean hengen kanssa. Markkinahumua ja kulutushysteriaa.

Tarkoitatko talvipäivänseisausta? Alkuperäisen merkityksen syrjäyttäminen omien tarkoitusperien vuoksi taas on hyvinkin joulun hengen mukaista!

Joulu ei ole talvipäivänseisauksena, vaan kolme päivää myöhemmin. Aika hölmönä oltaisiin pidetty talvipäivänseisauksen juhlijaa, joka olisi juhlinut kolme päivää myöhässä. :-)

Vierailija
33/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa he tänne tullessaan ovat tienneet, että tämä maa on dar-el-harbia eivätkä odottaneetkaan että täällä yhteiskunta mitään eid-al-fitrejä juhlii. Ei voi tulla yllätyksenä, että täällä on jotain muuta. Silti ovat valinneet tänne tulla, joten voi lakata harmittelemasta.

Vierailija
34/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupoissa on alkanut joulukausi. Se nyt häiritsee joitain takakireitä? Kannattas keksiä jotain muuta sisältöä elämään kun kaupoissa pyörimisen. Se jos kerran viikkoon läy tekemässä ruokaostokset ja törmää glögihyllyyn ei voi ahdistaa ketään. Hankkikaa vaikka ulkoharrastuksia.

Vierailija
35/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen hössötykseen tarvitse lähteä mukaan. Itse alan ajatella joulua siinä itsenäisyyspäivän aikoihin kun laitan kyntteliköt ym.

Vierailija
36/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väkisinkin pisti silmään kun kaupassa olivat jouluoluet/-limonadit, suklaat ja torttutäytteet pistetty esille oikein mahdollisimman näkyvälle paikalle jo syyskuun alussa. Eihän noilta ole voinut mitenkään välttyä kun ruokaostoksilla on pakko käydä. En nyt sen suurempia kierroksia ole asiasta jaksanut ottaa, mutta silti on mielessä käynyt, että eikö noita nyt vähän myöhemminkin olisi ehtinyt...

Vierailija
37/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mannaa palstan Jouluhulluille.

Jouluhulluuteen en ota kantaa. Oikea kirjoitusasu tässä yhteydessä on kuitenkin jouluhulluille. Eli joulu, kuten vappu ja juhannuskin, kirjoitetaan suomen kielessä lauseen keskellä niin, että ne alkavat pienellä alkukirjaimella. Joulukorteissakaan ei siis pitäisi toivottaa Hyvää Joulua vaan Hyvää joulua. Tiedän, pikku asia monen mielestä. Itseäni tämä ärsyttää kuitenkin joka joulu... :)

Vierailija
38/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itsekseen ja kotonaan valmistella joulua vaikka jo juhanuksena, mutta please säästäkää naapurinne tältä vouhotukselta. Eli älkää laittako jouluvaloja ulos ennen joulukuuta. Naapurini asensi jouluvalot jo syyskuun alussa, kun vielä oli aurinkoista ja lehtiä puussa. Kyseessä eivät todellakaan ole kaamosvalot, vaan riippuvat, runsaat jouluvalot. Hassulta näyttää. Onneksi voi illalla vetää verhot eteen, jotta valoja ei näy.

Vierailija
39/39 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää että hypetys (kaupoissa raikuvat laulut ja mainokset, suklaat) aloitetaan niin aikaisin.  Jouluvalot ja -koristeet on taas todella kivoja.