Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pään magneettikuvaus otettu - melko ahdistava kokemus (sykkivä tinnitus, migreeni)

Vierailija
24.10.2017 |

Vajaa pari viikkoa sitten lisäsin avauksen, jossa puhuin sykkivästä tinnituksestani ja aurallisista migreenikohtauksista. Avaus löytynee täältä: https://www.vauva.fi/keskustelu/2994713/sykkiva-tinnitus-mista-voisi-jo…

Nyt on sitten pään magneettikuvaus otettu ja voin sanoa, että oli kokemuksena ahdistava. Ei ainoastaan se, että laitetaan lähes koko keho tosi ahtaaseen putkiloon vaan myös se, että putkilon lisäksi sinulle laitetaan sellainen maski, jossa on vain muutama sentti tilaa hengittää, jne. Koneen pitämä äänikään ei ollut miellyttävä - kuulosuojaimet auttoivat vain hieman.

Jos ilmastointi ei olisi ollut niin hyvä kuin mitä oli, olisin aika todennäköisesti pyörtynyt sinne. Ja en koe itseäni ahtaan paikan kammoiseksi, joten voin vain kuvitella ahtaita paikkoja pelkäävien reaktioita.

Voimaa pysytellä siellä saa siis silmiä kiinni pitämällä ja hyvän ilmastoinnin avulla. Mutta en voi sanoa, että oli kauhean miellyttävää. Pää jumissa siellä maskissa ahtaassa putkilossa, eikä saa liikkua. Kun otettiin ulos sieltä putkilosta, maailma pyöri aika vauhdikkaasti silmissä (toki kova magneettikenttäkin voi tasapaino-ongelmia aiheuttaa).

Onko kohtalotovereita sykkivien tinnituksien ja aurallisten migreenien suhteen? Olisi kiva kuulla kokemuksia myös pään magneettikuvauksista, jos teillä on sellaisia ollut!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kiva tutkimus ole, mutta kaiken kestää, koska haluaa tärkeää tietoa terveydestään.

Paljon, paljon ikävämpiäkin tutkimuksia on olemassa, esimerkiksi kolonoskopia, jota varten on pakko juoda aivan kammottavaa suolehtyhjennuslitkua ja itse operaatiokin sattuu tosi paljon, ainakin minulla sattui.

Vierailija
62/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas tuli niin paha ahdistuskohtaus melkein heti kun putkeen sujahdin. Painoin sitä hätänappulaa ja tuntui että tukehdun, revin sairaalapaitaa päältäni ja itkin. Joo on todella paha ahtaanpaikan kammo jota ei jostain syystä otettu alkuun tosissaan. Ei auttanut rauhoittavatkaan sillä kertaa vaan varattiin toinen aika, lääkityksellä.

Ja on pahentunut tuon jälkeen. Viimeksi hammaslääkärissä kun puudutettiin etuhampaan kohdalta niin että toinen sierain puutui myös. Taas revin paitaa päältäni ja haukoin henkeä.

Tuo on kammottava tunne 😥

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Olen kärsinyt koko ikäni ahtaanpaikan kammosta ( olen 64v.). Toki se on rajoittanut elämääni jonkin verran. Vajaan minuutin kestin siinä putkilossa. Iski voimakas paniikkikohtaus! Sydämen syke kiihtyi, en meinannut saada happea, vapisin, tuli kylmänhiki ja kuolemanpelko! Ihmiset, jotka vähättelevät asiaa eivät voi ymmärtää miltä se tuntuu. Asiasta olisi paljonkin kirjoitettavaa, koska se ei ole harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_…

Jos tuommoista pelkää, niin miten uskaltaa kävellä esim alikulkukäytävillä??

Miten pienillä alikulkukäytävillä sä oot oikein kulkenut??

Vierailija
64/67 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään pään magneettikuvauksessa. Kiinnostaisi tietää miten nopeasti otetaan yhteyttä, jos jotain hälyyttävää löytyy. Itse kuvaus oli helppo. Pidin silmät koko ajan kiinni paitsi sillon, kun mua alettiin siirtää pois putkesta tutkimuksen loputtua, vaan todetakseni, etten nähnyt juuri mitään päässä olevan häkin vuoksi. Gastroskopiaan verrattuna tää on lasten leikkiä. Toivottavasti ei löydy mitään sellasta, jonka vuoksi pitäs ottaa aivoista biopsia. Kellään kokemusta siitä? 

Vierailija
65/67 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap olet niin luulo sairas että kaikkien etu kun tapat itsesi kuluttamasta.

Vierailija
66/67 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan mietin siellä putkessa makoillessa, et onpa kiva, että saa olla rauhassa, eikä kukaan häiritse. Välillä päässä tuntu voimakas "basso"värinä ja tunsin magneettien voiman kehossani siellä. Alko nukuttaakkin. Mietin myös sitä, että läheisriippuvaisille tutkimus voi olla hankala, koska oot yksin eristyksessä.

Vierailija
67/67 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty. Varmasti syy oireisiin löytyy ja saat hyvää hoitoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme