Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehet tekevät liitoissa tai sitoutumisen eteen?

Vierailija
24.10.2017 |

Naisen kuuluu olla vaimomatskua, nainen suunnittelee häät, nimenvaihtaja on aina nainen, mies saa sukunsa nimen jatkumaan, miestä kutsutaan perheen ja naisen pääksi, nainen tekee valtaosan kotitöistä, hoitaa sukulaissuhteet, usein nainen hoitaa juhlaperinteet jne. Naiset käyvät nykyään myös töissä eli mies ei edes elätä naista. Silti mies saa kaikki vanhan ajan oikeudet ja nimetä perheen.

On se jännä miten naisen asema ei kehity perheessä mihinkään. Miehethän eivät koskana ole arvostaneet työtänne perheessä, silti haluatte oikein palvoa miestä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tee ainakaan sitoutumisen eteen yhtään mitään. Ei minun kanssani tarvitse olla päivääkään, jos ei itse halua.

Parisuhteen laadun eteen teen sitten aika paljonkin.

Vierailija
2/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule - miehellä ei ole mitään oikeutta naiseen. Vaimoni on aivan riippumaton, itsenäinen ihminen. 

Kai sinä tiedät, että ne vanhat oikeudet tarkoittivat sitä, että nainen oli holhouksen alainen. Näin ei ole onneksi enää. Niemä koskevat päätökset parit tekevät yhdessä - ei mies sitä päätä. Esim. lapsi saa naisen sukunimen, jos asiasta ei päästä sopimukseen. 

Kotitöiden jakautuminen tilastollisesti ei mene tasan - mutta on kuitenkin suhde kohtaista kuka tekee mitä ja kuinka paljon. Muistaakseni viimeisimmän ajankäytön tutkimuksen mukaan mies käyttää viikossa hieman enemmän aikaa yhteenlaskettuna palkka- ja kotitöihin. Eli ei naista elätä, mutta ei se nainenkaan kaikkia kotitöitä tee.

Tasa-arvo etenee, hitaasti, mutta kuitekin. Hassua on lähinnä se, ettet ole tätä vielä huomannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tee ainakaan sitoutumisen eteen yhtään mitään. Ei minun kanssani tarvitse olla päivääkään, jos ei itse halua.

Oi, oon jonossa kun vapaudut!

Vierailija
4/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kuuluu olla vaimomatskua, nainen suunnittelee häät, nimenvaihtaja on aina nainen, mies saa sukunsa nimen jatkumaan, miestä kutsutaan perheen ja naisen pääksi, nainen tekee valtaosan kotitöistä, hoitaa sukulaissuhteet, usein nainen hoitaa juhlaperinteet jne. Naiset käyvät nykyään myös töissä eli mies ei edes elätä naista. Silti mies saa kaikki vanhan ajan oikeudet ja nimetä perheen.

On se jännä miten naisen asema ei kehity perheessä mihinkään. Miehethän eivät koskana ole arvostaneet työtänne perheessä, silti haluatte oikein palvoa miestä.

En ole matskua, olen ihminen. En ole menossa naimisiin ja jos jostain syystä menisin, niin häät olisivat kahdenkeskinen vihkiminen maistraatissa ellei mies järjestäisi jotain muuta. En vahtaisi nimeäni. Kukaan ei kutsu nykyaikana miestä perheen pääksi. Kotityöt tekee kumpikin omassa asunnossaan. Molemmat käyvät töissä ja elävät omilla tuloillaan ja omaisuudellaan. En palvo miestäni mutta arvostan häntä kuten hänkin minua.

Sinä et ole ihan terve ihminen tämän pakkomielteesi kanssa. Ilmoitin jo asiattomaksi, mutta ilmeisesti ylläpito ei vielä tunnistanut, että olet sukunimihullu.

Vierailija
5/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, oon jonossa kun vapaudut!

:)

Vierailija
6/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, jossa jokainen saa valita parisuhteensa säännöt ja sukunimensä.

Vierailija
7/7 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas haukutaan kaikkia miehiä kollektiivisesti.

On se hienoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme