Ai että riepoo kun ihmiset ostavat koirilleen kalliimpia ruokia kuin minulla on varaa syödä itse
Opiskelijana joudun ostamaan -30% tuotteita ja makaronia, kasviksiin ja hedelmiin on harvoin varaa.
Sitten kun katsoo ihmisten kärryihin niin löytyy riista-jauhelihaa, kanapateeta, possunkorvaa, Frolic-nappulaa (n.4,50€ pieni pussi) yms, mainitsipa joskus eräs vanhempi rouva miehelleen että "Ota *Rekulle (siis selvästi koiran nimi) sitä poronkäristystä pari pakettia" Eikö näitä ihmisiä vaivaa edes huono omatunto tai jotain?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mä osan koiralleni aina luomujauhelihaa tai broileria, tai yleensäkin luomulihaa, kananmunia jne. Rahasta mulla ei ole pulaa, ja toisaalta haluan välittää myös tuotantoeläinten hyvinvoinnista. Koska luomutuotannossa on eläimillä enemmän liikkumatilaa ja paremmat olot, niin siksi ostan luomua vaikkei se varmasti koirien (tai omalle) terveydelle sen ihmeempää ole kuin tavalllinen.
Minä ostan luomuviiniä. Kasveilla on paremmat tilat ja pääsevät ulkoilemaan useammin.
Sinkkumies
Mahtaako ap valmistua miljonääriksi tai jotain sitten opintojen päätyttyä? Jos ei, niin kannattaa varautua siihen, että aina tulee olemaan sinua varakkaampia ihmisiä ja sellaisia, jotka käyttävät paljon rahaa johonkin sellaiseen, mitä et itse priorisoi niin korkealle. Joten jos siitä antaa itsensä katkeroitua, mihin tuntemattomat ihmiset kaupassa rahojaan laittavat, on sulla edessäsi loputon suo.
Elämässä tavallinen ihminen joutuu sietämään niin paljon pettymyksiä, luopumaan monesta sellaisesta asiasta mitä haluaisi, että viisainta on valita stressitekijänsä. Yksi maailman turhimmista asioista on antaa itsensä katkeroitua elämän pikkujutuista, joita ei kuitenkaan voi muuttaa. Tällaisia asioita ovat mm. säätila tai vaikkapa muiden ihmisten ostoskäyttäytyminen.
Henkilökohtaisesti en muuten pidä lainkaan pahimpana asiana ihmisten ruokaostosten suhteen sitä, että he panostavat lemmikkiensä hyvinvointiin. Keksisin itse helposti sata turhempaakin asiaa johon rahaansa tuhlata, mutta koska voin vaikuttaa ainoastaan omaan ja jossain määrin mieheni rahankäyttöön, en viitsi turhia murehtia muiden ostoskärryjen sisällöistä. Meidän rahankäytössämme muuten aika korkealla ovat meidän kissat. Niihin olemme valmiita panostamaan, tarpeen tullen enemmän kuin itseemme. Ja juu, en tuntenut pienintäkään omantunnontuskaa kun viikonloppuna ostin kattimateille tarjouksesta riistalihaa, possun sydäntä ja pakasteturskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä osan koiralleni aina luomujauhelihaa tai broileria, tai yleensäkin luomulihaa, kananmunia jne. Rahasta mulla ei ole pulaa, ja toisaalta haluan välittää myös tuotantoeläinten hyvinvoinnista. Koska luomutuotannossa on eläimillä enemmän liikkumatilaa ja paremmat olot, niin siksi ostan luomua vaikkei se varmasti koirien (tai omalle) terveydelle sen ihmeempää ole kuin tavalllinen.
Minä ostan luomuviiniä. Kasveilla on paremmat tilat ja pääsevät ulkoilemaan useammin.
Sinkkumies
Ja rypäleille lauletaan tuutulauluja niitä poimittaessa. Tämä tosin koskee vain japanilaisia viinejä.
Koirani tekee minulle töitä 24/7, sinä et tee. Siinäpä ero miksi koirani saa sen ruoan minulta.
Toisten syöttämä koiranruoka ei ole minulta pois, mutta onhan se eläinten hyysäys hassua. Vaikka eläimistä paljon pidänkin.
Vanhempieni koira oppi hyysäämällä niin nirsoksi, ettei nappuloiden kyytipoikana mennyt edes halpa maksalaatikko, piti olla Saarioista. Tai hirvenlihaa. Tai muuta mukavaa herkkua. Eikä annos saanut olla päältä kuivahtanut, eli sitä piti vaihtaa välillä, siis useasti päivässä. ;)
Itsekin olen opiskelija, eikä minun tarvitse syödä alennustuotteita.
Koiranikin syö ihan hyvin.
En usko että sinun tilanteesi parantuisi siitä yhtään, jos alkaiain ostamaan halvempaa ruokaa. Itselle tosin jäisi enemmän säästöön ja säästetyillä rahoilla voisi lähteä vaikka ulkomaille lomailemaan.
Hetkenkös sitä kituuttamista kestää. Itsekin joskus joutunut kituuttamaan, mutta ei mua silloin ärsyttänyt muiden rahankäyttö.
Omituinen ajatusketju. Jos ap:lla ei ole rahaa, suomalaisten koirien tulee syödä vain halpaa ruokaa. Entä kun joku päivä lopetat opinnot ja menet töihin? Saanko silloin ostaa koiralleni kanan sydämiä?
P.s. Frolickit eivät ole kalliita eivätkä varsinkaan laadukasta ruokaa
Sullekko mun pitäis ruokaa ostaa? Vittu käy töissä, sieltä minäkin rahani saan ja ostan koiralleni ruoan+herkkuja.
Sitä syö mihin on varaa. Minä en tunne huonoa omatuntoa. Itse olen rahani tienannu ja syön terveellisesti. Ei mua kiinnosta jos otan 20e lihabiitin ja vieres joku ottaa 1e lihapullat. Mitä se mulle kuuluu. Mut jos lihapullan ostajalla puuttuu kassalla rahaa omiin ostoksiin, niin annan aina rahan... Pari päivää sitten kaupassa oli nainen ja lapsi vaunuissa. Alko kuuluu, joo ota tää pois, tää pois tää pois ja tää pois. Mä sanoin et älä ota mitään veke, laita mun safkat samalle laskulle. Maksoin sen ostokset.
Minä ostan hyvällä omallatunnolla koiralleni paljon sellaista mihin minulla ei opiskelijana ollut rahaa. Tosin silloinkin koirani söivät laadukasta ruokaa. Kävin opiskelujeni ohella töissä, jotta sain koirani ruokittua. Rahaa ei kuitenkaan riittänyt mihinkään ylimmäräiseen. Nyt riittää, joten käytän omat rahani mihin haluan.
Ap:lle tiedoksi, että harvasta koirasta tulee nirso sen perusteella, että sille syöttää laadukasta ruokaa. Ja ei, maksalaatikko ei ole laadukasta koiran ruokaa! Eikä koiralle ole hyväksi seisottaa koko päivää ruokaa kupissa. Vaikuttaakin siltä, että hemmottelun sijasta vanhempasi eivät ymmärtäneet koirista mitään ja päin vastoin pitivät koiraanne huonolla, koiralle sopimattomalla ruokinnalla.
Me ollaan kasvissyöjiä. Pakkohan se on koiralle ostaa ruokaa, meidän koira ei pure porkkanaa..tosin grillatut kasvikset joskus kelpuuttaa
Kyllä sua mahtais harmittaa, kun näkisit mut valkkaamassa kaloja kissalleni kalatiskiltä.
Itse olen ylipäätään pohtinut lemmikkien pidon mielettömyyttä... mikä järkyttävä määrä menee luonnonvaroja niille suunnattuihin tuotteisiin. Kamala määrä mm. muovitavaraa :-O !!!
Vierailija kirjoitti:
Toisten syöttämä koiranruoka ei ole minulta pois, mutta onhan se eläinten hyysäys hassua. Vaikka eläimistä paljon pidänkin.
Vanhempieni koira oppi hyysäämällä niin nirsoksi, ettei nappuloiden kyytipoikana mennyt edes halpa maksalaatikko, piti olla Saarioista. Tai hirvenlihaa. Tai muuta mukavaa herkkua. Eikä annos saanut olla päältä kuivahtanut, eli sitä piti vaihtaa välillä, siis useasti päivässä. ;)
Kokeili munkin koira tätä kerran. Kahden päivän päästä antoi periksi ja alkoi kelpaamaan tarjottu ruoka. Herkkuja voi tarjota, mutta se ei ole itseistarkoitus.
Sinkkumies
Se on hyvä, että ihmiset kuluttavat koska se pitää edes jotkin työpaikat Suomessa.
Eikä sinun taloutesi siitä parane yhtään vaikka kaikki alkaisivat ostaa halvinta apetta koirilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sua mahtais harmittaa, kun näkisit mut valkkaamassa kaloja kissalleni kalatiskiltä.
Sama täällä. Meidän kissa varmasti funtsailee maha pulleena, että onneks hakuvaiheessa menin näykkii varpaita ja ne otti mut mukaan.
On tyhmää tehdä oletuksia. Sinä teit. Minä en. Siinä se meidän ero.
Sinkkumies