Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka maksavat aina käteisellä?

Vierailija
24.10.2017 |

Tänään tuli Applepay Suomeen ja vielä on näitä jääriä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole mitään mieltä, mutta jos pitäisi syitä arvella, niin ainakin seuraavia:

-On niin köyhä, ettei ole pankki- tai luottokorttia

-Haluaa maksaa anonyymisti, ei halua jättää itsestään jälkiä

-Pelkää, että kortti varastetaan/väärinkäytetään. Jos lompakko viedään, niin menee vain lomapakon sisältö

Viimeisenä ehkä todennäköisin:

Pitää illan/viikon/kuukauden budjettiaan lompakossa. Nostaa alussa sen verran rahaa, kuin on budjetoitu ja sitten näkee illan/viikon/kuukauden lopussa, kuinka paljon jäi budjetin alle.

Vierailija
22/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan taju kirjoitti:

Pidän aina käteistä mukanani vähintään 400 - 500 euroa, käteinen on eräänlainen taloudellinen lisäreservi ja jousto näina huonon koron aikoina. Mikäli maksat käteisellä sinulla säilyy raha paremmin kuin kortilla maksamalla. Rahan taju kehittyy käteisellä maksajalla ja puuttuu usealta aina kortilla maksajalta.

samaa mieltä, ostoksia harkitsee enemmän käteistä käyttäessä

joitakin korttiostoksia varmasti hirvittäisi maksaa käteisellä kun näin jälkikäteen miettii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jollain Applepaylla tai tavallisella pankkikortilla ole juuri mitään eroa. Vai oletko eri mieltä?

Vierailija
24/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko maksaa kateisella jos se raha on tienattu rikollisesti. Huumekauppias ostaa Cadillac Escaladen kateisella.

Vierailija
25/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo vaihtoehtoiset maksutavat tulevat enemmin tai myöhemmin kalliiksi.

Ilmaista lounasta ei ole.

Käteismaksaminen vasta kallista onkin. Setelien ja kolikoiden laskeminen, lajittelu ja kuljettaminen turvakuljetuksina keskuspankkien, pankkien, automaattien ja kauppojen välillä ei todellakaan ole ilmaista.

Senkus käyttävät käteistä jotka haluavat, mutta nyt viimeistään olisi korkea aika alkaa periä seteleiden ja kolikoiden käyttäjien kulut näiltä itseltään maksutaphatuman ja rahannoston yhtedessä. Pankkkiin nostokorvaukset onkin jo tulossa ja seuraavaksi kaupat alkaa periä maksutapahtuman yhteydesäs maksutavasta aiheutuvia kuluja erikseen ja seteiden käyttöhän on kaikkein kalleinta.

Vierailija
26/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan taju kirjoitti:

Pidän aina käteistä mukanani vähintään 400 - 500 euroa, käteinen on eräänlainen taloudellinen lisäreservi ja jousto näina huonon koron aikoina. Mikäli maksat käteisellä sinulla säilyy raha paremmin kuin kortilla maksamalla. Rahan taju kehittyy käteisellä maksajalla ja puuttuu usealta aina kortilla maksajalta.

joitakin korttiostoksia varmasti hirvittäisi maksaa käteisellä kun näin jälkikäteen miettii

Minkä ikäinen olet? Itse olen 46 ja olen huomannut tuota samaa ajatteluamallia itseäni selvästi vanhemmilla ihmisillä. Itsellä menee enemmänkin niin päin että se käteinen tulee ajatuksissa käytetyksi silloin kun sen nostaa, se setelin käyttäminen ei enää tunnu oikein miltään. Korttiostot on jotenkin selkeämmin hamotettavissa tilitapahtumiksi ja rahan käytöksi. Vähän sama asia kun ostaa ulkomaan valuuttaa, rahaa ostaessa sen arvo realisoituu, käyttäessä se tuntuu enää leikkirahalta jotka pitää saada matkan aikana pois taskuista.

Mielestäni seteleistä ja kolikoista tulisi luopua oikeastaan ihan heti.

Vierailija
27/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan taju kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Itse olen 46 ja olen huomannut tuota samaa ajatteluamallia itseäni selvästi vanhemmilla ihmisillä. Itsellä menee enemmänkin niin päin että se käteinen tulee ajatuksissa käytetyksi silloin kun sen nostaa, se setelin käyttäminen ei enää tunnu oikein miltään. Korttiostot on jotenkin selkeämmin hamotettavissa tilitapahtumiksi ja rahan käytöksi. Vähän sama asia kun ostaa ulkomaan valuuttaa, rahaa ostaessa sen arvo realisoituu, käyttäessä se tuntuu enää leikkirahalta jotka pitää saada matkan aikana pois taskuista.

Mielestäni seteleistä ja kolikoista tulisi luopua oikeastaan ihan heti.

Olen 49, ja tykkään siitä miten rahaa nostaessa näkee samalla saldon. Käteisellä maksaessa ainakin minä myös kiinnitän enemmän huomiota loppusummaan. Kortilla maksaminen on liiankin huoletonta. Ohis

Vierailija
28/28 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä? Itse maksan yleensä kortilla koska se vaan käy näppärämmin. Mulla on kuitenkin myös tapana kerätä johonkin kolikoita ja pikkuseteleitä säästöön, se on aina mukava yllätys kun olet hetken aikaa sinne rahaa kerännyt ja sieltä löytyykin useampi kymppi, vähän kauemmin kun säästää niin puhutaan jo satasista. :) Tämän vuoksi maksan myös käteisellä sillon kun sitä on.