Riippuen peilistä, näytän mun talvitakissa ihan kauhealta läskiltä tai ihan normaalilta??
Mulla on omasta mielestäni todella nätti ruskean värinen talvitakki. Oon aina tykännyt siitä. Mutta viime talvena miehen luona käydessäni, kun katsoin itseäni liukuovi peilistä tämä takki päälläni, niin järkytyin koska näytin kauhean pullealta pallerolta.
Kotona kun katsoin takki päällä itseäni peilistä, näytin ihan normaalilta.
Nyt ollaan muutettu ja juuri tänään kokeilin tätä ruskeaa takkiani pitkästä aikaa ja katsoin vaatekaapin peilistä itseäni niin näytin taas ihan normaalilta.
Mutta nyt en tiedä yhtään miltähän sitten oikeasti näytän tuo takki päälläni?? Mikä on se totuus?
Kommentit (8)
Valokuvako sen totuuden sitten kertoo?
Eiköhän peilistä näkemäsi kuva ole päivästä kiinni eli huonoina päivinä näet itsesi paksuna ja normaalipäivinä normaalina.
Kyllä sinulla on joko paino-ongelma tai sitten ongelma siinä, miten näet itsesi. Jokin ongelma kuitenkin on.
Jos ensin kertoisit vaikka pituutesi ja painosi tai bmi:n niin voisimme sanoa mielipiteemme paremmin? :)
Vaikka olisi ylipainoa, voi siltikin näyttää vaatteissa hyvältä. Itsekin olen 15kg ylipainoinen mutta en näytä peilistä katottuna missään takeissa tai muissa vaatteissa erityisen läskiltä. Myös valokuvissa näytän samalta kuin peilistä katottuna.
Miksiköhän jotkut sitten tosiaan näyttävät peilissä erilaiselta kuin valokuvissa? Oli sitten paino ongelmia tai ei?
Peileissä on eroja ja osa vääristää jonkin verran. Vähän niinkuin huvipuistojen peilitaloissa, mutta hyvin, hyvin lievästi. Monissa kauppojen sovituskopeissa on tarkoituskella peilit, jotka hokistavat vähän, koska asiakas ostaa todennäköisemmin, jos näyttää peilissä hoikemmalta. Eli ehkä sinun kanattaa katsella itseäsi takki päällä useista peileistä ja vielä vaikkapa heijastuksista ikkunalaseissa, ja tehdä arvio siltä pohjalta, näytätkö useammin pullealta vai normaalilta.
Ota valokuva ja kato siitä