Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun ilkeyteni ei ole minun vikani, vaan se on äitini syytä - ja minä joudun senkin asian korjaamaan

Vierailija
23.10.2017 |

Mekanismi ilkeyteen, joka on vanhemman syytä on tässä:
Joku tekee jotain, mikä ei ole oikein sinua kohtaan. Et halua loukata toista ihmistä, vaan kerrot vanhemmallesi tästä, etsien tukea toisen ihmisen käytöksen korjaamiseen itseäsi kohtaan. Siis tukea sille, että osaat kertoa muille, mitkä ovat omat rajasi ja mikä sinua loukkaa.
Vanhempasi kuulee sinua ja syyttää sinua pahantahtoiseksi. Hän ei todellakaan lohduta, edes. Hän ei siis välitä, lisäksi hän loukkaa sinua lisää mitätöimällä sinun loukkaantumisesi. Hän suvaitsee sen, että sinua kiusataan ja kohdellaan tavoilla, jotka loukkaavat sinua. Hän kieltää sinua sanomasta sille toiselle mitään.
Silloin ainoa, minkä keksin rajoittaakseni toisia, oli olla heitä kohtaan ilkeä.
Aivan kuin vanhempi olisi suunnitellut tämän, koska sillälaillahan hänen ei edes tarvitse itse kiusata sinua koko aikaa, ne muut lapset voivat sen jälkeen hoidella sen, ja olla luvalla ilkeitä sinulle takaisin, koska sinähän olet ilkeä, vaikka tiedät, että se on väärin.
Vanhempasikin voi olla ilkeä sinulle, koska ilkeydestä kiusaaminen ei ole tuomittavaa vanhemman omissa silmissä. Vaikka hän aiheuttikin sen, että valitsit olla ilkeä, koska se oli ainoa mahdollisuus kestää itsen oikeutettu kiusaaminen. Oikeutettu = sinua kiellettiin estämästä muiden sinua loukkaava kohtelu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska loukattu ihminen joko puolustautuu (kertoo rajansa, eikä sellaisesta opeteta tuntemaan syyllisyyttä) tai hyökkää (on ilkeä takaisin, josta muut sitten voivat syyttää).

Vierailija
2/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että todellakin voi olla ilkeys ihmisen ei-omaa syytä. Tai että vaikka tietää, että ilkeys on väärin, niin se ei päde omalla kohdalla, koska on pakko olla ilkeä, kun oikeus puolustaa itseä on estetty. Mulla on just niin :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut tarjota äidillesi Äityliinin herkkumaksamakkarakeittoa. Se voisi ehkä korjata kaiken kerralla kuntoon.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…

Vierailija
4/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä haluan kyllä ilkeydestäni eroon, minusta se on heikon ihmisen merkki. Tai siis mitä pahaa on olla heikko, eihän se mun ongelma ole, jos joku muu on heikko. Mutta en itse tahdo olla. Lisäksi ilkeys 9/10 kääntyy itseäni vastaan, eli se on todella huono asia minulle, ei muille. Tai no, niille heikoille se voi olla, jotka eivät osaa puolustaa itseään, mutta vahvoille se ei ole isokaan ongelma.

ap

Vierailija
5/5 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison puolison äiti kirjoitti:

Oletko kokeillut tarjota äidillesi Äityliinin herkkumaksamakkarakeittoa. Se voisi ehkä korjata kaiken kerralla kuntoon.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…

Hyvä idea ! Asiallinen. Tuosta voisi olla apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän