Laserleikkauksesta sairaslomaa?
Olen menossa kuukauden pasta silmien laserleikkaukseen, metodiksi valittiin SMILE ja ohjeissa luki että lääkäri kirjoittaisi sekä leikkauspäivän, että sitä seuraavan päivän sairaslomaa. Omaan korvaan tuntuu hassulta ajatukselta jäädä saikulle kun tama on kuitenkin vapaaehtoinen leikkaus.
Kehtaako tästä kysyä pomolta? Onko teillä kokemusta saitteko saikkua?
Kommentit (9)
Vapaaehtoinen leikkaushan tuo on, joten pomon ei tarvitse maksaa sulle palkkaa sairaslomasi ajalta. Mä otin töistä yhden yli jääneen lomapäivän perjantaiksi jolloin leikattiin, maanantaina normaalisti takaisin töihin. :)
Meillä olisi saanut saikkua lääkärin lapulla. Tosiasia oli se, että leikkauksen jälkeen en voinut autoa ajaa, ja parina seuraavana päivänä ei pystynyt tietokoneen ruutua katselemaan, tekniikka tosin oli perinteinen läppä. En siis olisi päässyt töihin tai pystynyt töitä tekemään. Otin kuitenkin leikkauksen kesälomani alkuun niin ei tarvinut saikkuja..
Mulle tulisi kuukausi karanteenia töistä, joten saisin sairausloman. Ja olisi siis pakko pitää. Tai sitten voitaisiin katsoa olisiko jotain muuta työtä tehtäväksi ainakin loppuajaksi ennen kuin pääsisin takaisin varsinaiseen työhöni.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulisi kuukausi karanteenia töistä, joten saisin sairausloman. Ja olisi siis pakko pitää. Tai sitten voitaisiin katsoa olisiko jotain muuta työtä tehtäväksi ainakin loppuajaksi ennen kuin pääsisin takaisin varsinaiseen työhöni.
Ohhoh, mites noin pitkä? Oletko töissä pölyn tms kanssa?
Kyllähän siitä saikkua saa jos ei töihin kyekene, mutta sairausajan palkkaa siitä ei tietenkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, työ on lupakirjan alaista hommaa, jossa tarkat terveysvaatimukset ja kaikki leikkaukset (no ei hiusten :D ) vie luvan toimia työssä useaksi viikoksi. Ja erilaiset lääkitykset. En kyllä tiedä tuleeko tuossa mitään lääkityksiä, kun ei ole onneksi ollut itsellä tarvetta laserleikkaukselle, mutta työkaveri oli sairauslomalla useita viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, työ on lupakirjan alaista hommaa, jossa tarkat terveysvaatimukset ja kaikki leikkaukset (no ei hiusten :D ) vie luvan toimia työssä useaksi viikoksi. Ja erilaiset lääkitykset. En kyllä tiedä tuleeko tuossa mitään lääkityksiä, kun ei ole onneksi ollut itsellä tarvetta laserleikkaukselle, mutta työkaveri oli sairauslomalla useita viikkoja.
ok! wau, tuollaista en ollutkaan ajatellut. Itse olen "vain" normaalissa päätetyössä, eli vähintään yksi vapaapäivä + viikonloppu pitäisi riittää :)
Itsekin oli perjantaina leikkauksessa. Perjantaista lääkärintodistus. Nämä on työnantajan päätöksellä useimmiten palkattomia aivan kuten "kauneusleikkaukset".
Taisin sitten laittaa siihen vuosilomapäivän ettei mennyt palkkaa.
Sain leikkauspäivän sairauslomaa, ei enempää. Ja palkallisena.