Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle ei järjestetä vauvajuhlia?

Vierailija
23.10.2017 |

Lähes kaikille tuntemilleni ekaa kertaa äidiksi tulleille on järjestetty vauvajuhlat. Itselleni ei. Mitä luulette, miksi jollekin ei järjestetä juhlia? Olen itse ollut kolmesti kaasona, ollut järjestämässä monia vauvajuhlia ja minulla on mielestäni paljon ystäviä. Miksi kukaan ei halunnut juhlistaa minun äitiyttäni?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua mitään juhlia vaikka joku järjestäisi. Inhoan olla huomion keskipisteenä.

Vierailija
2/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on aina pala kurkussa muiden juhlissa, kun muut alkavat muistelemaan omia juhliaan. Ei tee mieli enää osallistua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan järjestetty enkä ole koskaan osallistunut. Vissiin joku nuorempien äitien juttu? T. Kolmen äiti 40 v.

Vierailija
4/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta puuttuu ystävistä se moottorihenkilö, joka olisi laittanut homman käyntiin. Usein se on tulevan äidin oma äiti, anoppi tai läheisin ystävä, joka ryhtyy puuhaamaan vauvajuhlia. 

Vierailija
5/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi eivät ole juhlien järjestäjätyyppiä? 

Vierailija
6/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on ulkopuolisen sanoa, miksi sinulle ei juhlia haluttu järjestää. Eivätkö nämä tuttusi, joille juhlat on järjestetty, ole itse osallistuneet järjestelyihin millään lailla tai edes vihjanneet, että haluaisivat vauvajuhlat?

En totta puhuen edes tiennyt, että vauvajuhlat on Suomessa yleinenkin juttu. Luulin että jenkkihapatusta. Miksi olisit niin kovasti sellaiset halunnut? Syntyy se lapsi varmaan ilman juhliakin ihan normaalisti.

Vierailija
7/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ystävissäni ei ole montaa järjestäjätyyppiä. Mutta kylläkin muutama, jotka ovat järjestäneet muille kyseiset juhlat. Yksi parhaimmista ystävistäni on järjestänyt useat vauvajuhlat, paitsi ei minulle. Sitä alkaa miettiä, eikö itse olekaan yhtä tärkeä toiselle vai ajattelevatko muut vain, että en kaipaa niitä..

Ap

Vierailija
8/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut sen ihmeempiä juhlia kuin että isovanhemmat tuli katsomaan vauvaa ja juotiin kahvia. 

Vierailija
9/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan en muuten olisi juhlia kaivannutkaan, mutta vaikuttaa sille, että tuttavapiirissäni kaikki muut ovat saaneet/saavat juhlat (eivät ole itse tehneet aloitetta asiassa). Tunnen itseni ulkopuoliseksi.

Vierailija
10/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuinen ihminen tuollaisia tarvitse. Pikkulapsille sitten ne synttärit.

Vierailija
11/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luuletko tosiaan että kaikilla muilla äideillä on ystäväkaarti paapomassa ja järjestämässä juhlia toisen puolesta? Oletko tietoinen ettei kaikilla ole edes ystäviä?

Vierailija
12/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että tuollaiset vauvajuhlat lähtevät tulevasta äidistä itsestään. Ainakin mun tuttava suunnittelee pitävänsä vauvajuhlat, kun taas mä erikseen kielsin järjestämästä sellaisia. Eli sun olisi pitänyt esittää toive ystäväpiirillesi, että tykkäisit tuollaisesta.

Vierailija
13/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat vauvajuhlat? Pidetäänkö ne ennen vai jälkeen syntymän? Luulisi, että äiti haluaisi olla rauhassa eikä juhlia. Miksi kukaan haluaisi vauvajuhlat?

Vierailija
14/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton vauvajuhlat?

Vierailija
15/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että noin 99,99 prosentille maailman väestöstä.

Vierailija
16/16 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen mahdollisia syitä:

1) Kukaan järjestelykykyinen ja -intoinen ei ole juuri sun kohdalla sellainen paras kaveri, jonka odotetaan tekevän aloitteen juhliin. Eli muut olettavat, että joku muu hoitaisi ja että ehkä olet sanonut X:lle, ettet kaipaa juhlia tms.

2) Kaikki ovat juuri silloin olleet omista syistään kiireisiä.

3) Koska olet itse aktiivinen, on odotettu että kerrot varmaan itse, että haluat juhlat ja sitä rataa. Eikä sun odoteta loukkaantuvan juhlien puutteesta, koska osaisit kyllä reippaasti sanoa, jos haluaisit ne.

Eli joku on saattanut järjestää jollekulle toiselle juhlat, häntä on pyydetty tai jotenkin ajateltu, ettei se kehtaa pyytää eikä varmaan kukaan muu järjestä, mutta sun kohdalla asioiden on ajateltu hoituvan muutenkin.