Miksi (miespuolinen) tuttuni puhuu aina minä-muodossa, vaikka tekee asioita tyttöystävänsä kanssa
Ihmetyttää miespuolinen kaverini, joka kertoo esim. matkoistaan ja tekemisistään aina minä-muodossa, esim "olen menossa lomalle Lontooseen" vaikka jälkikäteen käy ilmi, että hänen naisystävänsä oli mukana. Ylipäätään kaikessa keskustelussa tämä nainen hävitetään pois, edes hänen nimeään ei voi kertoa.
Jotenkin tuntuu, että eikö tuo nyt ole vähän epäkunnioittavaa sitä naista kohtaan. Ihan kuin tämä kundi haluaisi pitää kiinni hampaat irvessä sinkkustatuksestaan.
Kommentit (27)
Vai voisiko olla, että naisen mukana olo on niin itsestään selvää, että se jää helposti mainitsematta? Mä huomasin myös puhuvani helposti vain "minästä", kun kerroin mitä olin tehnyt ja missä käynyt, vaikka vauvani oli aina mukanani. Havahduin tuohon, kun muutaman kerran joku kysyi, että oliko vauva isän kanssa sitten kotona tai hoidossa ja olin siihen, että ei, ihan oli mun mukana. Se vaan oli niin itsestään selvää, että puhuin meistä minä-muodossa. Eikä taatusti ollut kyse vauvani väheksymisestä, vaikka puhuinkin minä-muodossa.
Voi mikä ihmeen salailukerho täällä on nyt koolla. Elämä opettaa :D
Edellisessä työpaikassa oli kiinnostava nainen, jonka kanssa piti vuoden ajan melkein päivittäin jutella ennen kuin avomies vilahti jossain sivulauseessa. Hyvä että en yrittänyt mitään.
Nykyisessä paikassa (kolme vuotta) on niin ikään kiinnostava nainen, joka vastikään kertoi löytäneensä poikaystävän vuosien sinkkuuden jälkeen. Vahinko, että en yrittänyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku kaverisi kysyy, että mitä olet tehnyt, niin kerrot tekemisistäsi minä-muodossa? Miksi? Etkö arvosta kumppaniasi?
Siksi koska kaveri kysyy mitä MINÄ olen tehnyt, ei sitä, teinkö asian jonkun kanssa. Jos minä kyselen kaverini tekemisistä, ei mua kiinnosta oliko hän matkalla yksin vai puolisonsa kanssa.
Kuulostaa oudolta. Onneksi kaikki miehet ei ole tuollaisia. Musta rakastunut mies, joka ajattelee muruaan jatkuvasti, ja myös puhuu tästä on HOT!
Viileistä mä oon mä mä mä-tyypeistä en pidä.
Mies haluaa vaikuttaa sin silmissä kiinnostavalta tai toivois sin olevan häneen ihastunut.. saattaa olla itsekin kiinnostunut susta, ehkä useammastakin.. kun hän jättää tyttöystävänsä mainitsematta, toivoo että tämä tavallaan jäisi taka-alalle keskustelussa. Hänelhän on siis naisia riittänyt? Siinähän vastaus on, tod.näk. haluais, ett on edelleenkin. Ei kissa karvoistaan pääse. Sitten kun kysytään asiasta on pakko nopeasti mutista, että olihan se mukana, koska muuten tilanne olis turhan ilmiselvä. Kuitenkin koittaa taas saada asian unohtumaan mitä pikimmiten pitääkseen itsensä kiinnostavana.
Näitä on naisissa ja miehissä yhtälailla..
Kaikesta sitä pöyristytäänkin. :D
Olen ihan eri mieltä. Piste. Kyllähän se nyt vaikuttaa kaikkeen, onko sillä matkalla ollut yksin vai kumppanin kanssa, saati sitten jos on perhe ja lapsia! Tosi huvittavaa-