Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio koskaan hankkia lapsia. Miksi jotkut ihmiset eivät tätä kykene ymmärtämään?

Vierailija
22.10.2017 |

Minua ei pysty pelottelemaan, eikä päätöstäni horjuttamaan puheilla "yksinäisestä vanhuudesta" tai "kuka sua vanhana hoitaa?". Luuletteko tosiaan, ettei asiaa ole otettu huomioon? Kaikki on valinnassani otettu huomioon ja päätökseni olen täysin tietoisena tehnyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsetuntosi on kypsäksi kehittynyt, et enää välitä pätkääkään siitä, ymmärtääkö muut päätöksiäsi vai ei.

Vierailija
2/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väilä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan on olemassa näitä tolloja, jotka asettuvat kaikkea mahdollista vastaan poikkiteloin, ja ovat niin kovapäistä sakkia, etteivät selvintäkään mahdollista viestiä usko. Tähän sakkiin voi lapsettomat luetella, kun eivät sitä millään suostu uskomaan, että heillä todellakin on yksinäinen vanhuus. Lapsettomat muutenkin vaikuttavat kovin monet sellaisilta ns. kapinahenkisiltä yksilöiltä, että kapinoidaan useaa asiaa vastaan. Kai se jokin tietty henkisen kasvun taso jää heiltä saavuttamatta, jonka voi saavuttaa ainoastaan silloin, kun on omia lapsia.

Ja höpön löpöt !!!

Vierailija
4/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ymmärrän. Ymmärrätkö sinä, ettei minua kiinnosta yhtään hittojakaan, hankitko vai et? Ainoa, mitä haluan, on ettet auo päätäsi ja surkuttele äitejä. Kunniotetaan toistemme valinnanvapautta antamalla jokaisen tehdä itselleen sopivin ratkaisu.

Vierailija
5/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovinkaan montaa oikeasti kiinnostaa sun valinnat. Oma äiti ja joku täti, ehkä.

Vierailija
6/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ymmärrän. Ymmärrätkö sinä, ettei minua kiinnosta yhtään hittojakaan, hankitko vai et? Ainoa, mitä haluan, on ettet auo päätäsi ja surkuttele äitejä. Kunniotetaan toistemme valinnanvapautta antamalla jokaisen tehdä itselleen sopivin ratkaisu.

En ole koskaan surkutellut äitejä, enkä ole koskaan arvostellut kenenkään päätöstä hankkia lapsia. Sen sijaan lapsettomuuspäätöksen tehnyt ihminen saa hyvinkin monilta lokaa niskaan ja saa jatkuvasti kuulla "kyllä sä vielä joskus lapsia hankit" "kyllä sun mieleskin vielä muuttuu" "tuut katumaan jos et hanki lapsia" ja "oot vanhana tosi yksin, kuka sua vanhana hoitaa" -hokemia. -ap

Vierailija
7/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan on olemassa näitä tolloja, jotka asettuvat kaikkea mahdollista vastaan poikkiteloin, ja ovat niin kovapäistä sakkia, etteivät selvintäkään mahdollista viestiä usko. Tähän sakkiin voi lapsettomat luetella, kun eivät sitä millään suostu uskomaan, että heillä todellakin on yksinäinen vanhuus. Lapsettomat muutenkin vaikuttavat kovin monet sellaisilta ns. kapinahenkisiltä yksilöiltä, että kapinoidaan useaa asiaa vastaan. Kai se jokin tietty henkisen kasvun taso jää heiltä saavuttamatta, jonka voi saavuttaa ainoastaan silloin, kun on omia lapsia.

Ainahan on olemassa näitä tolloja, jotka nostavat itsensä muiden tläpuolelle vain koska ovat onnistuneesti levittäneet jalkansa siittäessä ja synnyttäessä.

Vierailija
8/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan surkutellut äitejä, enkä ole koskaan arvostellut kenenkään päätöstä hankkia lapsia. Sen sijaan lapsettomuuspäätöksen tehnyt ihminen saa hyvinkin monilta lokaa niskaan ja saa jatkuvasti kuulla "kyllä sä vielä joskus lapsia hankit" "kyllä sun mieleskin vielä muuttuu" "tuut katumaan jos et hanki lapsia" ja "oot vanhana tosi yksin, kuka sua vanhana hoitaa" -hokemia. -ap

Jaa. Ikävää, jos noin on. Itse hankin lapsia vasta liki nelikymppisenä, eikä kukaan ainakaan minulle koskaan noin kommentoinut. Ehkä vaikutan sitten astetta itsevarmemmalta ja pelottavammalta....

Vierailija
9/21 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko kuinka tyhmältä sait juuri itsesi kuulostamaan? Vai että - eivät sitä millään suostu uskomaan, että heillä todellakin on yksinäinen vanhuus. Yksinäinen voi olla vaikka olisi lapsiakin. Vanhankodeissa ja omissa kodeissaan täällä suomessa asuu kuule aika paljon vanhempia joita eivät omat jälkeläiset käy paljon katselemassa eikä puheluja tule ikinä. Näin kuule voi sinullekin käydä. Ja mistä revit tuon eivät tajua. Kyllä minä esm. velana tajuan eikä moinen asia minua kosketa. Sitä elämää voi olla ilman lapsiakin ja se voi olla paljon mielekkäämpääkin.

Enkä minä kapinoi mitään vastaan. Minä en tee lapsia koska en halua jälkeläisiä. Onko asiaa vaikea ymmärtää? Vaikka evoluution on luonut ihmisille kyvyn lisääntyä se ei tarkoita että kaikkien tai kenenkään pitäisi lisääntyä.

Vierailija
10/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aio hankkia omia lapsia. Syy on puhtaasti se, että en usko viettäväni saman naisen kanssa loppuelämääni. Elatukset kun ei kiinnosta pätkääkään ja ei tarvi riidellä sitten lapsesta. Nykyään, kun yhdessä ollaan 5-10v sykleissä ja jos 10 vuoteen asti pääsee, niin siinäkin on 5 vuotta pelkkää paskaa. Nykyisellä kumppanilla on kaksi lasta ja se on ok. Mukavia ja tullaan hyvin toimeen jne. Jos ero tulee, niin eipä tarvi paljoa miettiä. On niillä lapsilla oma isä kuitenkin. Enkä mä olis kyllä kovin hyvä isä jos sellaseen vastuuseen joutuisin. Itsellä kun ei ole isää ollut ikinä. Sekin on yksi erittäin painava syy miksi en halua omia lapsia.

Vierailija
11/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuorena "tiesin" etten koskaan hankkisi lapsia, mutta mitä vanhemmaksi tulin sitä enemmän tajusin että olisin ehkä halunnutkin lapsia ja syy miksi en niin nuorena halunnut oli, koska olin seksuaalisesti hyväksikäytetty lapsena ja en halunnut oman lapseni käyvän samaa läpi.. Luulin että kaikki lapset silloin nuorena käyvät sen mitä minä kävin lävitse.

Voin kuitenkin antaa sinulle hyvän vinkin: Älä anna noiden puheiden sinua horjuttaa. Lapsien hankkiminen on niin yleistä, että tottakai se on vähän outoa ettei joku tahdo lapsia. Anna kommenttien olla ja älä suutu, jos joku sanookin jotain asiasta. Loppujen lopuksi ei ketään niin kamalasti kiinnosta hankitko lapsia vai et, paitsi ehkä vanhempasi ja sukulaisiasi kiinnostaa. 

Vierailija
12/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita kommentteja tule niin hirveän usein, että niistä maailma kaatuisi - paitsi jos jatkuvasti itse tuot sitä ilmi miten et aio hankkia lapsia ja jatkuvasti motkotat siitä muille, miten sinulle ei tule lapsia. Ja jos mukamas tulee, niin ehkä kannattaisi katsoa uutta tuttavapiiriä. 

Vierailija
13/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei pysty pelottelemaan, eikä päätöstäni horjuttamaan puheilla "yksinäisestä vanhuudesta" tai "kuka sua vanhana hoitaa?". Luuletteko tosiaan, ettei asiaa ole otettu huomioon? Kaikki on valinnassani otettu huomioon ja päätökseni olen täysin tietoisena tehnyt.

Terveisin Jennica 21v.

Vierailija
14/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan iäksesi 20-25. Senikäiset höpisee jotain tollaisia ihme julistuksia mitkä ei ketään kiinnosta. Useille käy toisin mutta nämä julistajatyypit pitävät usein päänsä. Näille samoille julistajaihmisille tulee kauhea kriisi neljässäkympissä, osa alkaa bilettää aivan julmetusti ja muutama ajautuu hedelmöityshoitoihin melko noloina tapauksina. Niistä hoidoista sitten kuullaan julistuksia myös ja ovat tismalleen yhtä kiinnostavia kuin nämä parin vuosikymmenen takaiset lapsettomuusjulistukset. Nähty on.

Vierailija
15/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikäsi?

Vierailija
16/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä velojen kokoontumisajot täällä on? Tää on jo alle tunnin sisällä kolmas aloitus aihepiirissään. Yhtään lasten varmasta hankinnasta tehtyä aloitusta ei ole tullut, vaikka niitä tällä palstalla luulisi olevan.

Vierailija
17/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on toki Aivan Eri Asia, että sinä käyt täällä julistamassa, miten onnetonta lapsiperheiden elämä on. Eikös?

Vierailija
18/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä velojen kokoontumisajot täällä on? Tää on jo alle tunnin sisällä kolmas aloitus aihepiirissään. Yhtään lasten varmasta hankinnasta tehtyä aloitusta ei ole tullut, vaikka niitä tällä palstalla luulisi olevan.

Ilmeisesti se "oma päätös ja valinta" ei sittenkään ole ihan niin selvä ja varma kuin mitä velat antavat ymmärtää. Ja mikäpä parempi purkamiskohde omalle epävarmuudelle ja veetutukselle kuin lapsia hankkineet. Uhriutumista ("aina meitä lapsettomia haukutaan ja syrjitään, yhyy byhyy") toki unohtamatta.

Vierailija
19/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin jo tosi nuorena etten lapsia halua,eikä se päätös ole muuttunu. Nyt ikää kohta 35. Enää kukaan ei jankuta mitään. Joskus nuorempana kyllä. Ei kiinnosta pennin vertaa mitä joku ajattelee tai on ajattelematta.

Vierailija
20/21 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, no onpas jumalattoman kiinnostavaa...😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä