Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoero vauva-aikana

Myy
22.10.2017 |

Kaipailisin neuvoja vastaavassa tilanteessa olleilta ihmisiltä.
Tilanne on se, että olemme olleet avoliitossa mieheni kanssa nyt kuusi vuotta, esikoisemme syntyi alkuvuodesta. Suhteemme on ollut päärpiirteittäin tasaista ja normiarkea ylämäkineen ja alamäkineen, ongelmia on alusta saakka aiheuttanut kuitenkin miehen mielenterveysongelmat ja alkoholin käyttö. Ensin mainitut ovat pysyneet hienosti hallinnassa lääkkeillä sekä terapialla, mutta nyt (taas) useampi kuukausi takaperin hän päätti yks kaks jättää lääkityksen pois, ja alkoholi on tullut elämäämme takaisin sen seurauksena lähes päivittäiseksi tavaksi (itse en tietenkään juo). Tässä tilanteessa olemme olleet useamman kerran suhteen aikana, jotenkin hän on pohjalle päästyään alkanut taas kasaamaan itseään ja hakenut apua, jonka jälkeen olemme taas palanneet yhteen ja aloittaneet puhtaalta pöydältä. Nyt tällä kertaa meillä on kuitenkin lapsi, jo ka etu menee kaiken edelle. Vaikka itse jaksaisinkin alamäet hammasta purten rakkauden voimalla, en mitenkään voi sallia että lapsemme joutuisi näitä kausia näkemään kun isä voi niin huonosti ja purkaa pahaa oloaan minuun ja viinaan. Olenkin tullut tieni päähän koska vaikka olin optimistinen että isyyden onni olisi viimeinen silaus kaidalle polulle, se ei sitä ollut koska tässä tilanteessa olemme taas. Olen myös oman jaksamiseni kanssa täysin päätepisteellä, ja mitä pikemmin pääsen rakentamaan 8kk lapseni kanssa normaalia tasapainoista arkea ilman toisen vanhemman jatkuvaa kiukuttelua, sen parempi. Ongelma on kuitenkin se, ettei mieheni suostu etsimään itselleen asuntoa. Asumme minun omistusasunnossa, ja käsittääkseni hänen häätämisensä täältä on hyvin vaikeaa lain puitteissa koska olemme asuneet yhdessä niin kauan. Sain taannoin kriisikeskuksesta tälläisiin tapauksiin erikoistuneen asianajajan numeron johon soitin, ja hän sanoi että helpointa olisi että minä muutan pois. Mutta eihän se nyt niin voi olla? En mitenkään pysty äitiystuella kustantamaan kahden asunnon asumiskuluja, ja muutenkin, saako mieheni sitten vaan jäädä vapaamatkustelemaan omistamaani asuntoon? Mitkä ovat minun oikeudet asunnon omistajana? Toki pyrin nyt selvittämään asiaa muualtakin, mutta jos joku on ollut vastaavassa tilanteessa olisi ihanaa kuulla miten ovat ratkenneet. Minulla tai lapsella ei ole ollut "vaaraa" miehestä, mikäli sillä on merkitystä tilanteen ratkeamiseen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinä voit jättää miehen ja häätöä ulos sinun omistamasta asunnosta. Ei hänellä ole siihen mitään oikeuksia eikä yhdessäolovuodet velvoita sinua mihinkään. Asunto on sinun, piste.

Nyt vaan toimiin !

Vierailija
2/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla lapsi joten sinä jäät siihen asumaan. kummallinen asianajaja neuvonut sinua noin. hae äkkiä oikeudelta yhteisasumisen purkua. koita puhua miehelle josko hän ymmärtäisi lähteä asunnosta ja antaa rauha teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet miehesi valinnut.

Vierailija
4/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinä voit jättää miehen ja häätöä ulos sinun omistamasta asunnosta. Ei hänellä ole siihen mitään oikeuksia eikä yhdessäolovuodet velvoita sinua mihinkään. Asunto on sinun, piste.

Nyt vaan toimiin !

Vaikka tämä naisten yleisimpiin voimafantasioihin kuuluukin, ketään ei noin vain laiteta pihalle asunnosta jossa henkilö on kirjoilla.

Vierailija
5/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan toimiin !

Vaikka tämä naisten yleisimpiin voimafantasioihin kuuluukin, ketään ei noin vain laiteta pihalle asunnosta jossa henkilö on kirjoilla.

Totta, jos omistaisivat yhdessä. Omasta pystyy häätämään.

Vierailija
6/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olenkin. Hän on maailman huomaavaisin, herkin ja hyväsydämmisin ihminen jonka olen koskaan tavannut. Hän on myös rakastava isä, ja lojaali kumppani aina silloin kun kaikki on hyvin. Ikävää, että hänen elämäänsä on sattunut niin paljon kuolemaa ja vastoinkäymisiä, että ovat luoneet hänelle tälläisiä mörköjä päänsisään joita vastaan hän päivittäin kamppailee. Rakkautta on tukea toista heikkoinakin hetkinä. mutta lapseni lapsuuden kustannuksella en sitä ole enää valmis tekemään. -ap

Vierailija
7/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan toimiin !

Kyseessä olisi laiton heitteillejättö, näin muistelen. Yksi tapa olisi sosiaaliviranomaisten kautta aloitettava häätöprosessi mutta se saattaa kestää jopa vuosia(?) jos mies ei ole terveydellinen uhka minulle. Hän on siis varaton. Jos joku on tähän joskus turvautunut, kuulisin mielelläni kokemuksia.

Vierailija
8/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan toimiin !

Totta, jos omistaisivat yhdessä. Omasta pystyy häätämään.

Pystyy toki häätämään , mutta vain oikeusteitse. Mammoja ei ole sisälukutaidoilla siunattu.

Vierailija
9/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus? Kyllähän tuosta lapsi kärsii jos toinen vanhempi on kännissä. Älytöntä.

Vierailija
10/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen miksi täällä usein neuvotaan heittämään ukko pihalle. Se ei vaan Suomessa ole niin helppoa jos mies ei itse halua.

Vierailija
11/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin. Hän on maailman huomaavaisin, herkin ja hyväsydämmisin ihminen jonka olen koskaan tavannut. Hän on myös rakastava isä, ja lojaali kumppani aina silloin kun kaikki on hyvin. Ikävää, että hänen elämäänsä on sattunut niin paljon kuolemaa ja vastoinkäymisiä, että ovat luoneet hänelle tälläisiä mörköjä päänsisään joita vastaan hän päivittäin kamppailee. Rakkautta on tukea toista heikkoinakin hetkinä. mutta lapseni lapsuuden kustannuksella en sitä ole enää valmis tekemään. -ap

Teit epävakaan ihmisen kanssa lapsen, lapsesi lapsuuden sekä koko elämän kustannuksella. Tehtyä ei pois saa, mutta toivoisin että tarinasi muistuttaa muita siitä, ettei näin kannata tehdä. Kaikkia geenejå ei ole tarkoitettu jatkettavaksi.

Miehen häätö kämpästä nyt ensiaskel vahinkojen korjailuun. Lastensuojeluun yhteys, parempi arvioida missä olosuhteissa isän tapaaminen on lapsen edun mukaista, jos ollenkaan.

Vierailija
12/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pysyttelee kyllä ryypätessään toisaalla, ja jos kotiin tulee sammumaan, nukkuu vierashuoneessa toisessa kerroksessa. Hän rakastaa lastaan, ja pyrkii kaikin tavoin pitämään ongelmansa piilossa. Nyt vauvan kanssa varmasti onnistuukin, mutta lapsi kasvaa hurjaa vauhtia. Kiinnostaa kuitenkin, että miten lastensuojelu voisi tässä asiassa auttaa? En haluaisi tuhlata heidän resurssejaan hädässä olevien lasten vuoksi, kun asumistilanteemme ei ole akuutti lapsen turvallisuuden kannalta. Mutta jos jollain on kokemusta, kuulisin mielelläni. -ap

Vierailija
13/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit epävakaan ihmisen kanssa lapsen, lapsesi lapsuuden sekä koko elämän kustannuksella. Tehtyä ei pois saa, mutta toivoisin että tarinasi muistuttaa muita siitä, ettei näin kannata tehdä. Kaikkia geenejå ei ole tarkoitettu jatkettavaksi.

Miehen häätö kämpästä nyt ensiaskel vahinkojen korjailuun. Lastensuojeluun yhteys, parempi arvioida missä olosuhteissa isän tapaaminen on lapsen edun mukaista, jos ollenkaan.

Ei sillä, tätähän minä juuri kysyinkin. Mutta ihan vain yhteisesti teille kaikille erehtymättömille jumalasta seuraaville, jotka teette elämissänne vain täydellisiä valintoja, niin tiedoksi että juuri näistä syistä emme lasta koskaan suunnitelleetkaan. Lapsettomuus oli yhteinen päätös. Pillerit pettivät, ja aborttia en ikimaailmassa olisi kyennyt tekemään, saati saanutkaan enään neljännella raskauskuukaudella. Kaikesta tästä huolimatta lapseni on minulle rakkainta maailmassa, ja te jumalasta seuraavat ette saa minua päivääkään katumaan ❤️

Vierailija
14/18 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastensuojelussa katsotaan, että ongelmaisen vanhemman kanssa yhdessäasumisesta on lapselle haittaa, saat sieltä tukea siihen, että isä ei voi asua saman katon alla ja miehesi voi saada apua oman kämpän hankintaan, jos on varaton. Myös tapaamiset ja elarit yms asiat tulee mietityksi lapsen edun mukaisesti.

Vierailija
15/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vielä mietit? Se ukko nyt sieltä talosta ulos ja sillä selvä! Niin mäki tein, ja heti parani pojan lapsuus.

Vierailija
16/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan toimiin !

Vai naisten?! Kenenköhän nimissä ne asunnot useammin on ja kumpi lähtee eron tullen.

Vierailija
17/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on jumalaisen, upea ihana mies.

Mutta jostain kumman syystä tämä täydellinen, huomaavainen, loistava isä ei suostu lähtemään ap:n omistamasta asunnosta.

Vierailija
18/18 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lukot vaihtoon kun mies on retkillään, miehen tavarat toimitat vaikka hänen vanhempiensa/kavereidensa luokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi