Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaisitko rahaa

Vierailija
22.10.2017 |

yksi perhe pyytää rahaa lainaan. Vaimo käy töissä ja mies työtön ja 4v lapsi. Raha menisi ilmeisesti ruokaan ja bensaa mutta tiedän sen menevän röökiin myös koska molemmat polttavat. Lainaisitteko? En ymmärrä miksiei riitä raha ruokan muta röökiin riittää.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaisin mut sanoisin kyl myös että se raha on tarkotrtttu ruokaan eikä viinaan ja tupakkaan. Oon lainannu parille kamulle myös ja veljelle ja ne on aina maksanu takas. Antaisin aikaa maksaa esim pari viikkoo.

Vierailija
22/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joku alkoholisti (joka maksaa takaisin) pyytää rahaa lainaksi ruokaan, niin sekin ärsyttää. Kun vaikka se menisikin oikeasti ruokaan, niin sehän tarvitsee sitä rahaa ruokaan juuri siksi, että kun on käyttänyt rahaa alkoholiin. Eli ihan sama mihin se minun lainaamani raha tarkalleen ottaen menee, kun lainaamisellani kai helpotan nimenomaan rahan käyttämistä alkoholiin yleisellä tasolla.

En oikein tiedä mitä tehdä. Vaikka lainaamisen sijaan menisin itse kauppaan ostamaan sille toiselle ruokaa, niin tuen silti sitä, että hän voi käyttää rahaa helpommin alkoholiin ja olla välittämättä rahojen kesken loppumisesta.

Harmittaa kun en tiedä mitä tuollaisissa tilanteissa tekisi. Ei sekään auta mitään, että esitän toiveen, että tämä henkilö lopettaisi juomisen. Alkoholismiin ei tehoa sellaiset.

Sitten on sekin näkökanta, että kun kuitenkin saan rahani takaisin, niin mitäpä se mulle kuuluu, mihin toinen rahat käyttää. :/ En vain haluaisi itse "auttaa" huonoissa elämäntavoissa.

nro 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lainaisin mut sanoisin kyl myös että se raha on tarkotrtttu ruokaan eikä viinaan ja tupakkaan. Oon lainannu parille kamulle myös ja veljelle ja ne on aina maksanu takas. Antaisin aikaa maksaa esim pari viikkoo.

Mites valvot etteivät käytä viinaan? :'D

Vierailija
24/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summasta. Mikä suhde sulla on näihin? Sekin vähän vaikuttaa. Jos frendejä ja pyyntö on kohtuullinen esim. 50-100 niin joo. Jos ei maksa takas niin eipä tarvii enää näjdä. 😶 Jos joku Tutun tuttu/ naapuri niin ehkä ihan Max 50 euroa.

Vierailija
25/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lainaisi.

Parin tapauksen kanssa ovat näin toimien välit menneet mutta mitä siitä. Eivät he olleet arvoisiani -olin pelkkä kävelevä lompakko näille rahanruinaajille.

Ja selityksiä, niitä kyllä riitti! Olisi riittänyt siinäkin vaiheessa kun olisi pitänyt alkaa lainaa maksamaan takaisin.

Mä sain vielä solvaukset ja uhkailuja, kun lainaajalle valkeni, että pitää maksaa takaisin. Kiitokseksi saamastaan avusta levitti musta valheita yht. tuttujen keskuudessa, ilmeni myöhemmin.

Tän asian oppi kerrasta - kavereille ei lainata, eikä kavereiden lainoja taata.

Vierailija
26/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi.

Mutta voisin silti ostaa sen kassillisen ruokaa ilman takaisinmaksuvelvoitetta, koska kuviossa on lapsi.

Sitten en tykkää, jos tästä tehdään tapa, ei ole mun homma elättää kuin omia lapsiani.

Vierailija
27/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lainaisi.

Mutta voisin silti ostaa sen kassillisen ruokaa ilman takaisinmaksuvelvoitetta, koska kuviossa on lapsi.

Sitten en tykkää, jos tästä tehdään tapa, ei ole mun homma elättää kuin omia lapsiani.

Näin tekisin minäkin. Saattaisinpa myös tokaista, että ei tule toistumaan.

Vierailija
28/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eloweena kirjoitti:

Itse ostaisin tuossa tapauksessa kassillisen ruokaa Lidlistä ja veisin sen heille. Savukkeita en sisällyttäisi ruokakassin sisältöön kuitenkaan.

Joo ja SEN rahan mikä heiltä säästyy ruokakassisi ansiosta, SEN rahan he voivat sitten laittaa tupakkaan! Voi LOL sinua, kun et tajunnut miten homma toimii.

Kyllä tajusin.

Mutta vanhempien holtittomaan rahankäyttöön lapset ovat täysin syyttömiä ja nimenomaan lapsia haluaisin ko. tilanteessa auttaa. Mutta en harrastaisi ko. avustustoimintaa joka viikonloppu vaan yhden ainoan kerran jos näkisin että hätä on todellinen.

Vierailija
29/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaisin, koska lapsen pitää saada ruokaa. Tekisin ehkä myös lasun, ei kuulosta terveeltä kuulosta että joudutaan kerjäämään rahaa ruokaan, kun ne on ensin tuhlattu tupakkaan.

Lasun?!? Anna mun kaikki kestää :"D on meilki ollu tilanteita et on ollu tiukka kk ja vaikeuksii rahan kans. Ihan varmasti jokaisessa lapsi perheessä tuttu tilanne.

No ei varmasti ole useimmissa tavallisissa lapsiperheissä tuttu tilanne. Ei edes meillä, vaikka lapsia saatu kolme opiskeluaikana.

Vierailija
30/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lainaa mutta autan tarvittaessa. Esim. kun tiedän yhden perheen todellisen taloudellisen ahdingon. Ruokaan annoin rahaa, siihen ne menivät, perheessä ei käytetä päihteitä.

Vierailija
31/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut edes lukea alkuperäistä viestiä vastatakseen. Suomessa ei tarvitse kenellekään lainata rahaa. Valtio pitää huolen omistaan. Kyllä ihmisen taloudelliset ongelmat Suomessa pystyy yleensä jäljittämään omiin mokiin.

Ja nyt, kun kuitenkin luin sen viestin, niin kun nykyisillä röökinhinnoilla "aski päivässä" -tupakointi maksaa kahdelta ihmiseltä jo 100 e/kk, eli merkittävän osan käytettävissä olevista tuloista, niin itseään saa syyttää. Ei jatkoon!

Vierailija
32/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi, mutta neuvoisin pikavippifirman nettisivulle.

Äärimmäisessä hädässä ja hyvän ystävän ollessa kyseessä veisin ruokakauppaan ja maksaisin laskun.

Vierailija
33/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloweena kirjoitti:

Itse ostaisin tuossa tapauksessa kassillisen ruokaa Lidlistä ja veisin sen heille. Savukkeita en sisällyttäisi ruokakassin sisältöön kuitenkaan.

Miksi? Oletko sossu?

Vierailija
34/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvinnut edes lukea alkuperäistä viestiä vastatakseen. Suomessa ei tarvitse kenellekään lainata rahaa. Valtio pitää huolen omistaan. Kyllä ihmisen taloudelliset ongelmat Suomessa pystyy yleensä jäljittämään omiin mokiin.

Ja nyt, kun kuitenkin luin sen viestin, niin kun nykyisillä röökinhinnoilla "aski päivässä" -tupakointi maksaa kahdelta ihmiseltä jo 100 e/kk, eli merkittävän osan käytettävissä olevista tuloista, niin itseään saa syyttää. Ei jatkoon!

Kahdelle hengelle kummallekin aski tupakkaa päivässä maksaa lähes 500e kuukaudessa, 2 * 8 * 30 = 480e.

Vierailija
35/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko noin paljon? Sehän on jäätävä summa rahaa!! Saisin maksettua sillä mun vuokran, ruokaan tuo riittäisi melkein kahdeksi kuukaudeksi perheelleni.

Vierailija
36/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko noin paljon? Sehän on jäätävä summa rahaa!! Saisin maksettua sillä mun vuokran, ruokaan tuo riittäisi melkein kahdeksi kuukaudeksi perheelleni.

MITEN 500e riittää kahdeksi kuukaudeksi lapsiperheen ruokiin? Kaurapuuroa ja näkkileipää?

Vierailija
37/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN 500e riittää kahdeksi kuukaudeksi lapsiperheen ruokiin? Kaurapuuroa ja näkkileipää?

Mitä merkkikaurapuuroja ja -näkkileipiä oikein ostat? :D

Vierailija
38/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaisin, koska lapsen pitää saada ruokaa. Tekisin ehkä myös lasun, ei kuulosta terveeltä kuulosta että joudutaan kerjäämään rahaa ruokaan, kun ne on ensin tuhlattu tupakkaan.

Lasun?!? Anna mun kaikki kestää :"D on meilki ollu tilanteita et on ollu tiukka kk ja vaikeuksii rahan kans. Ihan varmasti jokaisessa lapsi perheessä tuttu tilanne.

Ei. Lasu tehdään jo epäilee että tupakat menee lapsen ruoan ja hyvinvoinnin edelle. Pitääkö aina olla väkivaltaa tai heitteille jättöä ennen kun voidaan puuttua?

Jos sinusta on ok että rahat menee tupakkaan ja ruokaan ei enää jää niin ota jakkara ja mene peilin eteen istumaan ja tutki tarkkaan omia arvojasi.

Vierailija
39/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkkikaurapuuroja ja -näkkileipiä oikein ostat? :D

Kyllä mielestäni on todella vähän, jos lapsiperheen ruokiin menee 250 euroa kuukaudessa. Ei tuohon hintaan ainakaan kovin terveellisesti syödä.

Vierailija
40/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle hengelle kummallekin aski tupakkaa päivässä maksaa lähes 500e kuukaudessa, 2 * 8 * 30 = 480e.

Maksaako tupakka-aski nykyään 8 euroa? Ei kai? Hyvä jos maksaa mutta viimeksi ku oon ostanut oli kallein ehkä 4,30€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme