Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainaisitko rahaa

Vierailija
22.10.2017 |

yksi perhe pyytää rahaa lainaan. Vaimo käy töissä ja mies työtön ja 4v lapsi. Raha menisi ilmeisesti ruokaan ja bensaa mutta tiedän sen menevän röökiin myös koska molemmat polttavat. Lainaisitteko? En ymmärrä miksiei riitä raha ruokan muta röökiin riittää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never again!

Vierailija
2/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin, koska lapsen pitää saada ruokaa. Tekisin ehkä myös lasun, ei kuulosta terveeltä kuulosta että joudutaan kerjäämään rahaa ruokaan, kun ne on ensin tuhlattu tupakkaan.

Vierailija
4/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaisin, koska lapsen pitää saada ruokaa. Tekisin ehkä myös lasun, ei kuulosta terveeltä kuulosta että joudutaan kerjäämään rahaa ruokaan, kun ne on ensin tuhlattu tupakkaan.

Lasun?!? Anna mun kaikki kestää :"D on meilki ollu tilanteita et on ollu tiukka kk ja vaikeuksii rahan kans. Ihan varmasti jokaisessa lapsi perheessä tuttu tilanne.

Vierailija
5/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktio. Siksi.

Vierailija
6/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin tuossa tapauksessa kassillisen ruokaa Lidlistä ja veisin sen heille. Savukkeita en sisällyttäisi ruokakassin sisältöön kuitenkaan.

Vierailija
7/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloweena kirjoitti:

Itse ostaisin tuossa tapauksessa kassillisen ruokaa Lidlistä ja veisin sen heille. Savukkeita en sisällyttäisi ruokakassin sisältöön kuitenkaan.

Hei tuohan olsikin hyvä idea! Asutaan n 5min päässä. Harkitsin s marketin lahja korttiakin mutta sillä saako röökiä?

Vierailija
8/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lainasin rahaa frendille. Kerran jätti maksamatta ja se oli siinä sitten. Sanoin, että älä maksa sit myöhemmin ollenkaan. Saat pitää sen huntin, mut älä enää soita raha-asioissa. Sain syyn olla lainaamatta, kun en ikinä edes ole halunnut lainata, koska se oli oikeasti joka perjantaista.

Vierailija
9/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasun?!? Anna mun kaikki kestää :"D on meilki ollu tilanteita et on ollu tiukka kk ja vaikeuksii rahan kans. Ihan varmasti jokaisessa lapsi perheessä tuttu tilanne.

Jos sinulla ei oikeasti ole ruokaa lapsille, se on lasun paikka. Ja se, jos rahaa on ollut tupakkaan, on kyllä sairasta.

Vierailija
10/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halun auttaa kyllä mutta en halu antaa rahaa turhiin jutuihin. Meilläkin 2 nyt jo aikuita lasta ja välillä tiukkaa rahasta nii tiedän tilanten.

Vierailija
11/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloweena kirjoitti:

Joo ja SEN rahan mikä heiltä säästyy ruokakassisi ansiosta, SEN rahan he voivat sitten laittaa tupakkaan! Voi LOL sinua, kun et tajunnut miten homma toimii.

Vierailija
12/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lainaisi.

Parin tapauksen kanssa ovat näin toimien välit menneet mutta mitä siitä. Eivät he olleet arvoisiani -olin pelkkä kävelevä lompakko näille rahanruinaajille.

Ja selityksiä, niitä kyllä riitti! Olisi riittänyt siinäkin vaiheessa kun olisi pitänyt alkaa lainaa maksamaan takaisin.

Vierailija
13/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa ikinä enää kellekään, paitsi perheelle ja niitä rahoja en tarvitse takaisin jos ei ole maksaa.

Vierailija
14/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut rahaa vaikka tiedänkin menevän tupakkaan.

Vierailija
15/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne keräysrahat Suomessa menevät?

Jatkuvasti kerätään rahaa myös suomalaisten auttamiseen mutta koskaan en ole kuullut että joku saisi latiakaan mistään rahaa avuksi vaikka olisivat täysin perseaukisia lapsiperheitä.

Taitavat keräysrahat mennä jokaisen järjestön "hallinnollisiin kuluihin" kuten toiminanjohtajan 100 000 vuosipalkkaan ja hänen nepotismi lähisukulaistensa 10 x kavereidensa a 50 000 euron vuosiliksoihin "asiantuntija palkkoihin" kentälle ei riitä rahaa kuin näön vuoksi että saadaan tehtyä lehtijuttu ja mainoksena koko vedätys samalla.

Nämä yhdistykset ovat rahanpesijöitä ja suuria kusettajia mitä erilaisimpien hienojen tarkoitusperien takana mutta käytännössä rahaa kiertää vain hyvien veljien taskuista toiseen ja kansa maksaa koko hevonpaskan.

Vierailija
16/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jokainen huolehtikoot itse lapsensa, jos ei itsekkyydeltään saa lapselle ruokaa niin yhteiskunta huoltakoon jatkossa.

Vierailija
17/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. Jos on noin tiukkaa, niin ottakoot pikavipin tai muun lainan lyhyeksi aikaa, ja sitten järjestelemään raha-asioita kuntoon, ettei tarvitse lainoilla elää. Yleensä se vaatii vähän tekemistä karsia menoista. Tietenkin ainainen "lainaatko vähän" on jonkin aikaa helpompaa, mutta yleensä se johtaa sitten siihen, että palkka tai tuet menevät näiden maksuun ja heti ollaan kyselemässä lisää. 

Suoraan sanoen Siperia opettaa, eli selvitköön itse ja ehkä se järki tulee asioihin, ennen kuin ovat liian syvällä "lainasin vähän kaverilta" -suossa.

Vierailija
18/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä arvelisinko heidän maksavan takaisin.

Vierailija
19/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä...

Vierailija
20/49 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun itse vähän väliä tilanteeseen, että joku (velkansa kyllä takaisin maksava) henkilö pyytää multa rahaa lainaksi mutta omasta mielestäni käyttää rahaa turhuuksiin kuten alkoholiin, tupakkaan ja huvikseen autolla ajamiseen. Ymmärrän että riippuvuuksia on vaikeaa hallita ja elämäänsä haluaa kivaa tekemistä, mutta ärsyttää jotenkin omalla lainaamisella "tukea" näitä ihmisiä sellaisessa elämäntavassa, että voivat tukeutua rahankäytössä ajatukseen, että ei se rahojen mahdollinen kesken loppuminen haittaa. Koska ainahan voi lainata. Itse en pystyisi elämään niin turvattomalla tavalla, joten ärsyttää kun joku muu elää ja tavallaan hyötyy minun säästeliäisyydestäni.

Pitäisikö vain kylmästi kieltäytyä enää lainaamasta rahaa? Yhdellä on lapsiakin, niin tuntuisi aika julmalta. Mutta toisaalta ärsyttää vaan enemmän kun miettii, että toinen ei voi pitää parempaa huolta rahojensa riittävyydestä, VAIKKA ne raha-asiat vaikuttaa muihinkin ihmisiin kuin itseensä...

Jos itse en yhtään asiaa välillä rajoittaisi tai määräisi tarkkoja takaisinmaksupäiviä, lopputulos olisi se, että lainaisin samoja summia koko ajan uudestaan ja laina-aika olisi pitempi kuin aika lainojen välillä. Eikös se olisi teoriassa sama asia kuin että minä itse lainaisin rahaa itselleni muilta? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi