Voiko yhdestä rankasta ryyppyillasta tulla viikon krapula??
Tuntuu etten viikkoon pääse käyntiin ollenkaan, fyysisesti enkä henkisesti. Heikko olo fyysisesti kestää sen 4-7 päivää ja vitutus, masennus ja unettomuus ainakin saman ajan. Itseasiassa vasta kuukauden jälkeen on todella hyvä olo.
Kommentit (23)
Vetämätön olo kestää itel noin viis päivää. Sitte alkaa vasta mieliala tasaantua.
Olen vuosien myötä lopettanut humalahakuisen juomisen kokonaan infernaalisen krapulan vuoksi. Jo nuorena krapula oli kauhea, kesti pari päivää. Kaverit bailasi jo seuraavana iltana, kun mä makasin vihreänä koomassa. 30-40v iässä oli kausia etten juonut kuukausiin, ja sitten välillä (esim. kesällä) paljon useammin. Krapula kesti jo 3-4 vrk. Lopetin juomisen lukuunottamatta aivan satunnaisia "tyttöjen iltoja" kerran-pari vuodessa. Nyt nekin ovat hiipuneet max 1 viinipulloksi, jonka juuri ja juuri kestän ilman 2pv krapulaa, jos juon sen jo päivällä ja ruoan kanssa.
Kunnon nollauskänni teki viikoksi paskan olon jo nelikymppisenä. 1 vrk koomaa, 2.päivä tärinää ja säikky olo, 3.päivä mahakipua, kurkkukipua ja päänsärkyä, 5.päivä ripulia, kurkkukipua ja päänsärkyä, 6-7 päivät hutera olo ja psyykk ahdistustila.
Eli ei mitään järkeä käyttää alkoholia muuten kuin satunnaisesti ruoan kera juhlissa lasi-pari viiniä.
En tajua miten jotkut voi juoda putkeen monta päivää tai alkoholisoitua. Mun kauheat krapulat toimii "esteenä" juomisen jatkamiselle. Teininä kokeilin ns. loiventavaa seuraavana päivänä, kuten kaverit teki. Sain siitä antabusreaktion kaltaisen olon, jossa pumppu hakkasi, kylmänhiki valui ja menin punaiseksi. 😬
Mä en tiiä miten tämä teistä ei olisi normaalia? Se on myrkytystila se humala. Ja elimistöllä kestää palautua siittä.