Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yhdestä rankasta ryyppyillasta tulla viikon krapula??

Vierailija
22.10.2017 |

Tuntuu etten viikkoon pääse käyntiin ollenkaan, fyysisesti enkä henkisesti. Heikko olo fyysisesti kestää sen 4-7 päivää ja vitutus, masennus ja unettomuus ainakin saman ajan. Itseasiassa vasta kuukauden jälkeen on todella hyvä olo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla 55 veuotiaana menee semmoinen 5 päivää - viikko että alkaa taas tuntemaan ittsensä ihmiseksi.

Aineenvaihdunta ja elimistö sekaisin, olotilat kamalia ja ajatukset ja tunnelmat mustaakin mustemmat. Viimeksi en voinut viedä roskista ulos pariin päivään kun tuntui että kaikki tuijottaa...

Vierailija
2/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta tai joku sairaus alla niin voi hyvin kestää. Tuntemani masennuspotilas on pari viikkoa sängyssä seinään päin kyljellään jos käy dokaamassa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono maksa niin voi

Vierailija
4/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen krapula voi kestää useita päiviä. Just nämä unettomuus ja ahdistuksen tunteet. Fyysinen yleensä on maksimissaan pari vuorokautta. Eri juttu tietenkin jos on juonut oikein pitkään. Yhden illan kaatamisesta olen pahimmillaan kärsinyt 5 päivää. Siksi suosin miedompaa päihdettä jos sitä on saatavilla. En tykkää kärsiä nautinnon takia.

Vierailija
5/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join nyt to ja pe hyvät kännit. Eilen oli infernaalinen väsymys ja roskaruokaa tuli syötyä.

Tänään heräsin ysiltä puuron keittoon ja on hyvin ulkoiltukin. Että en mä pitkistä krapuloista kärsi. Enkä morkkista pode ollenkaan.

N45

Vierailija
6/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit.

Vierailija
7/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisesti voi tulla vaikka vuoden morkkis. 

Mutta ei terveellä ihmisellä fyysinen krapula kestä kuin sen seuraavan päivän. Jos on heikkokuntoinen tai vanha, niin sitten pari päivää. 

Tietysti voi olla tosi hyväkuntoisellakin erittäin rankan ryyppäämisen jälkeen pari yötä vähän huonosti nukuttuja öitä. Mutta varsinainen krapula kyllä tokenee yhdessä päivässä. 

Vierailija
8/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörit.

Nimenomaan ..se pitää olla toisin päin!

Vierailija
9/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan hyvässä kunnossa oleva keski-ikäinen mies. Vuosi sitten, kun vielä join toisinaan kunnon kännejä, päänsärky kesti seuraavaan iltaan. Vatsakipu kesti pari päivää ja ripulointi vielä kauemmin. Alakuloisuus ja masennus saattoivat viedä viikon. Mutta mikä sitten lasketaan "varsinaiseksi krapulaksi"?

Jos yhden illan ilosta seuraa viikon huono olo, alkaa olla aika tehdä muutoksia elämässä. Etenkin kun viidennen alkoholiannoksen jälkeen harvoin enää tapahtuu mitään kivaa.

Vierailija
10/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi riippuu ihmisestä.

Vierailija
11/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkisesti voi tulla vaikka vuoden morkkis. 

Mutta ei terveellä ihmisellä fyysinen krapula kestä kuin sen seuraavan päivän. Jos on heikkokuntoinen tai vanha, niin sitten pari päivää. 

Tietysti voi olla tosi hyväkuntoisellakin erittäin rankan ryyppäämisen jälkeen pari yötä vähän huonosti nukuttuja öitä. Mutta varsinainen krapula kyllä tokenee yhdessä päivässä. 

Mun tuttu harrastaa triatlonia ja kunto on varmasti parempi kuin monella. Hällä fyysinen krapula kestää aina kaksi vuorokautta. Ja nyt puhun vain yhden illan kännistä.

Vierailija
12/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmeellistä kun ikääntyessä krapulatkin pitkittyy. Omalla kohdalla pelkästään viinipullon ja muutaman (3-5) siiderin/oluen juonti teki ainakin kahden päivän krapulatilan. Eipä ole nuorempana ollut näin, yksi päivä riittänyt ihan hyvin.

Ja puhtaista alkoholeista sitten vähemmän krapuloita, siksi suosin yleensä esim. vodkaa koska se on hyvin harvoin pistänyt esim. vatsaa sekaisin tmv. Eipä tosin tule juotuakaan kovin usein mutta tämmöinen empiirinen havainto elämän varrelta juopotteluista tullut.

Jos maanantaina menoja, niin en välttämättä enää lauantaina joisi juurikaan mitään, täytyy varata jo pari päivää toipumiseen.

Vierailija
13/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just viime kerralla fyysinen vetämättömyys kesti ainakin kolme päivää pahana ja henkiset ahdistukset viikon. Ja ikääkin vasta vähän päälle kaksikymmentä. Ei paljoo tarvii ryypätä kun saa kärsiä viikon.

Vierailija
14/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodkaan siirtyminen ei poistanut päänsärkyä, ripulointia, oksentamista, vapinaa ja hajua. Mitäs nyt vois sit juoda?

Vierailija
15/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan polttaminen lisää kanssa päänsärkyjä reippaasti. Monet päänsäryt ei välttämättä tule niinkään alkoholista, vaan siitä että olet viettänyt iltasi jossain savuisessa tilassa ja poltellut pari askia röökiä.

Itse lopetin tupakan polttelut useampia vuosia sitten, ja olen ehkä kerran kaksi vuodessa saattanut muutaman tupakan polttaa jossakin matkalla, ja niillä sitten huomannut kuinka päänsärky seuraavana päivänä yllättävän kova.

Voihan se olla että alkoholi ei sovi joillekin lainkaan, mutta olen sitä mieltä että katsomalla yleensäkin tarkemmin mitä syöt juot ja polttelet illan aikana, niillä on iso merkitys sen alkoholin lisäksi.

Vierailija
16/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta ja juon vodkan vissyn ja sitruunan kanssa. En sekoittele muita juomia tai vaihda kesken iltaa muihin juomaksiin. Ei vaan kestä ei.

Vierailija
17/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkän alkoholin takia voi olla. Joko elimistössä on jotain vikaa tai sitten et ole muuten vain palannut normaaliin rytmiin ja siten se heikko olo jää päälle. Kunnolla ruokaa, juomaa ja kevyttä ulkoilua heti seuraavana päivänä, niin olotila normalisoituu aika nopeasti. Jos vain makaa sängyn pohjalla, eikä syö tai juo juuri mitään, niin eihän se olo siitä kohene kun on nestehukkaa ja nukkuu liikaa, jolloin tulee vain väsyneemmäksi. 

Vierailija
18/23 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten varmaan kannattaisi katsoa jo muutenkin, jos syö jotenkin huonosti, tai onko jollekin allerginen tmv.

Alkoholi ei välttämättä syy pahoinvointeihin, saattaa olla myös muualla ongelma mikä laittaa vatsan sekaisin. Jokainen varmaan ajan myötä huomaa joidenkin ruoka-aineiden sopimattomuuden, sitä kannattaa ihan aktiivisesti yrittää seurailla, jos tuntuu siltä että pakki jatkuvasti sekaisin.

Olen ainakin itse iän myötä huomannut että jotkin ruoka-aineet ei vain sovi, joskin se voi olla aika pitkän seurannan tulos ennenkuin tajuaa mitkä aineksista ei itselle sovi. Pitäisi kai joskus pyrkiä syömään yksittäisiä ruoka-aineksia enemmän (ja muita vähemmän) nähdäkseen, miten elimistö reagoi.

Vierailija
19/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ja 18

Siinä kaksi kirjoittajaa jotka ei tiedä aiheesta mitään. Onhan se kuitenki hyvä kertoa omia harhaisia käsityksiään asioista ja näin osoittaa muille, miten tietämätön/tyhmä on.

Vierailija
20/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholinsietokyky laskee jyrkästi jossain 30-40 ikävuoden välillä. Muutos tapahtuu aika nopeasti ja  monelle se tulee yllätyksenä. Tämän jälkeen jo sikspäkki ja pari terävää aiheuttaa parin kolmen päivän fyysisen väsymyksen ja vähintään viikon turvotuksen. Puhumattakaan siitä, että ensimmäisenä krapulapäivänä sekä fyysinen että psyykkinen energiataso on ihan puhdas nolla. Näin on ainakin omalla kohdallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän