Omakannan reseptin uusinnasta kysymys
Kun tuolla kanta.fissä voi lähettää reseptin uusimispyynnön siinä alasvetopalkissa mainittuihin paikkoihin, niin voiko sen pyynnön tosiaan lähettää minne tahansa, esim. psykiatrian polille vaikka en ole heidän asiakas ollut ennen, tai terveyskeskukseen jossa olen viimeksi tarvinnut käydä 21 vuotta sitten? Miten toi systeemi toimii?
Kommentit (10)
Itse olen lähettänyt Kanta.fi:ssä alun perin sairaalan neurologin kirjoittaman reseptin uusittavaksi tavalliseen terveyskeskukseen, ja se onnistui. En ollut koskaan edes käynyt kyseisessä terveyskeskuksessa.
Eli ainakin terveyskeskuksen lääkärit voivat uusia erikoislääkärinkin kirjoittaman reseptin, jos resepti vain on sellainen, jonka voi uusia.
Miten siellä voi muka näkyä psykiatrian poli, jos et ole ollut siellä asiakkaana? Minulle ainakin se tarjoaa vain niitä tahoja, jotka ovat minulle aiemmin lääkkeitä määränneet.
Älykkölä kirjoitti:
No ei... Sielä lukee mitä reseptilääkkeitä sulla on nyt käytössä , ja jos ne on lopussa, ne voi uusia sitä kautta. Ei voi tehä mitä sattuu.
Miten tämä liittyy aloittajan kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä voi muka näkyä psykiatrian poli, jos et ole ollut siellä asiakkaana? Minulle ainakin se tarjoaa vain niitä tahoja, jotka ovat minulle aiemmin lääkkeitä määränneet.
En tiedä, siellä lukee myös paikallinen mielenterveys- ja pähdekuntoutujien yksikkö, enkä ole heidänkään asiakas ollut koskaan.
Eli voisin laittaa kilpirauhaslääkereseptin uusintapyynnön paikalliseen terveyskeskukseen ilman että tarvis varata sinne aikaa?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, siellä lukee myös paikallinen mielenterveys- ja pähdekuntoutujien yksikkö, enkä ole heidänkään asiakas ollut koskaan.
Eli voisin laittaa kilpirauhaslääkereseptin uusintapyynnön paikalliseen terveyskeskukseen ilman että tarvis varata sinne aikaa?
-ap
Voi olla, että vaativat käynnin siellä ennen kuin uusivat reseptin, varsinkin jos et ole vuosiin siellä käynyt. Itse soittaisin huomenna ja kysyisin. Toisaalta tuskin sen uusimispyynnön lähettämisestä mitään haittaa on. Jos ei uusita, niin sitten sinun pitää varmaan varata sinne aika. Sen jälkeen luultavasti uusinnat hoituvat vain netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Älykkölä kirjoitti:
No ei... Sielä lukee mitä reseptilääkkeitä sulla on nyt käytössä , ja jos ne on lopussa, ne voi uusia sitä kautta. Ei voi tehä mitä sattuu.
Lue kysymys toiseen kertaan, ehkä se aukeaa sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkölä kirjoitti:
Lue kysymys toiseen kertaan, ehkä se aukeaa sulle.
Aloittaja kysyy voiko reseptin uusimispyynnön lähettää mihin tahansa, ja sinä vastaat, että jos kannassa näkyvät reseptilääkkeet ovat lopussa, ne voi uusia sitä kautta. Katsotaanpa... ei, en ymmärrä miten vastauksesi auttaa aloittajaa. Jos hän kerran on lähettämässä uusimispyyntöä, niin eiköhän hän tiedä, että reseptilääkkeet voi uusia kannan kautta.
Olen laittanut Omakannan kautta veenpainelääkkeideni reseptin uusimispyynnön terveyskeskukseen, jossa en ole tämän asian vuoksi koskaan asioinut (asioin yksityisellä) enkä muutenkaan kertaakaan tällä vuosituhannella. Reseptin uusimispyynnöstä meni noin 6 tuntia, kun sain tekstiviestin, että terveyskeskus on uusinut reseptini. Oleellista lienee, että on tuolla Omakannassa antanut sellaiset suostumukset, että reseptin uusija näkee Kansallisessa terveysarkistossa olevat sairaskertomustietosi ja voi niiden tietojen perusteella uusia reseptin.
Laita vaan terveyskeskukseen. Soittavat mahdollisesti sulle ensi viikolla kun olet uusi asiakas. Voivat laittaa labralähetteen tai uusia samantien riippuen tilanteesta.
Mulla oli meilahden korvaklinikan resepti ja laitoin sen terveyskeskukseen uusittavaksi vaikka en ollut koskaan aikaisemmin käynyt terveyskeskuksessa. Ollut aikaisemmin koulu-ja opiskeluterveydenhuollon piiriissä.
Ei mitään ongelmaa. Seuraavana päivänä tuli tekstiviesti että resepti on uusittu. Kannassa luki lisäksi että ennen seuraavaa uusintaa pitää varata aika.