Onko hyvää pikakahvia olemassakaan?
Kysymys on suunnattu niille, joiden käsitys hyvästä kahvista tarkoittaa jotain muuta kuin Juhla Mokkaa ja muuta markettikamaa. Uudella työpaikallani ei ole mahdollisuutta kahvinkeittoon ja ainoan valmiin "kahvin" saa ostettua automaatista, joten ei auta muu kuin tyytyä pikakahviin. Mutta mihin kannattaisi sijoittaa rahansa, jotta kahvitauon jälkeen hymyä ei täytyisi väkisin vääntää naamalle? Ainoa vaatimus on, että kahvikupin hinta pysyy jokseenkin järkevällä tasolla. En ole köyhä, mutta olen kaukana hyvätuloisesta.
Kommentit (38)
Euroshopper on hyvää
Meillä ei mökillä muuta juodakaan.
Olin ennen tyytyväinen Braseron suurkuluttaja, mutta nykyään pidän sen makua mitäänsanomattomana. Sen sitä saa kun totuttaa makunystyränsä parempaan. :)
Little'sin maustamattomat pikakahvit on ihan parhautta.
Ota omat kahvit termarissa töihin.
Lidlissä oli kolmea Bellarom-pikakahvia: Gold, Strong ja Mild tms. Mikä niistä on se jota usein kehutaan?
Ei ole. Tee oma kahvi kotona ja ota termarissa mukaan.
En omista kahvinkeitintä, sillä sellainen ei mahtuisi edes 25 neliön asuntooni, jossa on pieni avokeittiö. Vedenkeitin löytyy, joten keitän Rainbowin pikakahvia, joka käy perus kahvista. Panostan sitten enemmän teelaatuihin ja niitä löytyykin 15 eri laatua.
Yksi mikä pännii on maku pikakahvien rajallinen tarjonta. Mikäli suodatinkahveille löytyy vaikka mitä makuja eri brändeistä niin miksi ei sitten myös pikakahveille? Tarkoitus on vain maustaa kahvini enkä halua käyttää siirappia tai alkoholia tai niitä valmiiksi sokerijauheita.
Ostin tänään Little's Coconut.
Se mitä Minttu Räikkönen mainosti. Oli todella hyvää. Sain sitä kampaajalla mutta nimeä en muista. Nescafe mutta mikä niistä niin en muista.
Meillä kotona Jura ja Moccamaster niin silti tykkäsin siitä kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä Minttu Räikkönen mainosti. Oli todella hyvää. Sain sitä kampaajalla mutta nimeä en muista. Nescafe mutta mikä niistä niin en muista.
Meillä kotona Jura ja Moccamaster niin silti tykkäsin siitä kahvista.
Minttu joi Nescafe Gold kahvia. Nescafe on hyvää. Huomaa eron heti muihin jopa Lidlin pikakahveihin. Mikäli pääomaa löytyisi, niin perustaisin oman maku pikakahviyrityksen. Kahvi tulisi Italiasta.
Meillä juotiin ennen juhla mokkaa, mutta menekki oli niin pientä kotona että avattu paketti aina härskiintyi.
Nykyään juodaan nescafe goldia, vaikka onkin purukahvia niin ei maistu sellaiselle palaneelle sumpille.
Myykö nuo Espresso houset mitään makukahveja tai pikakahveja? Helsingissä monia Kahvi myymälöitä, mutta mitään pikakahvia ne eivät näytä myyvän.
Ulkomailla olen saanut. Se tosin oli selkeästi jauhemaista, kun meillä ne mitä olen maistanut ovat olleet murumaisia rakenteeltaan. Joku juuri kehui Lidlissä myytävää pikacapucinoa.
Africafe on pikakahvien aatelia. On se aika kallistakin, mutta todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pidän Little's-merkin italialaisesta pikakahvista. Se on tummaa ja vahvaa, ei mitään mautonta litkua. Olen maistanut montaa muutakin Little'sin pikakahvia, mutta ne oli turhan vaisuja makuuni. Niitä myydään ainakin Sittarissa ja 50 gramman purkki maksaa suunnilleen viitosen.
Mäkin pidän Little'sin italialaisesta pikakahvista. Afrikkalainen oli parempaa, mutta sitä ei ole ollut pitkään aikaan ainakaan omassa lähi-Sittarissani. Myös kolumbialainen on ihan jees.
Olen kokeillut myös joitain maustettuja Little'sin pikakahveja, mutta ne ei ollut lainkaan makuuni.
Nescafe Azera. Peltipurkki oranssilla kannella. Paljon parempaa kuin vaaleapaahtoinen suodatinkahvi. Juon tätä töissä, kun maha ei kestä mitään juhlamokkaa. Tämä on tummapaahtoista.
Vierailija kirjoitti:
Nescafe Azera. Peltipurkki oranssilla kannella. Paljon parempaa kuin vaaleapaahtoinen suodatinkahvi. Juon tätä töissä, kun maha ei kestä mitään juhlamokkaa. Tämä on tummapaahtoista.
No ei kyllä ole hyvää.
Bellarom, Nescafe, enemmänkin kiinni siitä että löytää sen oman vahvuuden mistä itse pitää.
Minulle pikakahvi on mieleisempi vaihtoehto kun suodatinkahvi. Mieluiten cappucino mutta jos ei sitä niin sitten pikakahvi.