Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvää pikakahvia olemassakaan?

Vierailija
22.10.2017 |

Kysymys on suunnattu niille, joiden käsitys hyvästä kahvista tarkoittaa jotain muuta kuin Juhla Mokkaa ja muuta markettikamaa. Uudella työpaikallani ei ole mahdollisuutta kahvinkeittoon ja ainoan valmiin "kahvin" saa ostettua automaatista, joten ei auta muu kuin tyytyä pikakahviin. Mutta mihin kannattaisi sijoittaa rahansa, jotta kahvitauon jälkeen hymyä ei täytyisi väkisin vääntää naamalle? Ainoa vaatimus on, että kahvikupin hinta pysyy jokseenkin järkevällä tasolla. En ole köyhä, mutta olen kaukana hyvätuloisesta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä pannukahvi, jauha sellaisista pavuista mitkä miellyttää itse aina juuri oikean tarpeeseen.

Oikeasti siihen ei mene sen enempää aikaa kuin vedenkeittoon pikakahvia varten.

Vierailija
2/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clipperin pikakahvi on oikeasti hyvää. ja vieläpä luomua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä pannukahvi, jauha sellaisista pavuista mitkä miellyttää itse aina juuri oikean tarpeeseen.

Oikeasti siihen ei mene sen enempää aikaa kuin vedenkeittoon pikakahvia varten.

Mahdollisuutta kahvinkeittoon ei ole, ei edes mikroa eikä mahdollisuutta omien tavaroiden säilyttämiseen sellaisessa paikassa jossa ehtisi käymään kahvitauon aikana. Pikakahvijauhe ja sekoitustikku mahtuu sentään työhousujen taskuun.

Kahviautomaatista saa kuumaa/lämmintä vettä suoraan kertakäyttöiseen muovimukiin ja sillä on pärjättävä.

Vierailija
4/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Bellarom on hyvää.

Vierailija
5/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niin makuasioita. Minusta parasta pikakahvia on Lidlin Bellarom Strong Mocha Blend. Se on kyllä aika vahvaa, joten jos on vaalean kahvin ystävä niin sitä ei kannata ostaa. Kerran ostin kokeeksi Kulta Katriina-pikakahvia, eikä se maistunut oikein millekään. Mä juon siis sekä töissä että kotona tuota Bellaromia.

Vierailija
6/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasero on oikeesti hyvää, selvästi eri makuista kuin peruspikakahvit. Vielä parempaa siitä saa kun tuplaa annostuksen.

Vierailija
7/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kanssa onko oikeasti hyvää Nespresso kahvia olemassakaan?

Vierailija
8/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa kaikkia mahdollisia ja mahdottomia kahvilaatuja. Sieltä se sitten löytyy joskus.

Vierailija
9/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Africafe

Vierailija
10/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taster's Choice

Vierailija
11/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
12/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.douwe-egberts.co.uk/products/pure-range/pure-indulgence/

Tätä juodaan meillä aamuisin kun pitää saada kunnon mukillinen.  Toivottavasti saa myös Suomesta, hinta- laatusuhde on todella kohdallaan. (Asun Englannissa ja ostan tarjouksesta noin £5 190g joka kestää kaksi viikkoa. )

Vierailija
13/38 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Little's-merkin italialaisesta pikakahvista. Se on tummaa ja vahvaa, ei mitään mautonta litkua. Olen maistanut montaa muutakin Little'sin pikakahvia, mutta ne oli turhan vaisuja makuuni. Niitä myydään ainakin Sittarissa ja 50 gramman purkki maksaa suunnilleen viitosen.

Vierailija
14/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eldoraado stokkalta. on hyvää.

Vierailija
15/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin luomu pikakahvi on hyvää. Oikeasti.

Vierailija
16/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on suunnattu niille, joiden käsitys hyvästä kahvista tarkoittaa jotain muuta kuin Juhla Mokkaa ja muuta markettikamaa. Uudella työpaikallani ei ole mahdollisuutta kahvinkeittoon ja ainoan valmiin "kahvin" saa ostettua automaatista, joten ei auta muu kuin tyytyä pikakahviin. Mutta mihin kannattaisi sijoittaa rahansa, jotta kahvitauon jälkeen hymyä ei täytyisi väkisin vääntää naamalle? Ainoa vaatimus on, että kahvikupin hinta pysyy jokseenkin järkevällä tasolla. En ole köyhä, mutta olen kaukana hyvätuloisesta.

Keitä sumpit piilossa, eli vaikka vessassa. ;-)

Tällainen keittää:

https://www.alibaba.com/showroom/one-cup-water-boiler.html

Ja kahvin voit keitetyllä vedellä tehdä tällä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pressopannu

Vierailija
17/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäten, että nuo em. vempeleet mahtuvat käsilaukkuun. Nainen ilman käsilaukkua ei ole nainen. Eli suomeksi sanottuna: Käsilaukut ovat naisilla sallittuja

Vierailija
18/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nescafe Kulta (tai Gold) on mainiota, jos ei halua kovin vahvaa kahvia.

Vierailija
19/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nescafe Brasero tms. on tosi hyvää, paahtoaste aavistuksen tummempi kuin kilpailijoilla.

Vierailija
20/38 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clipper on ainakin minun lemppari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä