Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin keskustella

Vierailija
21.10.2017 |

Mä haluaisin hirveästi keskustella ihmisten kanssa täälllä(kin), mutta sitten iskee heti turhautuminen että olkoot, ei varmaan kannata, tulee vaan ivaa ja haukkumista ym. heti. Yllätäkää mut, itsenne ja muut? Puhutaan ilman haukkumista? Kuka aloittaa? Ja mistäkö - no, aihe vapaa! :-)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri jouluverhot ja ensimmäiset jouluvalot :)q

Vierailija
2/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa! Joulu on ihana juhla ja ymmärrän tavallaan, että jotkut haluavat ottaa siitä kaiken ilon irti aloittamalla aikaisin :-) Mun mielestä aina on syytä juhlaan ja toivoisin ihmisten olevan tässäkin suvaitsevaisia toisiaan kohtaan. Tarkoitan esimerkiksi sitä, että "juhlii" kaiken Halloweenistä lähtien ihan jo lastenkin takia. On kiva järjestää kaikkea ja nähdä se ilo miettimättä näissä "syvempää" tarkoitusta. Sama pääsiäisen kohdalla, itse ainakin halusin järjestää virpomisia ym. Mitä mieltä olet? Pidätkö muistakin juhlapyhistä ja kuinka suhtaudut vaikkapa pikku "paholaisiin ja noitiin"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa! Joulu on ihana juhla ja ymmärrän tavallaan, että jotkut haluavat ottaa siitä kaiken ilon irti aloittamalla aikaisin :-) Mun mielestä aina on syytä juhlaan ja toivoisin ihmisten olevan tässäkin suvaitsevaisia toisiaan kohtaan. Tarkoitan esimerkiksi sitä, että "juhlii" kaiken Halloweenistä lähtien ihan jo lastenkin takia. On kiva järjestää kaikkea ja nähdä se ilo miettimättä näissä "syvempää" tarkoitusta. Sama pääsiäisen kohdalla, itse ainakin halusin järjestää virpomisia ym. Mitä mieltä olet? Pidätkö muistakin juhlapyhistä ja kuinka suhtaudut vaikkapa pikku "paholaisiin ja noitiin"?

Mun vuodessa on vain yksi juhla, se on joulu. :D En ole aikoihin viettänyt edes syntymäpäiviä ja jos voisin, jättäisin varmaankin kaikki muut juhlat juhlimatta kokonaan. Syy on minulla aika selkeä, en ole koskaan osannut järjestää minkäänlaisia pippaloita ja viihdyn parhaiten oman perheen kanssa. Joulu on täysin perhejuhla ja sillä on selkeä kaava ja perinne, miten sitä "kuuluu" viettää. Osaan siis järjestää kotiini joulun.

Mutta minä olenkin vielä lapseton. Luultavasti sitten jos lapsia joskus saan, vietän heidän kanssaan muutkin juhlat erilaisella innolla. Silloin se on heitä varten.

Vierailija
4/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuodessa on vain yksi juhla, se on joulu. :D En ole aikoihin viettänyt edes syntymäpäiviä ja jos voisin, jättäisin varmaankin kaikki muut juhlat juhlimatta kokonaan. Syy on minulla aika selkeä, en ole koskaan osannut järjestää minkäänlaisia pippaloita ja viihdyn parhaiten oman perheen kanssa. Joulu on täysin perhejuhla ja sillä on selkeä kaava ja perinne, miten sitä "kuuluu" viettää. Osaan siis järjestää kotiini joulun.

Mutta minä olenkin vielä lapseton. Luultavasti sitten jos lapsia joskus saan, vietän heidän kanssaan muutkin juhlat erilaisella innolla. Silloin se on heitä varten.

No mutta hienoa, että sulla on joulu :-) ja vietä ihmeessä sellaiset juhlat kuin haluat, ei kuten "kuuluu". Ei ole oikeaa tai väärää tapaa juhlia vaan jokainen voi muokata niitä halunsa mukaan. Ja en siis arvostellut vaan halusin vaan rohkaista sua tekemään niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Ja jos sulla ei vielä ole lapsia, niin miten suhtaudut jos ovellesi tulee (toivottavasti, ainakin ohjeistettu on!) asiallinen virpoja/karkin pyytäjä? Musta olis vaan niin kiva tehdä näitä ja ainakin meille saa tulla! Lapsille on niin kiva järjestää mukavia juttuja :-) Olen kyllä nyt alkanut lopettamaan nämä perinteet meilläkin kun ihmiset suhtautuu niin negatiivisesti.

Vierailija
5/5 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltojen viiletessä alkaa tehdä mieli juoluruokia, rosollia ja laatikoita. Lapsuuskodissa jouluruoka syötiin aina jouluaattona. Omassa perheessäni aloittelemme joulun joulukuun puolessa välissä, silloin kun tuntuu siltä. Aattona katamme pöydän juhlavasti ja syömme korkattua kinkkua.