Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elektroniikkaliikkeessä myyjänä. Mitä mieltä työnantajan ohjeesta?

Vierailija
21.10.2017 |

Ohje: Yritä aina myydä kalliimpi malli. Vaikka asiakas ei ilmiselvästi tarvitsisi kalliimpaa mallia, yritä taivuttaa hänet siihen suuntaan. Jos asiakas on enemmän kiintynyt halvempiin malleihin, yritä saada itsesi kohteliaasti ulos tilanteesta ja etsi toinen avustettava, joka on kiinnostuneempi kalliimmista tuotteista.

Muun muassa tällaisia ohjeita jaetaan. Mutta kun laitetaan tämä äärijohtajuus ohjeineen sivuun, työnantaja on ihan kiva tyyppi monella tapaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutku mie halluun tuon halavimman..."

-Tämä on meidän paras mallimme ja ehdottomasti kannattaa ostaa tämä nyt, niin ei sitten tarvitse heti olla vaihtamassa uuteen, kun tässä nämä ominaisuudet riittävät pitkälle tulevaisuuteen...

"Nii, mutku ei miul oo rahhaa ostoo sitä, ku se onnii tyyris..."

-No meillä on kyllä tarjolla osamaksusopimuksia hyvin kohtuullisella korolla ja pitkällä maksuajalla...

Vierailija
22/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kalleimmassa tuotteessa aina paras kate? Kuvittelisin, että olisi kannattavampaa myydä niitä tuotteita, joista jää käteen eniten. Ei kai se kallein tuote välttämättä sellainen ole?

Yleisesti kalleimmissa on korkeimmat katteet niin prosenteissa kuin myös euroissa. Toki aina löytyy joitain poikkeuksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa aika normaalilta myyntityöltä. Tuolla tavalla maksimoidaan voitto.

Miksi niitä halvempia malleja on sitten tarjolla?

Vierailija
24/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa aika normaalilta myyntityöltä. Tuolla tavalla maksimoidaan voitto.

No ei ole pidemmällä tähtäimellä kannattavaa. Varsinkin aikana, kun somessa tieto ja arvostelut leviää kulovalkean tavoin. Ei toisaalta ole kovin hyvää mainosta jos potentialisemmat "suuremman voiton" asiakkaat priorisoidaan. Me ollaan varakkaita ja ostetaan silti just sitä mitä me tarvitaan. Eikä meistä näy ulospäin varakkuus millään tavalla. Tulee vastenmielinen ja epäluottavainen olo liikkeeseen, jos meidät dumpataan "paremman" asiakkaan toivossa. Yleensä mennään tuossa vaiheessa muualle, eikä tulla kiikuttamaan rahoja liikkeeseen enää muidenkaan ostosten muodossa. Pitäköön tunkkinsa.

No ei se kauppiaskaan tommosia pihistelijöitä liikkeeseensä tarvitse eli pitäkää vaan omat tunkkinne.

Pihistelijä = ostaa tarpeeseen? Se tarve on mitä milloinkin. Ei me tosiaan tarvita mitään tiettyä liikettä siihen, monista paikoista löytyy tarvittava, et sikäli ei ole meidän menetys.

Me ei jaksettais missään somessa alkaa huutelemaan ikävistä kokemuksista, mut moni voi niin tehdäkin -ja tekeekin. Siinäpähän ihmettelevät sitten, kun ei asiakkaita näy.

Vierailija
25/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme että kivijalkakaupat kupsahtelee nurin. Netistä saa sen minkä haluaa ja halvemmalla.

Vierailija
26/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta epäeettinen ohje. Myyjän kuuluu palvella asiakasta mahdollisimman hyvin, ja kun asikas sanoo, ettei halua jotain, myyjän täytyy kunnioittaa sitä. Vaihtoehtoja myyjä voi esitellä, mutta jankkaamaan ei saa ryhtyä.

Juuri näin. Hyvin palvelluksi tullut asiakas palaa takaisin ja puhuu myös lähipiirilleen hyvää ko. liikkeestä. Lienee puljulle isompi etu kuin muutaman kympin kertavoitto yhdestä läppäristä. Liian kalliin tuotteen ostamaan painostettu asiakas menee harmissaan kotiin eikä alitajuisestikaan enää palaa kyseiseen liikkeeseen, kun tietää ettei myyjä kuuntele asiakkaan tarpeita ja toiveita.

Vierailija
27/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normi, tottakai pitää aina pyrkiä myymään kalliimpi. Tosin kannattaa pitää mielessä että asiakas kyllä vaistoaa tyrkytyksen ja se saattaa ärsyttää niin paljon että jää kokonaan tyhjin käsin.

Vierailija
28/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuputtamista ja tyrkyttämistä. Jos myyjä yli-innokkaana yrittää painostaa ostamaan jotain muuta, kuin mitä olen tullut hakemaan, luultavasti  räjähtäisin nauramaan. Noloa myyjälle. Onhan se koomista, jos aikuisille ihmisille ei myydä/ esitellä sitä mitä he tulevat ostamaan.

Ei kuluttajat ole niin tyhmiä, että suostuisivat vedätykseen. Esimiehesi on tollo! Ei pidä aliarvioida asiakkaita. Me äänestämme jaloillamme ja lompakollamme.

ps. Nettikaupoista saa yleensä halvemmalla ja siellä on parempia  tarjouksia.

Vierailija
29/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, mä tiedän tuon. Mulla on kuitenkin tilanne, että tarvitsisin ihan oikean arvion tuotteista, sillä olen äärimmäisen pienituloinen yh ja tavoitteeni on maksimoida hinta/laatu -suhde ihan jo lastani ajatellen (=mitä tasapainoisempi talous, sitä varmempi turva myös lapselle) eli pystytkö ymmärtämään tämän ja toimitko koskaan sen mukaan? En tarkoita sääliä (sitä en halua, usko pois), mutta velvollisuuteni on yrittää elättää meidät parhaalla mahdollisella tavalla ja joskus tuo on myös nöyryytyksenkin uhalla pakko sanoa ääneen. Miten siis on, oletko myös ihminen, et vain myyjä? Tajuatko edes, että useat ihan kunnolliset ja fiksutkin ihmiset saattavat kamppailla toimeentulonsa kanssa ja sinä voit auttaa heitä? Auttaa siis siinä, että myyt oikeasti sitä mitä he tarvitsevat.

Vierailija
30/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen elektroniikkaliike toimii niin, että ensin tuotteen hintaa nostetaan 50% ja sitten lasketaan 50% ja laitetaan -50% ALE.

Onhan tuo ihan hyvä alennus jo itsessäänkin. 100 € tuotteesta -> 150 € tuote ja sitten -> 75 €.

Kenties tarkoitit, että nostetaan hintaa 100 % ja sitten lasketaan 50 %, jolloin päädyttäisiin samaan hintaan kuin mistä lähdettiinkin liikkeelle.

Vierailija
31/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainaki vituttaa heti ihan kympillä jos yritetään myydä muuta kuin tarvitsen.

Vierailija
32/32 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jopa olla tosi hyvä juttu tuo kalliimman mallin tyrkyttäminen, kuten itselläni kävi kun olin läppäriä ostamassa. Olin tarjouksesta katsonut ensimmäiseksi läppärikseni sellaisen tarjousläppärin ja myymälässä oli todella asiantunteva myyjä joka esitteli useampia malleja ja perusteli mistä hintaerot johtuvat ja ihan suoraan sanoi että se halpa ei ole välttämättä kestävä, kannattaa ostaa kalliimpi.

No minä ostin reilusti kalliimman mallin kuin se katsomani tarjousläppäri oli ja olen kyllä ollut iloinen valinnasta, niin monta vuotta se on kestänyt käyttöä ilman vikoja ja ollut jokaisen euron arvoinen. Sitten taas kun seuraan ystäviä ja opiskelukavereita jotka ostaa niitä halvimpia malleja ja sitten kiroavat niiden paskuutta ja hajoamista, niin olen tyytyväinen että se myyjä sanoi asian suoraan ja myi mulle kalliimman mallin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä