Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rikkaat, voisitteko lopettaa leipäjonoista varastamisen, kiitos

Vierailija
21.10.2017 |

Meille köyhille ei teidän takianne riitä ruokaa jaettavaksi. Ymmärrättekö, että teidän takianne on vähemmän jaettavaa. Hävetkää!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ruokia kukaan tarvitse, ahneuttaan siellä jonossa seisoo ihan jokaikinen.

Suurin osa "köyhistä" menee ruokajakelun jälkeen alkoon. Tiedän kun moni on itse sen sanonut. Jos ei alkoon niin ostaa muuta naiset meikkejä tms .

Oikeasti suomessa ei kukaan kuole nälkään vaan kyse on röyhkeydestä ja valinnoista mihin vähät tai suuremmat tulot itsekukin laittaa. Oikeat köyhät eivät edes pääse ruokajonojen jatkeeksi useista syistä.

Tiedän monia joilla on ok-talot tai muut omat asunnot ja tekevät ulkomaanmatkoja ja käyvät nuukuuttaan hakemassa ilmaista ruokaa.

Vierailija
22/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ruokia kukaan tarvitse, ahneuttaan siellä jonossa seisoo ihan jokaikinen.

Sinun mielestäsi ei ole olemassa kansaneläkkeellä eläviä ihmisiä joiden rahoista suuri osa menee lääkkeisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi ei ole olemassa kansaneläkkeellä eläviä ihmisiä joiden rahoista suuri osa menee lääkkeisiin?

En ole tuo jolta kysyit, mutta voin sanoa että ei ole. Ihan paskapuhetta, pelkkä tekosyy huonolle elämänhallinnalle ja rahankäytölle. Et tainnut tietää, että on olemassa sellainen asia, kuin maksukatto (jotain 600€). Kukaan suomalainen ei joudu maksamaan lääkkeistään sitä enempää vuodessa. Tai no, maksukaton ylityttyä jotain 2 € per kerta. Kaikista köyhimmille sossu myös maksaa suoraan kaikki lääkkeet ja lääkärikäynnit jolloin kulut 0 €.

Vierailija
24/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄVETKÄÄMME!

Vierailija
25/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutti kun snäpissä eräs sanoi olleensa leipäjonossa, että "sai säästettyä muutaman lantin" joo, baarissa on varaa ravata kyllä.... ja pilkkasi "jeesustelua". vähän kunnioitusta!

Vierailija
26/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyit, mutta voin sanoa että ei ole. Ihan paskapuhetta, pelkkä tekosyy huonolle elämänhallinnalle ja rahankäytölle. Et tainnut tietää, että on olemassa sellainen asia, kuin maksukatto (jotain 600€). Kukaan suomalainen ei joudu maksamaan lääkkeistään sitä enempää vuodessa. Tai no, maksukaton ylityttyä jotain 2 € per kerta. Kaikista köyhimmille sossu myös maksaa suoraan kaikki lääkkeet ja lääkärikäynnit jolloin kulut 0 €.

Taas kommentti josta huomaa ettei asiasta ole oikeasti mitään kokemusta. 600 on iso raha maksaa lääkkeistä. Siihen ei edes kuulu kaikki tarvittavat lääkkeet ja lisäravinteet. Saati muut tarvittavat tai auttavat asiat. Sossu voi maksaa niille jotka ovat vakiasiakkaita, mmutta muut älkööt vaivautuko. 600e lääkkeisiin ja toinen polimaksuihin. Ruoka-apu on suuri apu.

Vierailija
27/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä kehtaisi mennä turhaan eikä ole tarvettakaan "säästää" vaikka olen työtön.

Oksettavaa kuinka ahneita jotkut ovat.

Vierailija
28/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity leipäjonoon, mutta tuo maksukatto on outo juttu. Itse luulin, että kun tulee täyteen, alennus lääkkeistä tulee automaattisesti, kun apteekista ostat.

No ei, minulle tuli Kelasta kirje alkuvuodesta, että maksukatto on ylittynyt edellisen vuoden lokakuussa ja voitte hakea palautusta. No, ei minulla ollut kuitteja tallessa enää (tai osa oli ja osa ei), enkä muistanut, missä apteekissa olin milloinkin asioinut, yleensä siellä, missä kauppa-asiat satuin hoitamaan. Eli olisi pitänyt toimittaa jokainen kuitti Kelaan maksukaton ylityttyä, en vaan tiennyt, milloin se oli ylittynyt, ennen kuin monta kuukautta jälkikäteen Kelan lähettäessä lomakkeen, jolla voi hakea palautuksen!

Kun kela-korvattavista lääkkeistä kuitenkin näytetään kela-korttia, miksi asiaa ei voi hoitaa suoraan, nykypäivän korttiyhteiskunnassa. Jäi saamatta palautukset, yhden kuitin sain yhdestä apteekista tulostettuna, enhän edes muistanut enää missä apteekissa olin asioinut. Plus pkl- ja erik.lääkäri plus sairaalakäynnit ja -hoidot.

Näinkö tämän maksukaton kuuluu toimia? Mulla tulee varmaan useita kymmeniä kuitteja muutamassa kuukaudessa, varsinkin nyt, kun lääkkeitä ei voi hakea yhdellä kertaa.

Vierailija
29/64 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa "köyhistä" vain murto-osa oikeasti tarvitsisi ruoka-apua. Ongelmat on siinä mihin kaikkeen turhaan se raha käytetään (tupakka, alkoholi, tekoripset ja Tukholman matkat yms). Elämän- ja taloudenhallintaa pitäisi opettaa ja avustuksia/tukia maksaessa pitäisi valvoa mihin sitä rahaa on käytetty.

Vierailija
30/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää tämän ketjun ne ihmiset, jotka kuvittelevat, että vain alkoholisoituneilla voi olla pulaa ruoasta. Ihan perusjutut kuten opintolainojen lyhennykset ja opintolainojen korot voivat viedä kaikki tuet vuokran jälkeen.

Vierailija
31/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

”””” rikkaat, voisitteko lopettaa leipäjonoista varastamisen, kiitos ””””

Niin vasemmistolaiselta kuullostava aloitus, mutta mutta, täytyy myöntää että olen tästä asiasta 100% samaa mieltä.

Jos joku jolla on jo perusasiat kunnossa leipäjonoon menee, niin tuollaisen ihmisen joutaisi pyöritellä tervassa ja höyhenissä.

Vierailija
32/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vasemmistolaiselta kuullostava aloitus, mutta mutta, täytyy myöntää että olen tästä asiasta 100% samaa mieltä.

Jos joku jolla on jo perusasiat kunnossa leipäjonoon menee, niin tuollaisen ihmisen joutaisi pyöritellä tervassa ja höyhenissä.

Miksi omien asioiden hyvin hoitamisesta pitää rangaista?

Vierailija
33/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keskituloinen enkä kehtaisi mennä leipäjonoon. Joten ne "rikkaat" leipäjonossa kävijät on varmasti vain pieni osa ihmisiä. Suurin osa avusta menee juuri eläkeläisille, päihdeongelmaisille, opiskelijoille jne.

Kun päihdeongelmaisia syyllistetään käymisestä leipäjonossa täytyy muistaa, että he eivät luultavasti enää mahda sairaudelleen mitään. He yrittävät päästä päihteistä eroon mutta silti joka kuussa rahat menee päihteisiin. Ajatelkaa miten he itse kärsii, kun ei itse pysty muuttamaan tilannetta. Päihdekuntoutuksia on, mutta kaiklle ei ole niistäkään apua.

Vierailija
34/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi omien asioiden hyvin hoitamisesta pitää rangaista?

Onko se rangaistus, jos köyhäinapua ei annettaisi sellaisille jotka eivät sitä tarvitse?

Vierailija
35/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin täällä oli ketju sairaalloisen itarista ihmisistä ja siitä, millaisia hullunkurisia muotoja heidän piheytensä saa. Leipäjonoissa ravaaminen (ilman todellista tarvetta) lienee noille kitsastelijoille ihan tyypillistä.

Vierailija
36/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa "köyhistä" vain murto-osa oikeasti tarvitsisi ruoka-apua. Ongelmat on siinä mihin kaikkeen turhaan se raha käytetään (tupakka, alkoholi, tekoripset ja Tukholman matkat yms). Elämän- ja taloudenhallintaa pitäisi opettaa ja avustuksia/tukia maksaessa pitäisi valvoa mihin sitä rahaa on käytetty.

Niinpä. Sama kuin alettaisiin jakamaan 50 euron seteleitä, ja sitten ihmeteltäisiin, että onpa Suomessa paljon köyhiä kun ”joutuvat” jonottaa noita seteleitä.

Vierailija
37/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo, en polta, en ole poistunut kotikaupungistani yli kymmeneen vuoteen. En meikkaa, en käy ulkona esim. elokuvissa. Uusia vaatteita en ole ostanut myöskään vuosiin, viimeksi ostin lakanat, kun kaikki vanhat olivat kuluneet puhki. Nekin olivat käyttetyinä saatuja.

Kuluni: vastike/vuokra, rahoitusvastike, sähkö, vesi, netti, kännykkä (puhun vain pakolliset asiointipuhelut), lääkkeet, ruoka. Välttämättömät hygienia- ja siivousaineet ja -tarvikkeet. Kävelen asioille, en omista autoa enkä käytä maksullisia kyytejä. Mitään muuta en osta tai mihinkään muuhun en ole rahaa käyttänyt vuosiin. Joka kuukausi joudun miettimään, ostanko ruokaa vai lääkkeitä. Tällä hetkellä en kestä olla nälässä, joten olen jättänyt lääkkeet ostamatta.

Vierailija
38/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon saa mennä kaikki jotka haluaa,ei siellä tilitietoja kysellä.

Vierailija
39/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkoisten tekijöiden perusteella voi sanoa, kuka on köyhä. Kuka tahansa voi pitää itseään köyhänä - ei sille ole mitään virallista määritelmää. Esimerkiksi ruuanhakijan ylipaino on merkki siitä että henkilöllä on varastoja omasta takaa, eikä pieni paasto ole pahitteeksi. Akuuttia ravinnon tarvetta ei hänellä siis ole.

Jos halutaan että hakijalla on jokin tietty tulotaso, silloin jokaiselta jonottajalta pitää edellyttää diakoniatyöstä saatua todistusta ruoka-avun tarpeellisuudesta. Kun todistus edellytetään, tippuvat ahneuden takia ilmaista ruokaa hakevat jonottajien joukosta. Niin kauan kuin kaikki saavat tulla, kaikki tulevat.

Vierailija
40/64 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo, en polta, en ole poistunut kotikaupungistani yli kymmeneen vuoteen. En meikkaa, en käy ulkona esim. elokuvissa. Uusia vaatteita en ole ostanut myöskään vuosiin, viimeksi ostin lakanat, kun kaikki vanhat olivat kuluneet puhki. Nekin olivat käyttetyinä saatuja.

Kuluni: vastike/vuokra, rahoitusvastike, sähkö, vesi, netti, kännykkä (puhun vain pakolliset asiointipuhelut), lääkkeet, ruoka. Välttämättömät hygienia- ja siivousaineet ja -tarvikkeet. Kävelen asioille, en omista autoa enkä käytä maksullisia kyytejä. Mitään muuta en osta tai mihinkään muuhun en ole rahaa käyttänyt vuosiin. Joka kuukausi joudun miettimään, ostanko ruokaa vai lääkkeitä. Tällä hetkellä en kestä olla nälässä, joten olen jättänyt lääkkeet ostamatta.

Myy asuntosi niin saat ostettua sekä ruokaa että lääkkeitä.