rikkaat, voisitteko lopettaa leipäjonoista varastamisen, kiitos
Meille köyhille ei teidän takianne riitä ruokaa jaettavaksi. Ymmärrättekö, että teidän takianne on vähemmän jaettavaa. Hävetkää!
Kommentit (64)
Tämä on asiaa!
Eikä pidä hamstrata niinkään että kaapit on täynnä edellisiä ja vanhimpia pitää heittää biojätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tule aikaisemmin jonoon. Miksi koet köyhänä olevasi etuoikeutettu?
Ei ajalla ole merkitystä sellaisissa paikoissa jossa lasketaan ensin jonossa olevien määrä ja jaetaan sitten sapuskat kyseisellä määrällä. Osa jakajista ilmoittaa, että tasajako suoritetaan aina tuloajasta riippumatta.
Rikas voi mennä kauppaan ostamaan ruokaa rahalla, köyhällä ei ole tätä mahdollisuutta.
Onko RIKKAIDEN käyminen leipäjonossa yleistä? Määrittele rikas tässä asiayhteydessä.
Täysin samaa mieltä!
Se ei ole sinun paikkasi, jos olet siellä siksi ettei mielestäsi kannata ruuasta maksaa kun sitä saa ilmaiseksikin.
Vierailija kirjoitti:
Onko RIKKAIDEN käyminen leipäjonossa yleistä? Määrittele rikas tässä asiayhteydessä.
Eräällä hakijalla oli ökymersu ja toisella uusi citymaasturi... Liian RIKKAITA verrattuna heihin, joilla ei ole autoa, ei varaa polttoaineeseen, renkaiden vaihtoon, autohuoltoihin ym. Plus he, jotka "säästävät" ulkomaan matkoihin käymällä leipäjonoissa, pois sieltä, että me oikeasti köyhät saamme tarvitsemamme. Teidän takianne ihmiset näkevät nälkää, käytätte ruokajonoja köyhien ihmisten nälkiinnyttämiseen.
eläkeläiset ne siellä varastaa, katso kuinka paljon leipäjonossa on eläkeläisiä! Hurstin valinna leipäjonossa kerran jututin lihavaa eläkeläismammaa joka oli jo hakenut aamulla eka satsin pyörälliseen laukkuunsa evustusta ja odotti nyt hurstin jonossa lisää! valitti vielä että helsingin kaupunki varastaa hänen rahansa sähkölaskulla, kun 200 e oli sähkälasku viimeksi! kaipa jos on pakastimet täynnä rohmuttua ruokaa ja asuu omakotitalossa vielä kuten sanoi
Tiedän monen varakkaan joka käy leipäjonoissa kun ei piheyttään osteta ruokaa kaupasta! Eräs itseasiassa luuli että leipäjono on tarkoitettu hyvin toimeen tuleville tms. Tälläkin ihmisellä velaton asunto ja tilillä suuret varat. On vaan niin pihi että menee jo sairauden puolelle. Kauppojen alennuslappujen, esim.60%, leipäjonoissa on enää vähemmän jaettavaa ja mielestäni varakkaiden ei kuulu siellä asioida eikä viedä pienituloisten viimeistä oljenkortta! Näin on näreet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ajalla ole merkitystä sellaisissa paikoissa jossa lasketaan ensin jonossa olevien määrä ja jaetaan sitten sapuskat kyseisellä määrällä. Osa jakajista ilmoittaa, että tasajako suoritetaan aina tuloajasta riippumatta.
Rikas voi mennä kauppaan ostamaan ruokaa rahalla, köyhällä ei ole tätä mahdollisuutta.
Ei kyllä kukaan ole laskenut jonottajia silloin kun ite oon käynyt. Jokainen saa tietyn satsin eikä ole tullut vastaan, että ei olisi riittänyt
Ei varaa renkaidenvaihtoon? Ihan itse vaihdetaan, hyvätuloisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei varaa renkaidenvaihtoon? Ihan itse vaihdetaan, hyvätuloisia ollaan.
Teetkö renkaat itse? Oletpa taitava, Ihailen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä hakijalla oli ökymersu ja toisella uusi citymaasturi... Liian RIKKAITA verrattuna heihin, joilla ei ole autoa, ei varaa polttoaineeseen, renkaiden vaihtoon, autohuoltoihin ym. Plus he, jotka "säästävät" ulkomaan matkoihin käymällä leipäjonoissa, pois sieltä, että me oikeasti köyhät saamme tarvitsemamme. Teidän takianne ihmiset näkevät nälkää, käytätte ruokajonoja köyhien ihmisten nälkiinnyttämiseen.
Mullakaan ei ole varaa autoon. Olen säästeliäs ja joskus tuen säästöäni menemällä hakemaan ilmaista ruokaa, mutta vain muutaman kerran vuodessa. Siellä lienevät monet alkoholisteja. Tuskin saavat minua paljon vähempää rahaa, mutta riippuvuuksien takia eivät voi elää säästeliäästi. Olen onnekas, koska en ole ajautunut elämään, jossa on pakko hakea ilmaista ruokaa. Mistä sinun köyhyys muuten johtuu? Koetko että yhteiskunta on pettänyt sinut?
Jep. Itsekin olen köyhä, siis elän työmarkkinatuella pelkästään, mutta en kehtaa käydä leipäjonoissa. Ihan vaan siksi, kun olen aina tullut toimeen ilmankin. Hävettäisi viedä joltain, joka ei ihan oikeasti pysty maksamaan jotain pakollista eikä oikeasti tule toimeen. Jos elämäntilanne joskus muuttuu enkä enää pysykään hengissä tällä tuella, niin ehkä sitten voin jo hyvällä omallatunnolla hakea leipäjonostakin...
Vierailija kirjoitti:
Jep. Itsekin olen köyhä, siis elän työmarkkinatuella pelkästään, mutta en kehtaa käydä leipäjonoissa. Ihan vaan siksi, kun olen aina tullut toimeen ilmankin. Hävettäisi viedä joltain, joka ei ihan oikeasti pysty maksamaan jotain pakollista eikä oikeasti tule toimeen. Jos elämäntilanne joskus muuttuu enkä enää pysykään hengissä tällä tuella, niin ehkä sitten voin jo hyvällä omallatunnolla hakea leipäjonostakin...
Totta. Irvokkaita nämä varakkaatkin hakijat, jotka vievät enemmän tarvitsevilta ruuan, anheet paskat.
Mä menin kerran silloisen ystäväni kanssa hakemaan sellasta EU:n tukipakettia tai jotain. Ystävä oli yhden lapsen työtön yh ja minä yksin elävä työssä kävijä, tulin vallan hyvin toimeen omillani.
No, sinne kun mentiin, niin ystävä alkoi lappaa tavaraa kassiinsa ja siellä ollut joku vartija-akka sanoi mulle, että tuossa sullekin pussi, ala vain sinäkin täyttää. Sanoin, että en tullut hakemaan pakettia, en tarvitse. Herranjestas sitä sen akan ilmettä, niin kun että "Aaaai... kuvitteletsä olevas liian hyvä vai?" Ihan SELKEÄSTI veti herneen nenään.
Mä vaan mietin, että minkä ihmeen takia. Ne ei olleet sen romuja, se oli vain siinä töissä katsomassa että homma toimii, ei tuomitsemassa ketään.
Jälkeen päin sanoin tälle ystävällenikin tästä. Ystäväni oli hänkin sitä mieltä, että olisin nyt kyllä voinut ottaa sen paketin, vähän näreissään oli. Sanoin, ettei niitä paketteja ole tarkoitettu omillaan toimeen tuleville ja mietipä sitä, että minun hakema paketti voi olla pois joltain joka sen oikeasti tarvii. Ystävä tähän tiuskaksi "No ei kai niitä kukaan oikeasti tarvii!" Ja ihan totta, roskiin menikin suuri osa haetuista elintarvikkeista.
Ja näinpä siellä jonossa hakemassa pakettejaan ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä, että ei sillä paikkakunnalla tosiaan taida olla oikeasti tarvitsevia. Mun mielestä ne on röyhkeitä roistoja. Jos niitä paketteja tehtäis vähemmän, niin ne jotka niitä tarvii vois saada parempilaatuista tavaraa ja ehkä useammin. Huhhuh, tästä on vuosia aikaa, mutta edelleen kiehahtaa kun muistelen. Tekis melkein mieli ilmiantaa tämä paikkakunta, että ei sinne mitään ruoka-apua!
Tiedän erään rouvan, jolla on omakotitalo ja hyvä eläke. Hän käy hakemassa viikoittain eu-kassillisen ruokaa sekä autolla myllypuron leipäjonossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään rouvan, jolla on omakotitalo ja hyvä eläke. Hän käy hakemassa viikoittain eu-kassillisen ruokaa sekä autolla myllypuron leipäjonossa.
Ei muualla Suomessa jaeta eu-kasseja viikottain?
Ainahan sellaisia ihmisiä on joukossamme, jotka pitävät huolen siitä, että ovat varmasti paikalla, jos jotain jaetaan ilmaiseksi. Heidän ajatuksensa on, miksi maksaa, jos kerran saa maksuttakin. Jotkut heistä myyvät maksuttomat hamstrauksensa sitten niille, jotka eivät enää jaksa tai kykene leipäjonoon.
Mä olen joskus hakenut ja saanut sellaisen jouluruokapussin. Tulihan siitä vähän syyllinen olo. Kukaan ei epäillyt etteikö mulla siihen oikeutta tai jopa tarvetta olisi, kun tulot näyttänee yhtä "surkeilta" kuin muillakin hakijoilla. Viime vuonna en enää kehdannut hakea enkä tänäkään vuonna taida. Ei oo pokkaa, kun en nälässä joudu kuitenkaan olemaan.
Mihin muiden tukia saavien rahat menee, mietin.
Ei niitä ruokia kukaan tarvitse, ahneuttaan siellä jonossa seisoo ihan jokaikinen.