Jos aikuinen ihminen pelkää hammmaslääkäriä hän tarvitsee mt-hoitoa
Ei todellakaan ole normaalia ja tasapainoisen ihmisen merkk jos pelkää kuollakseen jotain ”poran lipsahtamista”. NAURETTAVAA!
Kommentit (14)
Jos sinäkin olisit ollut tupakalta haisevan, kiroilevan ja kovakouraisen hammaslääkärin käsittelyssä, olisit kuunnellut odotushuoneessa koulukavereittesi huutoa ja itkua oven takaa, et pitäisi sitä ollenkaan naurettavana.
Eikä se voi kovin naurettavaa olla, jos puolet aikuisista olisi sen vuoksi mielenterveyshoidon tarpeessa.
Onneksi nuorimmat hammaslääkärit eivät ole niin pahoja. Jopa minä olen päässyt hammaslääkäripelostani, vaikka olen ehtinyt pelätä jo yli puoli vuosisataa.
Toivoa paremmasta hammashoidon tulevaisuudesta siis on.
Ap, tutkimuksen mukaan Duodecim, 2017; joka kolmas aikuinen pelkää hammaslääkäriä. Eli, olet väärässä. Näillä aikuisilla ei ole mielenterveyden ongelmia, ei myöskään sairauksia. Heillä on taustallaan huonoja hammaslääkärikokemuksia, huonoa kohtelua.
Luuletko että moni ei ihan mielellään ottaisi vastaan sitä hoitoa? On ihan hemmetin kallista käydä yksityisillä pelkoon erikoistuneilla lääkäreillä, joten en vaan hoida hampaitani.
Minä en pelännyt hammaslääkäriä ennen nuorta aikuisikää, tykkäsin käydä. Sitten mulle alettiin tekemään oikomishoitoa hammaslääkärin toimesta, jonka yleisin lause oli "tää ei voi sattua" "lopeta toi venkoilu, tää ei voi sattua". Ja mua oli siis esim. porattu ilman puudutusta ennen yms, enkä ollut valittanut.
Lopulta minä, rauhallinen ei-kipuherkkä ihminen itkin ja huusin hysteerisenä, etten voi mennä enää sinne rääkättäväksi. Äitini maksoi yksityisellä rautojen poiston.
Haista ap pitkä p ja trollaa muualla!
Ihan paska trolli. Ihminen ei tarvitse mt-hoitoa jos pelkää tai jännittää hammaslääkärikäyntiä. Hän tarvitsee vaan hellää ja potilasta kuuntelevaa ja huomioon ottavaa hoitoa.
Pelko ja jännittäminen ovat normaaleja asioita. Voisi sanoa että henkilö joka ei pelkää voi tarvita mt-palveluiden apua. Hoidon ylimielisen henkilön kohdalla voi aloittaa empatiakyvyn kasvattamisella ja sairaanloisen uhkarohkeuden kytkemisellä.
Samaa mieltä,hullu on ihminen joka pelkää hammaslääkäriä.
Joskus 70-luvulla se oli kamalaa kun ei käytetty puudutusaineita mutta nykyään täysin turhaa pelätä.
No, antaa tulla sitten sitä mielenterveyshoitoa. Olisi tosi mukava joskus mennä hammaslääkäriin jännittämättä. Nykyään sentään pystyn jo käymään, kun löysin asiallisen, mukavan (yksityisen ja kalliin) hammaslääkärin, joka osaa ottaa pelot huomioon hoidossa.
Älä piruile, minulla on ollut kerran juuri tuollainen kokemus hammaslääkäristä. Elettiin 60-lukua ja kouluhammaslääkäri porasi vahingossa kieleeni. Tuon jälkeen hammaslääkärissä käynnit ja ajatuskin sinne menosta on saanut minut tärisemään kauhusta. Nyt kerään rohkeutta, jotta pystyisin tilaamaan ajan ja menemään kahden hampaan takia sinne.
Olipa tyhmä avaus.
Kaikki pelkää jotain.
Mutta ehkä elämä on sitten yksi suuri mielisairaus.
Itse en pelkää, kun ei ole syytä eikä traumoja, mutta äitini on meinannut tukehtua, kun ei pysty hengittämään nenän kautta.
Minä pakottaisin ihmiset hammaslääkärille. Me maksamme veroissa ne sydän ym taudit jotka huono suuhygienia aiheuttaa.