Mallin töistä haaveileva tytär
17 v tyttäreni oli eilen I love me -messuilla ja kävi siellä testikuvissa ja sai kutsun casting-tilaisuuteen. Pienen googlailun jälkeen näyttäisi siltä, että tää puoti on samanlainen kuin Elite. Elitestä joku mies otti pari vuotta sitten yhteyttä Instan kautta, mutta tyttö ei mennyt sinne. Tyttöni on mallinmittainen pitkä ruipelo, jolla on erikoiset piirteet ja hyvä itsetunto. Oon himmaillut näitä mallihaaveita jo useamman vuoden, mutta miten mallintöistä haaveilevan tulisi edetä.
Jotenkin tuollainen "tuu meille käästingiin, niin pääset kurssille, joka maksaa yli 600 euroa ja töistä ei ole takuuta" -meininki kuulostaa ihan rahastukselta. Toki siellä on tyrkyllä paljon sellaisia massatyttöjä, joita äiti on aina kehunut maailman kauneimmaksi ja totuus on sitten sellainen, että samanlaisia on 13 tusinassa.
Tuo mallihomma voisi olla ihan kokeilunarvoinen juttu senkin takia, että tyttö on aina kärsinyt laihuudestaan ja tuolla alalla se olisi hyvä juttu. Itsetuntokin on neitosella vahva ja varmasti osaa ottaa kaikki kritiikit oikein. Voi näitä äidin mietteitä :-D
Kommentit (35)
Suomessa ei tapahdu kunniallisten mallitoimistojen kanssa mitään epäilyttävää. Ne ovat turvallisia. Mutta "mallitoimistoja" on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tapahdu kunniallisten mallitoimistojen kanssa mitään epäilyttävää. Ne ovat turvallisia. Mutta "mallitoimistoja" on moneksi.
Suomessa ne ei ole tosiaan paritusrinkejä, mutta joskus lähetetään keikalle paikkaan, joka liittyy tuollaiseen ja huumeet liikkuu suomenkin ns. kunniallistenkin toimistojen parissa.
En nyt ihan ymmärtänyt, miten hyväitsetuntoinen tyttö on voinut aina kärsiä laihuudestaan? Onko kärsimyksen siis aiheuttanut joku laihduttava sairaus vai ihmisten kommentit laihuudesta? Jos jälkimmäinen, niin silloin voi se mallimaailman kritiikki tuntua pahalta, vaikka äiti uskoisikin että tytär osaa ottaa kritiikit oikein.
"Voi näitä äidin mietteitä"
Tuli vähän oksennusta suuhun. Mamsellin lauantaiprovon loppukaneetti.
Noh, kyllä se elämä alkaa tuntua taas jännemmältä, kun saa muutaman muun mamman sormet sauhuamaan näppäimistöllä elämän karuja totuuksia tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärtänyt, miten hyväitsetuntoinen tyttö on voinut aina kärsiä laihuudestaan? Onko kärsimyksen siis aiheuttanut joku laihduttava sairaus vai ihmisten kommentit laihuudesta? Jos jälkimmäinen, niin silloin voi se mallimaailman kritiikki tuntua pahalta, vaikka äiti uskoisikin että tytär osaa ottaa kritiikit oikein.
Provojen huono puoli on se, että niissä voi käydä tällaisia mokia.
Ne on vissiin aika harvassa ne tytöt, jotka oikeasti pystyvät elättämään itsensä mallin hommilla.
Aika pelottavan näköistä porukkaa http://www.paparazzi.fi/women
Onko trendi nyt vaan niin angstinen vai mikä on, kun osa näyttää ihan ruumiilta ja osa pahoinpidellyiltä?
Jarruttele niitä haaveita vielä edelleen, mallimaailma ei ole kiva ja moni kasvaa kieroon. Oon itse tosi tyytyväinen, kun akne aikoinaan esti minua aikanaan, olisivat ottaneet aknenkin kanssa, mutta tajusin itse, että paha akne vain pahenee kaikista meikeistä. Nåin aikuisena kaikenlaista nähneenä sanon, että hyä oli että oli se akne.
Kiitos asiallisista vastauksista, vaikka joku epäilikin provoksi - yllättävää sinänsä, kun kyseessä AV :-D Miksi ihmeessä mä tekisin aloituksen jos mulla ei olisi tytärtä. Itse asiassa niitä on kolme - tässä kyseessä on kuopus. Mä olen siis hillinnyt näitä mallitoiveita jo usemman vuoden, mutta nyt ajattelin, että katsokoon tämä kortin. Ja jatkuvat laihuudenihmettelykommentit voivat ärsyttää, vaikka olisi hyvä itsetunto. Ihan vaan vinkiksi kyökkitsykoloogille.
Mutta joo, kunnon mallitoimistoon otamme yhteyttä ja jos näytetään ovea saman tien, niin elämä jatkuu koodariopinnoissa ja ratsastusharrastuksessa ihan samaa rataa kuin ennenkin :-) Eipähän ainakaan tytsyn tarvi harmitella myöhemmin, että miksi ei uskaltanut kokeilla.
Syksy jatkoja kaikille :-)
Vierailija kirjoitti:
Minkä pitunen tyttö on?
175cm/53kg
Olkoon vaikka paritusta, mutta olisiko Saimi Hoyer kysytty puhuja, luennoitsija ja hotellin omistaja, ellei ensin olisi luonut uraa mallimaailmassa? Olisiko nobody-kirjallisuustieteilijää tai -toimittajaa napattu puhumaan satapäiselle yleisölle tuosta noin vaan? Kyllä se huippumallin ura kuitenkin avaa monia ovia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole tytärtä.
Ja sulla ei ole elämää.
Mallin ei kuulu maksaa kuvauksista mitään. Jos mallitoimisto alkaa esitellä jotain maksullisia kursseja sun muuta hömppää, niin ei muuta kuin ovesta pihalle. Ala on varmasti kova, mutta niin on moni muukin ala. Huumeita liikkuu muuallakin kuin mallialalla, jos nuori niistä kiinnostuu niin ei tarvitse lähteä mallialalle, riittää että menee kaupungin keskustaan.
Ei ei. Oikeasti se menee niin, että bongataan kadulta tai jostain tapahtumasta tai vaikka otetaan selvää kuka on ja soitetaan mallitoimistosta kotiin, ja sitten otetaan koekuvat ja lähdetään tekemään töitä, mikäli kuvat ovat hyviä.