Raskaana sushibuffaan, mitä uskaltaa syödä?
Raakaa lohta varmaan ei uskalla ottaa, mutta voiko kaikkia muita susheja syödä?
Kommentit (8)
Miten raaka kala on muka pahasta raskaana?
Käytä ehkäisyä jos menet sushibuffaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei noissa buffissa ole raakaa kalaa juuri ollenkaan, koska laadukas tuore kala on kallista. Lähes kaikki sushit tehdään jostain muusta kuten munakkaasta, tofusta, kurkusta, avokadosta tms. Sen kun syöt. Hätävarjelun liioittelua se lohenkin välttäminen mielestäni mutta se on sitä nykyaikaa.
Kiitos vastauksesta. Noin olin itsekin ajatellut, että voisi syödä sitä tonnikalatahnasushia ja kurkkusushia ym, se mädin näköinen juttukin taitaa olla vain merileväpalloja eli uskaltanee syödä. Mutta entäs ne ravun näköiset sushit? Ap.
Minä olen syönyt raskaana pelkkää tofusushia, koska se on muutenkin herkkuani. Mutta varmaan kannattaa kysyä paikan pitäjältä. Maailmalla sushipaikat tarjoilevat äitiyslajitelmia.
Ei kun voi ei, googlailin asiaa ja sanottiin että merilevää ei saisi syödä raskaana, eli niitä makirulliakaan ei saisi. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun voi ei, googlailin asiaa ja sanottiin että merilevää ei saisi syödä raskaana, eli niitä makirulliakaan ei saisi. Ap.
Juu, syynä mahdollinen jodin yliannostuksen vaara. Suomi lienee maailman ainoa maa, jossa tämä riski on tiedostettu.
Samat viranomaiset ovat muuten huolissaan, kun suomalaiset ovat lakanneet käyttämästä jodioitua suolaa. Jopa 36 prosenttia suomalaisista kärsii jodin puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo. Kuinka paljon muutamassa palassa on levää ja sitä jodia. Jotain suhteellisuudentajua.
No ei noissa buffissa ole raakaa kalaa juuri ollenkaan, koska laadukas tuore kala on kallista. Lähes kaikki sushit tehdään jostain muusta kuten munakkaasta, tofusta, kurkusta, avokadosta tms. Sen kun syöt. Hätävarjelun liioittelua se lohenkin välttäminen mielestäni mutta se on sitä nykyaikaa.