Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada kunnon päivärytmi

Vierailija
21.10.2017 |

Olen pitkällä vapaalla, lapset kouluikäisiä. Ongelma on se että hukkaan päiväni johonkin kummaan haahuiluun. Aamulla kyllä herään ajoissa laittamaan lapset kouluun, mutta sitten lojun sohvalla tai surffailen netissä iltapäivään jolloin taas huomaan etten ole saanut mitään aikaiseksi. Illalla sitten hösään kotityöt nopeasti kun pitäisi olla lasten kanssa. Mulla pitäisi varmaan olla ihan kellotettu aikataulu?! Piti tehdä kaikkea kivaa kun kerrankin on mahdollisuus, mutta hukkanhan tämä valuu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kenenkään asiaan puuttumista, ihan omilla rahoilla lomailen :-) Mistään en saa korvauksia, en ole saikulla tms.

-AP

Vierailija
2/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei luontainen rytmi kelpaa?  Ei 8-16 rytmi ole mikään lakiin kirjoitettu.

Vierailija
4/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellotus, yäks! Herään aamulla, teen aamutoimet ja lähden ulos samalla ovenavauksella lasten kanssa, välillä saatan lapsia koulun suuntaan. Urheilen ja palaan kotiin kaupan kautta. Laitan maukasta kevyempää ruokaa vain itselleni (kasviksia, kalaa... sellaista joka on hyvä syödä pois heti kun valmistuu) ja iltapäiväksi lapsille ruoan. Pyykinpesukone pyörii. Juttelen koulusta palaavien lasten kanssa, kun syön välipalaa ja jaan heille pienet kotityöt. Rentoudun ja puuhailen omiani. Ruoka löytyy jääkaapista. Vien lapsia harrastuksiin ja käyn sillä aikaa itse taas liikkumassa. Suihkuun tai saunaan. Iltapala syödään yhdessä.

Vierailija
5/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxl kirjoitti:

Miksi ei luontainen rytmi kelpaa?  Ei 8-16 rytmi ole mikään lakiin kirjoitettu.

Ei, mutta on kyllä todella typerää esim. nukkua koko valoisa aika ja herätä iltapäivän hämärtyessä. Tällainen "oma luontainen rytmi" vaan on joillakin sellainen, ettei näe koko syksynä ja talvena ollenkaan päivänvaloa. Eräskin tuttu masennuksen takia pitkällä sairaslomalla pimeydessä.... !

Vierailija
6/6 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luontainen rytmini on iltapainotteinen, joten olen havainnut hyväksi herätä samaan aikaan kuin lapset, mutta mennä nukkumaan vasta noin klo 01.00 yöllä. Kun tunnen itseni hyvin väsyneeks,i menen nukkumaan jo klo 22-23 ja jaksan taas seuraavana iltana valvoa normaaliin nukkumamenoaikaani. Jos herään vasta klo 9-10, niin tunnen itseni väsyneemmäksi, kuin jos herään viimeistään klo 7.30. Liian pitkät yöunet väsyttävät siis enemmän kuin vähän liian lyhyet, joita voin korjata jonain yönä menemällä aikaisemmin nukkumaan. Nukun 6.5-7.5 tuntia, niin on parasta. Ilman kelloa heräisin myöhään, nukkuisin ehkä jopa 9-10 tuntia.