Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että menkat on kestäny 2viikkoa?

Jokutyttö:)
20.10.2017 |

Mulla on kohta kestänyt 2viikkoa menkat onko normaalia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-iässä ainakin on. 

Joskus 50-vuotiaana minulla oli kuukauden kestävät kuukautiset. Soitin jo pariin otteeseen terveysasemallekin, mutta sanoivat olevan normaalia ja että vielä odotellaan. 

No... loppuivat sitten itsekseen ja sen jälkeen jatkuivat normaalisti, joskin epäsäännöllisesti entiseen verrattuna. Silloin luulin, että on loppuajat meneillään kuukautisten suhteen, mutta vieläkin ne tulevat silloin tällöin. Olen 54-vuotias. On ollut miltei kolmen kuukaudenkin väli, mutta sitten vain ovat alkaneet. 

Soisin totisesti loppuvan. 

Mutta jos olet (jotenkin oletan, että olet) reilusti nuorempi, niin kaksi viikkoa on vielä normaalin rajoissa kertaluonteisesti. Jos ei nyt ala kohta loppua, niin ole yhteydessä lääkäriin. Tai jos rupeavat olemaan useastikin tuon kaksi viikkoa. Kärsiihän siinä jo sosiaalinen elämä. 

Vierailija
2/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin kun olin hiilihydraatittomalla dieetillä ja paino oli tippunut paljon.jonkun vitamiinin syöminen auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina 2 nkoa menkat teinistä lähtien. Runsaat jopa eli ekan viikon on mennyt 1 sidepakkaus per päivä ja jatkuvia ylivuotoja. Varmaan endometrioosi syynä, se on leikattu muutamaankin otteeseen ja aikaansai lapsettomuuttakin.

N 47 v

Vierailija
4/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun nimimerkissä olikin, että tyttö eli ihan nuorena kaikki epäsäännöllisyys menkkojen suhteen on normaalia. 

Jos tosiaan jää tähän kertaan, että kestävät kaksi viikkoa, niin älä huolestu. Sen sijaan, jos jatkuvasti ovat noin pitkäkestoiset, kysy asiasta terveydenhoitajalta/lääkäriltä. 

On pieni mahdollisuus jostain vakavammasta, jos vuoto on pitkittynyt. 

Vierailija
5/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, ettei hemoglobiini laske liian alas. Ei olisi pahitteeksi käydä lääkärin juttusilla, jos vuoto vain jatkuu ja jos se kaksi viikkoa alkaa olla normi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan