K-kauppias vaati käyttämään vanhentuneita raaka-aineita palvelutiskillä
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/571816-k-kauppias-kovien-epailyje…
Jos googlettaa, niin löytyy IS:n uutinen kymmenen vuoden takaa samaisesta kauppiaasta helisemässä raskaana olevien naisten kohtelusta. Saisi hävetä. Tällaisiako nämä K-kauppiaat ovat?
Kommentit (45)
Lopetin kalan ostamisen, kun se alkoi haisemaan vuorokauden sisään jääkaapissa. Ei tuore kala ennen noin haissut.
Vierailija kirjoitti:
Kennokananmunat menee päiväys -> laitetaan irtomunamyyntiin.
Pihvistä loppuu päivät, harmaantuu -> pestään vissyllä, jolloin tuleee punaiseksi taas.
Vissypesty pihvi ei mene kaupaksi, siitä paistetaan valmisruokamyyntiin pihvi.
Vanhaa lihaa myös marinoidaan.
Tällaisia kokemuksia kaupasta.
No tuohan on jo rikollista ja sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostan vain vacuumikalaa. Kerran niin pahat yrjöt aatonaattona ostetuista tuoretiskikaloista.
Tuoretiski? Salli mun nauraa. Se on irtomyyntitiski ja yleensä ne tosiaan on päiväykseltään vanhentuneita tuotteita, jotka on purettu kylmähyllystä ja pakkauksista irtomyyntiin.
Näin oli k-kaupassa jo 90-luvun alussa kun olin lihatiskissä töissä. Hävetti, kun asiakkaat kuvittelivat ostavansa parempaa lihatiskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostan vain vacuumikalaa. Kerran niin pahat yrjöt aatonaattona ostetuista tuoretiskikaloista.
Vacuumissa viihtyy botuliinivaara. Voi jäädä viimeiseksi ateriaksi se sun vacuumiateria.
Vacuumissa ne irtomyynninkin kalat on tuotu kauppaan.
Vanha juttu. Jo 80-luvulla limaiset ja ylipäiväiset makkarat pestiin -> irtomyyntiin tiskille.
Nykyään on normaalia, että ylipäiväinen lohi savustetaan ja lopuksi revitään salaattiin, jauhelihaa värjätään jne. Onko joku ollut tietämätön näistä kikoista?
Kaupoissa on ihan normia et jauheliha tiskissä on ikivanhaa.. Paisteja myydään niin kauan, että harmaantuvat ja tulee lima päälle ja sitten jauhetaan..
Palvelutiskissä on vanhaa paskaa josta saa tottumaton ripulin.
En osta, en käytä.
Joo siis siellä marinadeissa on se puolimätä kana ja liha. Ei siitä ostaja tajua kun liha lilluu kirkkaan punaisessa liemessä, että se on viikon kaks vanhaa.
Ihmiset syö ja ihmettelee miksi vatsaa vääntää.
Kauppiason ahdistellut sen takia pam liikekannalla. Myyjänä mm miss Tampere
Olen keski-ikäinen ja nuorena olin erään kauppaketjun myymälässä kesätöissä. Siellä myymälänhoitaja käski purkaa vanhoiksi menneet makkarat, karjalanpiirakat yms. pakkauksista irtotiskille myyntiin. Vanhat lihat jauhettiin jauhelihaksi, tuoreen lihan seassa. Limaisia lihoja pestiin.
Pikkukaupoissa vanhat vienerit pannaan vitriiniin viikkoja, joka aamu uunissa paistetaan muutama tuore kauppiaalle ja myymäläpäällikölle aamukahvin kanssa tuoksun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vacuumissa viihtyy botuliinivaara. Voi jäädä viimeiseksi ateriaksi se sun vacuumiateria.
Vacuumissa ne irtomyynninkin kalat on tuotu kauppaan.
Riippuu kaupasta. Ei-vakuumiakin saa.
Siis tämähän on vain hyvä asia, että ihmiset saavat syödä muutakin ruokaa kuin kliinisen puhdasta.
Ihmisen vastustuskyvylle tekee vain hyvää se, että sitä haastetaan säännöllisesti.
Cittarin valmisruokaan turvauduin kerran ja huh hel kuinka vanhan makuista oli. Ei ikinä enää
Olen oikeasti epäillyt tätä aiemmin.
Oma epäilykseni kohdistuu myös siihen, että lihan ja muiden helposti pilaantuvien kylmäsäilytys, pakastus yms. ei aina ole kunnossa.
Mikä järki on tarkastuksista jos niistä varoitetaan etukäteen.
Eikö Keskolla ole omaa laadunvalvontaa lainkaan? Ihmettelen miten tätä menoa on lehtijuttujen perusteella saanut jatkua vuosia. Jopa asiakkailta tullut valituksia pilaantuneista tuotteista.
1990-luvulla kun olin kesätöissä niin oli sama meno K-kaupassa Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämähän on vain hyvä asia, että ihmiset saavat syödä muutakin ruokaa kuin kliinisen puhdasta.
Ihmisen vastustuskyvylle tekee vain hyvää se, että sitä haastetaan säännöllisesti.
Sopii, kunhan hintakin vastaisi tuotetta! Helkkarin Cittarin tai Prisman tiskiltä en osta enää kertaakaan katkarapusalaattia. Koskaan ei tiedä onko ravut kuivia ja sitkeitä, vanhan makuisia. Mikähän siinä on, että katkaravut oli näiden liikkeiden tiskisalaatissa ennen isompia ja mehukkaita?
Vierailija kirjoitti:
Vanha juttu. Jo 80-luvulla limaiset ja ylipäiväiset makkarat pestiin -> irtomyyntiin tiskille.
Nykyään on normaalia, että ylipäiväinen lohi savustetaan ja lopuksi revitään salaattiin, jauhelihaa värjätään jne. Onko joku ollut tietämätön näistä kikoista?
Varmaan on ollut, koska ne on tehneet kauppansa. Itse en kyllä enää osta.
Olen ollut kilpailevan ketjun tiskillä töissä useammassa eri paikassa ja siellä ei koskaan harrastettu mitään tuollaista. Ehkä siksi kun "kauppias" on lähinnä esimies eikä sillä ole omat rahat kiinni touhussa, tai varmaan jotain bonuksia tulee tehoista ja pienestä hävikistä mutta ei ole suoraan pois omasta pussista.