Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuima/ suolaton vs. suolainen

Vierailija
20.10.2017 |

Minulle tuima tarkoittaa suolatonta.
(paikkakuntakohtainen)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan vaan, lähinnä ankaraa. Talvisää tai tuisku voi olla tuima tai ihmisen ilme voi olla tuima. Mutta ruoasta sitä ei omassa ympäristössäni ole käytetty missään merkityksessä. Lähinnä mieltäisin sen mausteiseksi, jos ruoan yhteydessä käytettäisiin ja siltä kantilta katsottuna suolainen on itselleni loogisempi tulkinta (vaikken siis käytä siinä merkityksessä).

Vierailija
2/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut sanaa käytettävän kuvailemaan ruokaa. Minulle tuima tarkoittaa ilmettä (ja sikäli tunnetilaa) niin tuolta pohjalta olettaisin tuiman tarkoittavan liian suolaista.

Olen joskus kuullut tuimaa käytettävän snapsin synonyyminä. "Otetaas yhet tuimat!" mutta tuotakin kautta ajateltuna yhdistän tuiman suuta kipristelevän suolaiseen, en maustamattomuuteen vaikka snapsit kai yleensä maustamatonta viinaa onkin.

-satakuntalainen syntyjään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuima on tuuli ja pimeä on taivo, suuri on ulapalla aaltojen raivo.

Ei ole meilläkään suolaton.

Vierailija
4/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuima voi olla vaikka silloin kun lapsi on tottelematon. Sellanen lievästi vihainen ja kyllästynyt tilanteeseen.

😑😒 nämä emojit voisi olla tuimia (ei ihan mutta parhaiten)

Vierailija
5/5 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyllä mitään logiikkaa. En itsekään ole kuullut kenenkään käyttävän sanaa "tuima" ruoasta, mutta jos sen kuulisin, niin totta kai olettaisin sen tarkoittavan ennemmin suolaista kuin suolatonta! Miten tuima voi olla suolaton?? Eihän ruoka silloin ole lainkaan tuimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi