Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1521/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrohousuton kirjoitti:

Mihin tämä maailma on menossa, kun meidän Ritva haluaa ostaa mikrohousut ja maksitakin. Ja kuulema tarvii myös sellaiset valkoiset ylipolven saapikkaat. Ei kehtaa mennä muuten discoon Reijon kanssa. Ei mun nuoruudessa olisi tuommoisia vetimiä laitettu päälle. Semmoinen pilkullinen kellohame olisi paljon nätimpi. Onko muilla samoja pulmia teinien kanssa?

Sama meidän Seijalla! Onneksi Rauha-täti ei ole enää näkemässä tätä maailmanmenoa ja Seijan pukeutumista, kun ei yhtään tuo tyttö kuuntele kun sitä neuvoo. Rauha-täti olisi varmaan saanut hermokohtauksen.

Vierailija
1522/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelinkin, kun Osuuspankissa oli pitkät jonot. Nostin 20 markkaa säästötililtä. Ihailen aina pankinrouvaa, kun hän niin taitavasti koneella kirjoittaa noston pankkikirjaan. Joku ei osannut, kirjassa nosto käsin kirjoitettu.

Tellu 14vee

Musta olisi ihana olla pankkivirkailija. Meidän naapurin Raili on pankissa töissä ja se menee sinne joka aamu niin hienoksi laittautuneena. On kynnet lakattu ja tukka permiksellä. Sitten sillä on muotivaatteita aika paljon. Mäkin haluan olla sellainen.

T. Päivi, 15 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraguayn Maria on mun lempilaulu.

Vierailija
1524/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kaverin kans leffassa kattoon nyt se Emmanuelle. Oli se musiikki kyl hyvä. Vilkasin välillä kaveria, oli sillä silmät suurina välillä.

Vierailija
1525/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapsille annettu ksylitolipurukumia? Johonkin tutkimukseen kuulemma, miten se vaikuttaa hampaisiin.

Vierailija
1526/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä tuo Danny ja Armi ovat upea pari! Luuletteko, että ovat vielä yhdessä sitten kun Danny lähentelee kahdeksaakymppiä? 

Vierailija
1527/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelinkin, kun Osuuspankissa oli pitkät jonot. Nostin 20 markkaa säästötililtä. Ihailen aina pankinrouvaa, kun hän niin taitavasti koneella kirjoittaa noston pankkikirjaan. Joku ei osannut, kirjassa nosto käsin kirjoitettu.

Tellu 14vee

Musta olisi ihana olla pankkivirkailija. Meidän naapurin Raili on pankissa töissä ja se menee sinne joka aamu niin hienoksi laittautuneena. On kynnet lakattu ja tukka permiksellä. Sitten sillä on muotivaatteita aika paljon. Mäkin haluan olla sellainen.

T. Päivi, 15 v.

Ai Raili laittaa itse hiuksetkin? Mä olen kampaamossa töissä, ja aamuisin tehdään kampaukset noille pankkineideille. Välillä on tosi kiire, kun tupeerauksessa kestää kauan. Yhdyspankin neiti käyttää kyllä peruukkia mutta se tuo sen meille laitettavaksi kerran viikossa.

Kyllä ne on hienoja, tärkeää työtä tekevät.

Vierailija
1528/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tellu 14vee

T. Päivi, 15 v.

Ai Raili laittaa itse hiuksetkin? Mä olen kampaamossa töissä, ja aamuisin tehdään kampaukset noille pankkineideille. Välillä on tosi kiire, kun tupeerauksessa kestää kauan. Yhdyspankin neiti käyttää kyllä peruukkia mutta se tuo sen meille laitettavaksi kerran viikossa.

Kyllä ne on hienoja, tärkeää työtä tekevät.

Naapurin Raili laittaa kyllä itse tukkansa, mä oon monta kertaa nähnyt sen paplarit päässä. Meidän paikkakunnalla vaan kunnanjohtajan rouva sekä pari muuta rikkaampaa rouvaa käy ainakin kerran viikossa kampaamossa.

Niiden tukka pestään ja laitetaan oikein hienoksi ja se kampaus kestää monta päivää hyvänä. Mä satun tietämään tämän, koska mun kaverin äiti on siellä kampaamossa töissä. Ei se saisi puhua niistä asiakkaista, mutta se puhuu kumminkin ja voi vitsi, miten meheviä juttuja!

Kunnanjohtajan rouvalla on salasuhde toimitusjohtaja Röntysen kanssa ja tää on julkinen salaisuus! Meidän äiti kyllä sanoi, että se Röntynen on yks häntäheikki.

Toinen häntäheikki on tehtaanomistaja Koivula. Moni ihmettelee, mitä ne naiset siinä Koivulassa näkee. Meidän äiti sanoi, että paksun rahapussin ne siinä näkee.

Vierailija
1529/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Taas se jatkaa presidenttinä. Taidanpa laittaa Kekkosen muotokuvan seinälle.

Joo mäki leikkasin sen kuvan lehestä ja laitoin raameihin.

Vierailija
1530/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltosen Tuula ja Kepe tulee meille lauantaina kylään. Mitä ihmettä sitä tarjoaisi heille. Tuulalla on aina niin hyvät tarjoilut.

Ajattelin, että jos laittaisin sellaisia lämpimiä leipiä, joissa on ranskanleipää voideltuina viipaleina, niiden päälle kunnon siivut lauantaimakkaraa ja sitten päälle vielä juustoraastetta.

Sitten leivon vielä jonkun kuivakakun. Taidan leipoa vielä lusikkaleipiäkin. Eihän sitä kehtaa ostoleivonnaisia tarjota, kun Tuulakin aina itse leipoo.

Vierailija
1531/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin eilen Osuuskaupasta mansikanmakuista O'Boytä! Ei siis kaakaota. Se on niiiin hyvää! Tosi ihanaa! Toivottavasti sitä saa aina.

Vierailija
1532/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ostettiin eilen Osuuskaupasta mansikanmakuista O'Boytä! Ei siis kaakaota. Se on niiiin hyvää! Tosi ihanaa! Toivottavasti sitä saa aina.

Äiti osti konditoriosta käpykakun. O,Boyta haettiin Haaparannalla niin ja tietty voita.

Vierailija
1533/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä osti alennushintaan mulle Järvisen sukset. Niin ja mullon Rossingol- pipo.

Ko saisin vielä hupparin.

Tv.Liisa 12v.

Vierailija
1534/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin eka kertaa pitsaa.

Se on sellainen italialainen piirakka.

Tehtiin hiivataikinapohja. Sitten kun se oli kohotettu ja kaulittu leivinpaperin päälle, niin siveltiin siihen tomaattipyrettä ja ketsuppia. Sitten ripoteltiin siihen paistettua jauhelihaa, jota oltiin vähän pippurilla ja suolalla maustettu. Sitten me laitettiin vielä tomaattisiivuja kaiken päälle. Sitten jotain tosi erikoista: oreganoa! Se antaa pitsaan hyvän maun, varsinkin siihen tomaattiin. Vähän ripoteltiin vielä aromisuolaa.

Siitä pohjasta tuli aika paksu, ehkä noin kolme senttiä, mutta oli se ihan hyvää. Minun mielestäni ohuempikin pohja olisi riittänyt.

Vierailija
1535/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa, minkä niminen on sellainen pillillä juotava kaakaotetra? Siinä on kuulema mustan kissan naama ja purkki on ruskea. Lapset ovat kertoneet saaneensa sellaista kissakaakaota koulussa välipalaksi. Kauppias ei kissakaakaota tuntenut, lupasi tilailla sitä, jos osaan kertoa mikä sen nimi on ja kuka sitä valmistaa. Olisi niin kätevä matkaevääksi.

Vierailija
1536/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Taas se jatkaa presidenttinä. Taidanpa laittaa Kekkosen muotokuvan seinälle.

Joo mäki leikkasin sen kuvan lehestä ja laitoin raameihin.

Oikein! Presidentti Kekkonen on suuri Mies ja Suomen menestyksen ja hyvien idän suhteiden takuu mies.

Vierailija
1537/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö kukaan matkaan hakemaan Haaparannasta halpaa voita? Mennään busseilla.

Vierailija
1538/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritv

Vierailija
1539/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntyny 1960 ja joulukuussa täytän 10v. Voi ettäs, kun jännittää nyt jo. On se vaan hienoa, saisin täytekakunkin, mut kun en oikein tykkää siitä, niin äiti lupasi tehdä Rex-kakun. Se on kyl niin hyvää. Onneks jo koulukyyti toimii meidänkin kylällä, eka luokalla kansakoulussa isi vei traktorilla kouluun. Kävelin takasi, eihän se oo kun seittemän kilsaa. Oli siinä kyl tallaamista kuus vuotiaalle. Viiennen luokan jälkeen meen oppikouluun kaupunkiin. Se vasta jännää onkin. Linjurilla kolkyt kilsaa...

Vierailija
1540/1605 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin liikuntatunneilla hiihdetään joka viikko.

Jokaisen pitää hiihtää noin 10 km lenkki. Opettaja on vahtimassa kääntöpaikalla ja kirjaa ylös ne, jotka eivät hiihdä eivätkä siis ilmaannu paikalle. Niillä sitten laskee liikuntanumero.

Hiihto peruuntuu vain kovalla pakkasella, pakkasraja -15 astetta. Kerran en ottanut kouluun suksia, koska aamulla pakkasta oli -18. Se kuitenkin laski niin, että iltapäivällä oli -14.

Ope huusi ja haukkui lusmuilijaksi. Olisi kuulema pitänyt tajuta, että pakkanen laskee. Onneksi en ollut ainut, joka oli jättänyt sukset kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi