Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1461/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tilattiin Apu- lehti. Ihanaa!

Mun parhaalle kaverille tulee Suosikki!! Mä oon vähän mustasukkanen, koska mä saan vaan ostaa yhden irtonumeron silloin tällöin. Äiti sanoo, että jos mä semmosiin lehtiin aion hänen rahojaan tuhlata enemmänkin, niin ei hyvä heilu. Mä oonkin menossa tienaamaan Suosikki-rahojani ihan ite.

Naapurin Kaisa-mummo lupas mulle nimittäin kaksi markkaa, jos tekisin hänelle kahesti kuukaudessa lauantaisiivouksen ja kävisin kaupassa. Siis kaksi markkaa kerralta!! Siis neljä markkaa kuussa! Huikeeta! Vitsit, että eläkeläiset on rikkaita! Ihanaa, että meidän naapurissa asuu niin kiva täti. 💕

T. Mari, 14 vee (Markon isosysteri)

Mulla kävi ihan uskomaton tuuri.

Vanhemmat tilas mulle Suosikin.

Sitten menin ukille puhumaan, kuinka kaikille tulee Help, se on niin kiva lehti ja minunkin tekis mieli saada se. Ja ukki tilas sen mulle.

Nyt mulle tulee molemmat. Vähänkö mun kaveri Seija on kateellinen.

Mä lainaan niitä kyllä sille, mutta ensin otan julisteet pois.

Mari 14v

Vierailija
1462/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että Suosikin lekuri vastaa jo ens numerossa? Kysyin et voinx olla raskaana kun yrjöttää aamulla eikä oo niitä "päiviä" ollu. Alkaa hermostuttaa tää odottaminen.  

Hyvä että tulee peruskoulu, niin saa kaikki lapset sukupuolivalistusta. Meidän lapsille onkin jo annettu, koulukirjoissa selitetään kunnolla sukupuolielimet ja lisääntyminen ja murrosiän merkit ja kaikki. Ja totta kai myös ehkäisy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discon jälkeen menen taxitolpalle ja tuttu paikallinen kuski vie minut turvallisesti kotiin.

Vierailija
1464/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pikkupoikana oranssinvärinen Velamos -merkkinen vaihteeton pyörä, jossa oli alkuun apupyörätkin :P Muistaakseni se oli jo 70-luvun lopulla, ainakin 1979.  Sitä ennen oli jokin kolmipyöräinen.

Tyttären ensipyörä on valmistettu Tsekkoslovakiassa. Suosittelen, on erittäinkin tukeva pyörä. Vähän raskas tyttären polkea, mutta ei mene rikki.

Vierailija
1465/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enströmin Terttu on topakka emäntä. Mutta kyllä meidänkin huushollissa marjat metsästä poimitaan mätänemästä. Joka kesä on omat hillat, mustikat ja puolukat perheen voimin metsistä haettu. Lapset kyllä yrittävät huutaa vastaan että: Ei taas metsään! Se on siinä sitten lyhyt tovi kun minun mies Paavo vinkkaa kirjahyllyn päällä olevaa koivuvitsaa niin jo ovat lapset hiljaa. Ja lähtevät itkuntihruisin silmin Hai- saappaita jalkoihinsa vetämään.

Tv. Annikki Puolangalta

Hei Annikki! Kyllä on mukava kuulla, että teilläkin marjastetaan koko perheen voimin! Ahkeruus se maan perii, sanoi äitinikin aina! Me paitsi marjastamme, myös sienestämme, kuten varmasti tekin. Teillä onkin upea luonto siellä Puolangalla! Olemme joskus käyneet siellä mieheni Ension kanssa matkallamme Sodankylään. Siellä sitä luontoa riittää! Vaikka riittäähän sitä toki meillä täällä etelässäkin. Metsät ovat hienoja ihan joka puolella Suomenmaata!

Mutta on se kyllä sääli ja häpeä, että tässä maassa jää luontoon niin paljon poimimatonta marjaa ja sientä, kun kaikkia ihmisiä ei kiinnosta marjastaminen ja sienestäminen! En oikein ymmärrä sellaista hapatusta. Millä he oikein saavat vitamiineja itselleen? Tätä mietin usein, vaikken sitä ääneen sano.

Itse noudatan äitini ja isoäitini oppia, että "ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä." Kyllä minä ainakin opetan lapsilleni, että Suomen luonto se on upea asia ja että terveet ihmiset poimivat itse omat marjat ja sienet luonnosta!

Minä mietin myös sellaista, että täytyisiköhän meillekin hankkia sellainen arkkupakastin, ettei kaikkia marjoja tarvitsisi heti hillostaa ja mehustaa, vaan osa voisi odottaa tuoreena pakastimessa. Onko teillä, Annikki, arkkupakastinta?

Monin terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alue.

Hei Terttu!

Minä ainakin suosittelen arkkupakastinta. Meille hankittiin 400l:n pakastin keittiöön, sopii hyvin kylmiön seinää vasten. Saa kaikki marjat mahtumaan. Otetaan mökki yhtiön kesälomapaikasta aina marja-aikaan. Lapsetkin marjastavat mielellään, kun voivat käydä keräämässä yhden kertakäyttömukillisen marjoja ihan mökin kulmilta ja sitten puuhata jotain mökissä ja taas kerätä uuden mukillisen hetken päästä. Käytetään välillä kertakäyttöastioita, kun tiskivedet joutuu kantamaan kaukaa ja juomavedet pitää tuota kotoa saakka. Kaasuliesi on käytössä ja öljylamput. Välillä lapset voivat käydä vähän soutelemassakin. Mustikoita on aina hyvin, mutta vadelmia on vähänlaisesti. Lakkoja löytyy, kun lähtee vähän kauemmaksi suolle. Kotona sitten kerätään viinimarjoja sinne pakkaseen, en enää keittele mehuja erikseen, teen talvella erän kerrallaan niistä pakastetuista.

Pakastimeen voi niin näppärästi laittaa hernekeittoakin toisen kerran syötäväksi, eivät lapsetkaan natise, että joutuu sitä samaa hernekeittoa syömään monena päivänä peräkkäin. 10l:n kattilassa tulee hyvä hernekeitot, kun heittää sinne sianpotkan joukkoon. Puolukat survon, ne säilyvät hyvin kylmiön hyllyllä, samoin suolasienet. Joulun alla tulee ostettua puolikas sika, kinkku on kätevä suolata siellä kylmiössä isossa saavissa suolavedessä. Osan lihoista voi heittää myöskin sinne pakkaseen.

Terveisin Hilkka

Hei Hilkka!

Minä tässä keitin iltapäivästä alkaen hilloksi noita poimimiamme mustikoita ja juttelin samalla Ensiolle tuosta arkkupakastimesta, ja hänhän innostui valtavasti! Ihan yllätyin. Enska sanoi, että sellaiseenhan mahtuisi myös hirven- ja peuranlihat vaikka kuinka helposti. Sen perään hän päräytti, että mitäs Terttu, jos käytäisiin heti huomenna ostamassa se arkkupakastin! Minulla ihan hengitys salpaantui: kannellinen Orthexin ämpäri, 20 litraa mustikkaa ja arkkupakastin viikon sisään! Olenko minä voittanut lotossa? Siltä se ainakin tuntui!

Lupasimme lapsille, että ostamme huomenna litran verran Valion vaniljajäätelöä uuden pakastimen kunniaksi. On tämä sen verran erikoislaatuista meidän perheessämme! Useimmiten me olemme Enskan kanssa aika ankaria herkkujen suhteen, sillä herkuissa harvemmin on vitamiineja. Mutta eipä sitä uusia kodinkoneitakaan ihan joka vuosi osteta!

Enskalla on tällä hetkellä kesäloma ja hän on nyt iloisempi kuin yleensä, vaikka on muutenkin ihan leppoisa ihminen. Mutta nyt hän on tavallistakin leppoisampi. Ainoastaan sen miehen tupakanpoltto vähän harmittaa minua, kun en millään tahdo tottua sen hajuun. Enska käykin tuolla pihamaalla aina polttamassa. Saa kuulemma raitista ilmaa siinä samalla, niin ei mene keuhkot pilalle. Ehkäpä siinä ajatuksessa piileekin totuuden siemen, mene ja tiedä. Lieneekö moista milloinkaan edes tutkittu.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vierailija
1466/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee sain tosi hyvän numeron esseestä! Onneks meillä on nuot tietosanakirjat A:sta Ö:hön kotona ni pystyin sieltä lukemaan historiasta ja lainaamaan tekstiä. Ei tarvinu lähteä kirjastoon ettimään tietoa.

Vierailija
1467/1605 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pyöräillä, ettei mun uudet leveälahkeiset farkut mene pinnojen väliin? Muuten, se Armi Aavikon paperinukke on Apu-lehdessä eikä seurassa. Onko olemassa parempaa deodoranttia kuin Rexona? Viime lauantaina pesin hiukset Hellä Mietosella. Serkku lupasi tehdä minivoguen mun poikaystävälle Ramille. Reijo on kateellinen, mun veli siis. Itse tykkään eniten kakkumaskarasta. Väittävät, että olis parempi sellainen hylsymalli. Miten siihen voi muka sylkeä?

Vierailija
1468/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa parempaa deodoranttia kuin Rexona?

Yessina! "Aamusta iltaan, illasta aamuun Yessina-tyttö valloittaa!" Sitä paitsi nyt on menossa Yessina-tyttö -kisa, jossa voi päästä Yessinan mainoskasvoksi ja voittaa matkan Pariisiin tai Lontooseen, ja oliko se nyt väritelevisio vielä päälle. Palkintosijoille päässeet saavat kasettimankan. Kannattaa osallistua!

Timotei on kanssa aika kiva, mutta ehkä vähän tylsä tuohon Yessinaan verrattuna. Ja sellainen kanssa on kuin Fii, kuulemma ihania tuoksuja, mutta en ole vielä kokeillut.

Vierailija
1469/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enströmin Terttu on topakka emäntä. Mutta kyllä meidänkin huushollissa marjat metsästä poimitaan mätänemästä. Joka kesä on omat hillat, mustikat ja puolukat perheen voimin metsistä haettu. Lapset kyllä yrittävät huutaa vastaan että: Ei taas metsään! Se on siinä sitten lyhyt tovi kun minun mies Paavo vinkkaa kirjahyllyn päällä olevaa koivuvitsaa niin jo ovat lapset hiljaa. Ja lähtevät itkuntihruisin silmin Hai- saappaita jalkoihinsa vetämään.

Tv. Annikki Puolangalta

Hei Annikki! Kyllä on mukava kuulla, että teilläkin marjastetaan koko perheen voimin! Ahkeruus se maan perii, sanoi äitinikin aina! Me paitsi marjastamme, myös sienestämme, kuten varmasti tekin. Teillä onkin upea luonto siellä Puolangalla! Olemme joskus käyneet siellä mieheni Ension kanssa matkallamme Sodankylään. Siellä sitä luontoa riittää! Vaikka riittäähän sitä toki meillä täällä etelässäkin. Metsät ovat hienoja ihan joka puolella Suomenmaata!

Mutta on se kyllä sääli ja häpeä, että tässä maassa jää luontoon niin paljon poimimatonta marjaa ja sientä, kun kaikkia ihmisiä ei kiinnosta marjastaminen ja sienestäminen! En oikein ymmärrä sellaista hapatusta. Millä he oikein saavat vitamiineja itselleen? Tätä mietin usein, vaikken sitä ääneen sano.

Itse noudatan äitini ja isoäitini oppia, että "ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä." Kyllä minä ainakin opetan lapsilleni, että Suomen luonto se on upea asia ja että terveet ihmiset poimivat itse omat marjat ja sienet luonnosta!

Minä mietin myös sellaista, että täytyisiköhän meillekin hankkia sellainen arkkupakastin, ettei kaikkia marjoja tarvitsisi heti hillostaa ja mehustaa, vaan osa voisi odottaa tuoreena pakastimessa. Onko teillä, Annikki, arkkupakastinta?

Monin terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alue.

Hei Terttu!

Minä ainakin suosittelen arkkupakastinta. Meille hankittiin 400l:n pakastin keittiöön, sopii hyvin kylmiön seinää vasten. Saa kaikki marjat mahtumaan. Otetaan mökki yhtiön kesälomapaikasta aina marja-aikaan. Lapsetkin marjastavat mielellään, kun voivat käydä keräämässä yhden kertakäyttömukillisen marjoja ihan mökin kulmilta ja sitten puuhata jotain mökissä ja taas kerätä uuden mukillisen hetken päästä. Käytetään välillä kertakäyttöastioita, kun tiskivedet joutuu kantamaan kaukaa ja juomavedet pitää tuota kotoa saakka. Kaasuliesi on käytössä ja öljylamput. Välillä lapset voivat käydä vähän soutelemassakin. Mustikoita on aina hyvin, mutta vadelmia on vähänlaisesti. Lakkoja löytyy, kun lähtee vähän kauemmaksi suolle. Kotona sitten kerätään viinimarjoja sinne pakkaseen, en enää keittele mehuja erikseen, teen talvella erän kerrallaan niistä pakastetuista.

Pakastimeen voi niin näppärästi laittaa hernekeittoakin toisen kerran syötäväksi, eivät lapsetkaan natise, että joutuu sitä samaa hernekeittoa syömään monena päivänä peräkkäin. 10l:n kattilassa tulee hyvä hernekeitot, kun heittää sinne sianpotkan joukkoon. Puolukat survon, ne säilyvät hyvin kylmiön hyllyllä, samoin suolasienet. Joulun alla tulee ostettua puolikas sika, kinkku on kätevä suolata siellä kylmiössä isossa saavissa suolavedessä. Osan lihoista voi heittää myöskin sinne pakkaseen.

Terveisin Hilkka

Hei Hilkka!

Minä tässä keitin iltapäivästä alkaen hilloksi noita poimimiamme mustikoita ja juttelin samalla Ensiolle tuosta arkkupakastimesta, ja hänhän innostui valtavasti! Ihan yllätyin. Enska sanoi, että sellaiseenhan mahtuisi myös hirven- ja peuranlihat vaikka kuinka helposti. Sen perään hän päräytti, että mitäs Terttu, jos käytäisiin heti huomenna ostamassa se arkkupakastin! Minulla ihan hengitys salpaantui: kannellinen Orthexin ämpäri, 20 litraa mustikkaa ja arkkupakastin viikon sisään! Olenko minä voittanut lotossa? Siltä se ainakin tuntui!

Lupasimme lapsille, että ostamme huomenna litran verran Valion vaniljajäätelöä uuden pakastimen kunniaksi. On tämä sen verran erikoislaatuista meidän perheessämme! Useimmiten me olemme Enskan kanssa aika ankaria herkkujen suhteen, sillä herkuissa harvemmin on vitamiineja. Mutta eipä sitä uusia kodinkoneitakaan ihan joka vuosi osteta!

Enskalla on tällä hetkellä kesäloma ja hän on nyt iloisempi kuin yleensä, vaikka on muutenkin ihan leppoisa ihminen. Mutta nyt hän on tavallistakin leppoisampi. Ainoastaan sen miehen tupakanpoltto vähän harmittaa minua, kun en millään tahdo tottua sen hajuun. Enska käykin tuolla pihamaalla aina polttamassa. Saa kuulemma raitista ilmaa siinä samalla, niin ei mene keuhkot pilalle. Ehkäpä siinä ajatuksessa piileekin totuuden siemen, mene ja tiedä. Lieneekö moista milloinkaan edes tutkittu.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Oi Terttu, teillähän on pistetty tuulemaan. Onko teidän kaupassa myynnissä isoja jäätelöpaketteja vai ostatko oikein kaksi pakettia kerralla? Me yleensä ostamme Triojäätelöä, sitähän ei saa kuin puolen litran paketeissa. Toivottavasti et suunnitellut laittaa sitä jäätelöä sinne uuteen pakastimeen, kun sen kylmenemiseen menee niin kauan, vaikka käyttäisi tehopakastusta. Sulattelen meidän pakastimen aina talvella kunnon pakkasten aikaan, että voi nostella pakasteet pihalle, etteivät pääse sulamaan.

Meillä on joku kerta ostettu oikein jäätelökakku juhlimista varten. On se kätevää, kun se myydään isossa styroksisessa rasiassa, niin ei tarvitse pelätä sen sulavan matkalla kotiin.

Oletko pelannut sitä Lottoa? Minä aina välillä pelaan rivin ja jännitän lauantai-iltana television ääressä tulisiko joku voitto. Mieheni Kalevi harrastaa veikkausta. Käyn palauttelemassa meidän kupongit aina keskiviikkoisin ja pistän kupongin pohjaosan aina hyvään talteen. On se niin tarttuva se Veikkauksen mainoksen rallatus, palautuspäivä keskiviikko. Joskus kupongista tarttuu musta väri tosi huonosti siihen omaan kappaleeseen ja Kalevin kupongeista on välillä tosi vaikea saada selvää hänen riviään. Toivottavasti olen kirjoittanut nimeni ja osoitteeni kuponkiin tarpeeksi selvästi, että saan voittoni, jos sellainen osuu kohdalle. Kalevi seuraa jalkapalloa tosi tarkasti sanomalehdistä ja käymme katsomassa kotikaupungin joukkueen pelejä. Äitienpäivänä me naiset pääsimme ilmaiseksi. Lapsetkin otetaan mukaan, he pääsevät sisään ilmaiseksi vanhempien mukana.

Terveisin Hilkka

Vierailija
1470/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pojalla on sininen cruisailypyörä, tanko kaartuu urheilumallisesti. Kaikki haluavat kokeilla sitä. Ja tankokin on kuin Harrikassa mutta ohut. Satula piiitkä ja siinä selkänoja. On hienoin pyörä kyllä ikinä!

Vierailija
1471/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi pyöräillä, ettei mun uudet leveälahkeiset farkut mene pinnojen väliin? Muuten, se Armi Aavikon paperinukke on Apu-lehdessä eikä seurassa. Onko olemassa parempaa deodoranttia kuin Rexona? Viime lauantaina pesin hiukset Hellä Mietosella. Serkku lupasi tehdä minivoguen mun poikaystävälle Ramille. Reijo on kateellinen, mun veli siis. Itse tykkään eniten kakkumaskarasta. Väittävät, että olis parempi sellainen hylsymalli. Miten siihen voi muka sylkeä?

Miten ihmeessä saat ne lahkeet pinnojen väliin? Mitä ne siellä pinnojen välissä haittaa, eihän räpättimetkään haittaa, mitä äidin pyykkipojilla niihin laittelee kiinni.

Kerran sain lahkeen jäämään ketjujen väliin. Sen jälkeen olen käyttänyt äidin pyykkipoikia joskus vetämään lahkeen tiukasti jalan ympärille, mutta nykyään käytän kumilenkkiä lahkeen ympärillä polkupyörällä ajaessa, vaikka jotkut sitä naureskelevatkin. Olen aina muistanut ottaa sen pois, olisi tosi tyhmän näköistä kävellä kumilenkki lahkeen ympärillä.

Vierailija
1472/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä osti tietokonepelin. Siinä kaks pelaajaa ohjaa sellaisia valkoisia pystyviivoja ylös ja alas, toinen vasemmalla ja toinen oikealla puolella. Ja pallo menee niiden välissä ja pitää osua siihen. Se on aika hauska. Mut nyt pitää lähtee ulos. Mun kaveri sai äidiltään kymmenen markan shekin. Sillä saa kyllä karkkia vähän paljon!

Vierailija
1473/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko voileipäkeksit vai voileivät parempi juhliin suolaiseksi?

Vierailija
1474/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisen tyttären voi päästää naapurikuntaan lavatansseihin? Me ollaan sitä mieltä, että rippikoulun käynyt, vaikka itkee että kaveri pääsee. On nyt 14.

Vierailija
1475/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille Valitut Palat? Se on kyllä hyvä lehti.

Valitettavasti sinulla on virheellinen käsitys. Ko. lehti ei ole hyvä, eikä suositeltava, koska se on Neuvostovastainen.

Vierailija
1476/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ootte mieltä, Muska, Gary Glitter, Donny Osmond vai Hurriganes paras? Mä tykkään Muskan Kirjoita postikorttiin, mutta poikakaveri inhoaa ja se kehuu Hurriganesia.

Vierailija
1477/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa parempaa deodoranttia kuin Rexona?

Jos on herkkä iho niin Linna on hyvä.

Mun vanhemmat kyllä käyttää Menneniä, äitikin. Karsee haju! Sitä ne mullekin tyrkytti, mutta en halunnu niin sain tota Linnaa sit.

Vierailija
1478/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä osti tietokonepelin. Siinä kaks pelaajaa ohjaa sellaisia valkoisia pystyviivoja ylös ja alas, toinen vasemmalla ja toinen oikealla puolella. Ja pallo menee niiden välissä ja pitää osua siihen. Se on aika hauska. Mut nyt pitää lähtee ulos. Mun kaveri sai äidiltään kymmenen markan shekin. Sillä saa kyllä karkkia vähän paljon!

Tuo peli on oikein hauska. Meilläkin on tuo, mutta meillä on semmoinen Tv-peli missä on samassa laitteessa monta eri versiota tuosta, tuo perinteinen tennis, mutta myös jalkapallopelinä löytyy. Näin vähän aikaa sitten serkkua mummolassa ja tulivat Ruotsista perheen kanssa. Minulla oli tuo peli mukana kun halusin näyttää. Hän tykästyi niin, että oikein itku kurkussa vanhemmille, että ostetaan mullekin tuommoinen. Isänsä vaan sanoi, että ovat kalliita ja ei taida olla varaa. Toivottavasti hänkin joskus saa tämän pelin tai voin joskus vaikka lainatakin jos haluaa. 

Vierailija
1479/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille Valitut Palat? Se on kyllä hyvä lehti.

Valitettavasti sinulla on virheellinen käsitys. Ko. lehti ei ole hyvä, eikä suositeltava, koska se on Neuvostovastainen.

Meidän perheessä ei tovereiden juttuja kuunnella eikä lueta.

2000- luvulla ei ainakaan suomessa ole neuvostoliittomielistä presidenttiä eikä Väyrynen ole politiikassa mukana.

Parempia aikoja kohti ollaan menossa.

Vierailija
1480/1605 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat on taas kiukussa kun kallan hyllyistä oli Rymdit loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi