1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Oli kolmetoista reikää hampaissa. Koulussa Hammasl. Raivosi mulle ja käski näyttämään kuinka pesen hampaat. Mulla on uusi nykytys hammasharja ja se repi sen mun kädestä kun näytin miten harjaan. En varmaan enää mene sinne se on hullu akka.
Ootteko tulossa Imatralle ajoja seuraamaan? Agostini on niin komee ;)
Kokkikerhon reseptikortit, tilaatteko niitä?
Kyllikki Stenros ja Tänään kotona, hyödyllisiä niksejä vai tekopirteää hölötystä?
Hurriganes tulee työskille ens lauantaina, jee!!!
Ovatkohan nuo alppiaurinkolamput, joita Anttilan kuvastossakin myydään, ihan turvallisia käyttää? Ja ruskettavatko ne talvenkalpeaa naamaa? Naapurin yksinhuoltaja se kävi taas viikon lomalla Las Palmasissa... hyvähän sen kun mummon kanssa asuu ja mummo pitää huolta pojasta. Manolitoja kuulemma riitti seuralaisiksi... huoh...
Vierailija kirjoitti:
Kokkikerhon reseptikortit, tilaatteko niitä?
Tietysti. Minulla on niille oma säilytyslokerikkokin. Kätevää!
Laitatteko lapsenne partioon vai pioneereihin?
Vierailija kirjoitti:
Laitatteko lapsenne partioon vai pioneereihin?
PARTIOON tietenkin. Meillä ei toveriliput liehu.
Vierailija kirjoitti:
Albert on niin ihana vaalea pörröpää! 😍😍😍 Tulen työskille tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enströmin Terttu on topakka emäntä. Mutta kyllä meidänkin huushollissa marjat metsästä poimitaan mätänemästä. Joka kesä on omat hillat, mustikat ja puolukat perheen voimin metsistä haettu. Lapset kyllä yrittävät huutaa vastaan että: Ei taas metsään! Se on siinä sitten lyhyt tovi kun minun mies Paavo vinkkaa kirjahyllyn päällä olevaa koivuvitsaa niin jo ovat lapset hiljaa. Ja lähtevät itkuntihruisin silmin Hai- saappaita jalkoihinsa vetämään.
Tv. Annikki PuolangaltaHei Annikki! Kyllä on mukava kuulla, että teilläkin marjastetaan koko perheen voimin! Ahkeruus se maan perii, sanoi äitinikin aina! Me paitsi marjastamme, myös sienestämme, kuten varmasti tekin. Teillä onkin upea luonto siellä Puolangalla! Olemme joskus käyneet siellä mieheni Ension kanssa matkallamme Sodankylään. Siellä sitä luontoa riittää! Vaikka riittäähän sitä toki meillä täällä etelässäkin. Metsät ovat hienoja ihan joka puolella Suomenmaata!
Mutta on se kyllä sääli ja häpeä, että tässä maassa jää luontoon niin paljon poimimatonta marjaa ja sientä, kun kaikkia ihmisiä ei kiinnosta marjastaminen ja sienestäminen! En oikein ymmärrä sellaista hapatusta. Millä he oikein saavat vitamiineja itselleen? Tätä mietin usein, vaikken sitä ääneen sano.
Itse noudatan äitini ja isoäitini oppia, että "ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä." Kyllä minä ainakin opetan lapsilleni, että Suomen luonto se on upea asia ja että terveet ihmiset poimivat itse omat marjat ja sienet luonnosta!
Minä mietin myös sellaista, että täytyisiköhän meillekin hankkia sellainen arkkupakastin, ettei kaikkia marjoja tarvitsisi heti hillostaa ja mehustaa, vaan osa voisi odottaa tuoreena pakastimessa. Onko teillä, Annikki, arkkupakastinta?
Monin terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alue.
Moi Terttu
Meillä ei ole arkkupakastinta mutta ollaan me kyllä Paavon kanssa päätetty sellainen ostaa. Nykyaika tulee aivan ryminällä niin ettei meinaa perässä pysyä.
Ei me kyllä kaikenmaailman kotkotuksiin Paavon kanssa mukaan lähdetä mutta tuo pakastin me ollaan hyväksytty.
Tv. Annikki Puolangalta
Olisko kupoliteltta vsi harjakattoinen teltta viiden hengen perheelle parempi?
Vierailija kirjoitti:
Dannyn vaimo Liisa omistaa Seppälän. Ne on tosi menestynyt ja ihana onnellinen pariskunta.
Voi voi kyllä se siivooja motellissa oli nähnyt jotain muuta , mutta Armi on niin suloinen.
Tultiin iskän kanssa Marinalla tänne Porvooseen mökille.
Ei meillä omaa ole, mutta täällä tuttujen luona on kiva käydä. Äitillä oli taas niitä kunnallispolitiikkajuttuja - se on myöhään töissä. Aikuiset soittaa pirunviulua, juo viinaa ja laulaa Irwiniä. Meistä se on vaan jännää.
Täällä mökillä on pieni matkatv, josta eilen saunan jälkeen katsottiin,kun Mun suosikki Alankomaat hävisi Saksan liittotasavallalle. Mua niin harmitti - olisin halunnut, että Neeskens ja Cruijiff olis voittanut.
Huomenna käydään Brunbergin makeistehtaalla ostamassa laatikollinen isohkoja makeistuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kupoliteltta vsi harjakattoinen teltta viiden hengen perheelle parempi?
Harjakatto. Vesi kyllä tuppaa kerääntymään harjoihin vaikka olisikin muovi. Mutta Anttilan kuvastosta löydät parhaan teille. Pikkuinen on kupoliteltta. Lapissa toimii tuulissa kyllä paljon paremmin kupoli. Äläkä onohda ikinä teltankeppejä! Tikut saa vielä nuoltuun itse mutta kepit!!
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä hyvä bänsi, veljeni ei muuta kuuntelekaan ja soittaa liian kovalla, isällä menee aina hermo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa oli perunamaitoa ruokana. Hyvä kun on ilmaista ruokaa Suomen koulussa.
Tuo nyt on varmaan jotain 1950-lukua. Meillä oli 1970-luvulla hyvät monipuoluset ruoat koulun keittolasta ja välipalat myös mm. Jogurttipurkki, pieni rusinalaatikkobjoskus jopa tikkujäätelö.
Täh, missä sä oikein asut? Ei meillä mitään välipaloja ole! Ihan ok ruokaa kyllä yleensä, mutta ei välipaloja. Rusinalaatikkoboksin voi saada joulujuhlan lopuksi, ja pari piparia lisäksi. Jäätelön saa kevätjuhlan päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa oli perunamaitoa ruokana. Hyvä kun on ilmaista ruokaa Suomen koulussa.
Tuo nyt on varmaan jotain 1950-lukua. Meillä oli 1970-luvulla hyvät monipuoluset ruoat koulun keittolasta ja välipalat myös mm. Jogurttipurkki, pieni rusinalaatikkobjoskus jopa tikkujäätelö.
Täh, missä sä oikein asut? Ei meillä mitään välipaloja ole! Ihan ok ruokaa kyllä yleensä, mutta ei välipaloja. Rusinalaatikkoboksin voi saada joulujuhlan lopuksi, ja pari piparia lisäksi. Jäätelön saa kevätjuhlan päätteeksi.
Oot varmaan etelä-Suomesta ja käyt vielä oppikoulua. Meillä peruskoulussa on välipala, mutta veli on vuoden vanhempi ja oppikoulussa ja heillä ei ole.
Tytär haluaa vaihdepyörän. Mitä ihmeen hömpötyksiä ne semmoiset on, voisko joku selittää? Pitää kuulemma olla joku Kreskent tai joku semmoinen, en yhtään ymmärrä. Kyllä Kombi on vielä ihan hyvä, se pitää kelvata! Menkööt mansikanpoimintaan ja ostakoot omilla rahoilla sitten. Suonenjoelle kyllä pääsee mansikanpoimintaan. Niin tytär on 14-vuotias, onko se edes turvallinen semmoinen Kreskent? Nimim. äiti-ihminen Perähikiältä.
Minä ompelin kirkkaankeltaisiin teryleenihousuihin kukallisesta kankaasta trumpetit lahkeisiin. Koulun tyttöjen käsityötunneilla meille kyllä opetettiin miten housuja voi leventää. Etkö ollut tunneilla?