1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Vierailija kirjoitti:
Miten te pystytte nukkumaan papiljotit päässä? Minä laitoin yöksi, ja nyt minulla on otsassa papiljotin piikin jälki.
Vaikeata se on mutta mitäpä sitä nyt ei nainen tekisi kauneutensa eteen. Olen kuullut jostain käherrysraudasta. Sillä saa kuulemma kitaroita hiuksiin.
Merkkarit kirjoitti:
Taidan ostaa 5 markalla 50 merirosvorahaa, joita myydään 10 pennin kappalehintaan. Ne ovat kunnon salmiakkia. Sitten menen yksin tai muutaman hyvän kaverin kanssa paikallisen kirjastoon lukemaan sarjakuva-albumeja kuten Tinttiä, Asterixia ja Ahmed Ahnetta.
Kyllä Tintti, Asterix ja Ahmed on hyviä mutta
Lucky Luke on mun lemppari. Se ampuu varjoaan nopeammin.
Terveiset mustikkametsästä! Olimme tänään koko perheen voimin marjoja poimimassa ja minulla oli mukanani uusi punainen Orthexin kannellinen ämpäri, jonka haimme eilen Ension kansaa suoraan tehtaanmyymälästä. Olen niin innoissani! Nyt meillä on jo ensimmäinen erä marjoja poimittu talven varalle: 20 litraa. Ne menee äkkiä, joten tiedossa on vielä monta iloista retkeä marjametsään koko perheen voimin! Kyllä tämä Suomen kesä on hienoa aikaa!
Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta
Enströmin Terttu on topakka emäntä. Mutta kyllä meidänkin huushollissa marjat metsästä poimitaan mätänemästä. Joka kesä on omat hillat, mustikat ja puolukat perheen voimin metsistä haettu. Lapset kyllä yrittävät huutaa vastaan että: Ei taas metsään! Se on siinä sitten lyhyt tovi kun minun mies Paavo vinkkaa kirjahyllyn päällä olevaa koivuvitsaa niin jo ovat lapset hiljaa. Ja lähtevät itkuntihruisin silmin Hai- saappaita jalkoihinsa vetämään.
Tv. Annikki Puolangalta
Dannyn vaimo Liisa omistaa Seppälän. Ne on tosi menestynyt ja ihana onnellinen pariskunta.
En kuullut tänään Nuorten sävellahjaa. Tosi kurja olo nyt.
Vierailija kirjoitti:
En kuullut tänään Nuorten sävellahjaa. Tosi kurja olo nyt.
No voi itku, en mäkään. Oltiin naapurissa rehunteossa. Naapurin emäntä kiusasi meitä, että tais tulla terveisiä teiän sisaruksille😯. Oli kuunnellut Jaken Sävellahjaa talkooporukalle lihakeittoa tehdessään...
Vierailija kirjoitti:
Enströmin Terttu on topakka emäntä. Mutta kyllä meidänkin huushollissa marjat metsästä poimitaan mätänemästä. Joka kesä on omat hillat, mustikat ja puolukat perheen voimin metsistä haettu. Lapset kyllä yrittävät huutaa vastaan että: Ei taas metsään! Se on siinä sitten lyhyt tovi kun minun mies Paavo vinkkaa kirjahyllyn päällä olevaa koivuvitsaa niin jo ovat lapset hiljaa. Ja lähtevät itkuntihruisin silmin Hai- saappaita jalkoihinsa vetämään.
Tv. Annikki Puolangalta
Hei Annikki! Kyllä on mukava kuulla, että teilläkin marjastetaan koko perheen voimin! Ahkeruus se maan perii, sanoi äitinikin aina! Me paitsi marjastamme, myös sienestämme, kuten varmasti tekin. Teillä onkin upea luonto siellä Puolangalla! Olemme joskus käyneet siellä mieheni Ension kanssa matkallamme Sodankylään. Siellä sitä luontoa riittää! Vaikka riittäähän sitä toki meillä täällä etelässäkin. Metsät ovat hienoja ihan joka puolella Suomenmaata!
Mutta on se kyllä sääli ja häpeä, että tässä maassa jää luontoon niin paljon poimimatonta marjaa ja sientä, kun kaikkia ihmisiä ei kiinnosta marjastaminen ja sienestäminen! En oikein ymmärrä sellaista hapatusta. Millä he oikein saavat vitamiineja itselleen? Tätä mietin usein, vaikken sitä ääneen sano.
Itse noudatan äitini ja isoäitini oppia, että "ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä." Kyllä minä ainakin opetan lapsilleni, että Suomen luonto se on upea asia ja että terveet ihmiset poimivat itse omat marjat ja sienet luonnosta!
Minä mietin myös sellaista, että täytyisiköhän meillekin hankkia sellainen arkkupakastin, ettei kaikkia marjoja tarvitsisi heti hillostaa ja mehustaa, vaan osa voisi odottaa tuoreena pakastimessa. Onko teillä, Annikki, arkkupakastinta?
Monin terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim Järkyttynyt kirjoitti:
Hymy-lehdessä oli iso juttu miehestä joka oli hankkinut itselleen rinnat, sen nimi on Kurt. Kaikkea ne nykypäivänä keksiikin. En tie voiko uskoa kun oli vain Hymyssä.
On varmaan ollut keksitty houkutusjuttu, jolla saadaan ihmisiä ostamaan lehti. Mistä se mies muka itselleen rinnat hankkisi, maitokaupastako? Ei niitä terveyskeskuksistakaan saa. Hymyssä varmaan luullaan, että niitä heidän juttujaan uskotaan ihan sokeasti.
Niin ja tuo Kurt on mies! Haluaako se olla nainen? Eihän nyt herraisä sentään mies voi haluta olla nainen! Kyllä nyt Hymy- lehti kirjoittelee outoja. Pitäiskö epäillä median juttuja?
Ymmärsin kyllä, että Kurt on mies. Tätini asuu Ruotsissa ja hänen naapurissaan asuu Kurt-niminen mies, niin siitä tiesin.
Minusta tuntuu, että Hymy-lehti on keksinyt omasta mielestään hassun kesäpilan, jota yrittävät kertoa totuutena lukijoille. En ihmettelisi, jos tuo Kurt paljastuisikin näyttelijäksi vielä syksymmällä. Katsotaan vain, niin varmasti Hymyllä on ollut joku jekku mielessä. Ovat varmaan saaneet ideansa siitä vanhasta Marilynin elokuvasta Piukat paikat, jossa Tony Curtis ja Jack Lemmon näyttelevät naisia. Eihän kukaan mies sentään oikeasti haluaisi olla nainen tai nainen mies! Hyvänen aika sentään, miten hassu ajatus! Ihan naurattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tv. Annikki PuolangaltaHei Annikki! Kyllä on mukava kuulla, että teilläkin marjastetaan koko perheen voimin! Ahkeruus se maan perii, sanoi äitinikin aina! Me paitsi marjastamme, myös sienestämme, kuten varmasti tekin. Teillä onkin upea luonto siellä Puolangalla! Olemme joskus käyneet siellä mieheni Ension kanssa matkallamme Sodankylään. Siellä sitä luontoa riittää! Vaikka riittäähän sitä toki meillä täällä etelässäkin. Metsät ovat hienoja ihan joka puolella Suomenmaata!
Mutta on se kyllä sääli ja häpeä, että tässä maassa jää luontoon niin paljon poimimatonta marjaa ja sientä, kun kaikkia ihmisiä ei kiinnosta marjastaminen ja sienestäminen! En oikein ymmärrä sellaista hapatusta. Millä he oikein saavat vitamiineja itselleen? Tätä mietin usein, vaikken sitä ääneen sano.
Itse noudatan äitini ja isoäitini oppia, että "ken ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä." Kyllä minä ainakin opetan lapsilleni, että Suomen luonto se on upea asia ja että terveet ihmiset poimivat itse omat marjat ja sienet luonnosta!
Minä mietin myös sellaista, että täytyisiköhän meillekin hankkia sellainen arkkupakastin, ettei kaikkia marjoja tarvitsisi heti hillostaa ja mehustaa, vaan osa voisi odottaa tuoreena pakastimessa. Onko teillä, Annikki, arkkupakastinta?
Monin terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alue.
Hei Terttu!
Minä ainakin suosittelen arkkupakastinta. Meille hankittiin 400l:n pakastin keittiöön, sopii hyvin kylmiön seinää vasten. Saa kaikki marjat mahtumaan. Otetaan mökki yhtiön kesälomapaikasta aina marja-aikaan. Lapsetkin marjastavat mielellään, kun voivat käydä keräämässä yhden kertakäyttömukillisen marjoja ihan mökin kulmilta ja sitten puuhata jotain mökissä ja taas kerätä uuden mukillisen hetken päästä. Käytetään välillä kertakäyttöastioita, kun tiskivedet joutuu kantamaan kaukaa ja juomavedet pitää tuota kotoa saakka. Kaasuliesi on käytössä ja öljylamput. Välillä lapset voivat käydä vähän soutelemassakin. Mustikoita on aina hyvin, mutta vadelmia on vähänlaisesti. Lakkoja löytyy, kun lähtee vähän kauemmaksi suolle. Kotona sitten kerätään viinimarjoja sinne pakkaseen, en enää keittele mehuja erikseen, teen talvella erän kerrallaan niistä pakastetuista.
Pakastimeen voi niin näppärästi laittaa hernekeittoakin toisen kerran syötäväksi, eivät lapsetkaan natise, että joutuu sitä samaa hernekeittoa syömään monena päivänä peräkkäin. 10l:n kattilassa tulee hyvä hernekeitot, kun heittää sinne sianpotkan joukkoon. Puolukat survon, ne säilyvät hyvin kylmiön hyllyllä, samoin suolasienet. Joulun alla tulee ostettua puolikas sika, kinkku on kätevä suolata siellä kylmiössä isossa saavissa suolavedessä. Osan lihoista voi heittää myöskin sinne pakkaseen.
Terveisin Hilkka
yritän tuunata itelle leveälahkeiset trumpettihousut. Mistä sais kaavat? Varmaan kirjastosta
lempilukemisesi huussissa. Miten muuten ootte saaneet lapsenne käymään talvella huussissa iltaisin yksin, kun on pimeää ja liukasta. En millään jaksaiai lähteä saattamaan. Jos on kusihätä niin on saanut luvan kusta porstuan eteen. aamulla sitten heitän lunta sen kusijäljen päälle ni ei näy, kun anoppi tulee kylään aina ilmottamatta. Sillä ei ole puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
yritän tuunata itelle leveälahkeiset trumpettihousut. Mistä sais kaavat? Varmaan kirjastosta
Ei siihen tuunaamiseen mitään kaavoja tarvitse, senkun leikkaat pitkiä kangaskolmioita ja ompelet kiinni housujen purettuihin sivusaumoihin.
Jos tarvitset kaavat alusta saakka ompelemiseen, niin osta kaupan lehtipisteesta Burda. Sen avulla olet vuoden edellä kotimaista muotia. Meidän tytöllä on aina muotijutut ennen muita. Ne trumpettihousutkin on jo menossa muodista. Rupea vaan katselemaan pillifarkkuja.
Huh huh! Olipa minulla ja tytöillä urakka pestä mökin tiskit järvessä. Viikonloppuna mieheni Asko veljineen ja muutama kylän mies rakensivat talkoilla uutta saunaa rantaan. Minä tein talkooporukalle lihasoppaa ison kattilallisen. Jälkiruoaksi paistoin köyhiä ritareita ranskanleivästä. Oman maan mansikoista tehtyä hilloa kera kermavaahdon. Kyytipoikana kaupan muovipussi- maitoa ja kotikaljaa. No sauna ei vielä aivan valmistunu!?Miehet kun otti niitä omia " kyytipoikiaan" viikonlopun aikana. Mikä se on kun noille miehille tuppaa tuo väkevä maistumaan? No mutta lapsemme Irmeli ja Pirjo auttoivat tiskihommissa ja pojat Matti ja Mikko viettivät mukavaa kesäaikaa järvellä onkien ja pulikoiden lämpimässä vedessä.
Tv. Meeri 45v.
Osallistuin konekirjoituksen SM-kisoihin. Piti käyttää vierasta konetta, joten menestystä ei tullut, mikä tietysti harmittaa. Mahtaakohan joku vielä joskus keksiä IBM:n pallokonetta paremman kirjoituskoneen?!
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin konekirjoituksen SM-kisoihin. Piti käyttää vierasta konetta, joten menestystä ei tullut, mikä tietysti harmittaa. Mahtaakohan joku vielä joskus keksiä IBM:n pallokonetta paremman kirjoituskoneen?!
Mäkin joudun töissä kirjottaan paljon koneella, kyllä on korjauslakka tuttu juttu. Kätevä muuten toi telex, laitellaan ulkomaita myöten tilauksia meneen... Naapurihallissa on yks virma, missä on telefax. Se vasta on hieno vehe. Hankalaa, kun tulee pitkiä viestejä, ni ne menee rullalle pitkin lattioita. Ois eri hienoa, jos ne tulostuis niinku arkille.
Mikrosortsit ja tekomokkainen hapsuliivi, sopisko kevätjuhlaan asuksi?
Vo5 uusi shampoomerkki, auttaako tosiaan kaksihaaraisiin?
Miten te pystytte nukkumaan papiljotit päässä? Minä laitoin yöksi, ja nyt minulla on otsassa papiljotin piikin jälki.