Kuinka usein käyt hammastarkastuksessa? Jos käyt harvemmin, miksi et käy useammin?
Minkä ikäinen olet? Mä oon 36v ja oon nyt alkanu käymään parin vuoden välein hammaslääkärissä tarkastuttamassa hampaiden tilanteen. Sitä ennen kävin edellisen kerran vasta joskus kymmenen vuotta aikaisemmin, koska mulla oli jonkin sortin hammaslääkäripelko.
No sittenhän mulle pitikin tehdä yhteen hampaaseen juurihoito ja paikata pari muuta hammasta.
Sen jälkeen oon ruvennut hoitamaan hampaitani säännöllisemmin ja oon huomannu, että eihän se hammaslääkärituolissa kököttäminen niin kauheeta ookaan.
Ihan hyvin kaikki hammaslääkäriajat on menneet sen jälkeen kun on antanut lääkärin tehdä työnsä ja itse vaan makoilee sinä penkillä ja kuuntelee radiosta tulevaa musiikkia. Sitten huomaakin, että hei täähän on jo ohi.
Kommentit (22)
Olen löytänyt hyvän yksityisen, joka on lompakolleni sopiva. Pari kertaa vuodessa tulee käytyä tarkistuksessa. Jos on akuuttia hätää niin tietysti useammin. Kenenkään muun en anna suuhuni koskea <3
Kahden vuoden välein. Ovat sanoneet minulle, että sitä tiheämpään eivät minua tarkastukseen ota, mikäli akuuttia hätää ei ole.
PS, kerran multa lohkesi hammas, soitin sen vuoksi päivystykseen. Kyselivät, onko hammas kipeä yms. No, vastasin, että ei ole kipeä, koska se ei ollut kipeä, vaikka oli lohjennut. No, siitähän seurasi se, että minua kohdeltiin sen vuoksi kiireettömänä tapauksena, ja sain ajan jonnekkin 2 kuukauden päähän. Sanoivat, että jos tilanne radikaalisti muuttuu, niin ota sitten yhteyttä.
Että lohjenneella hampaalla siinä mentiin sitten 2 kuukautta.
Että eipä ole aina todellakaan helppoa sinne hammaslääkärille päästä.